De Business

Punem punctul pe știi

Aumovio ia locul Continental Automotive: Iașul, parte dintr-o mutare globală de miliarde

joi, 24 aprilie 2025, 13:08
4 MIN
 Aumovio ia locul Continental Automotive: Iașul, parte dintr-o mutare globală de miliarde

Unul dintre cei mai mari angajatori din Iași își schimbă numele. Continental a anunțat că sectorul Automotive din cadrul grupului se va numi Aumovio – nume pe care îl vor purta toate cele patru filiale Continental Automotive din România, de la Iași, Brașov, Sibiu și Timișoara. Însă intenția este ca Aumovio să se desprindă total de Continental și să se listeze, începând din septembrie, la Bursa din Frankfurt.

„Cu anunțul noului nume la Auto Shanghai 2025, sectorul de activitate Automotive al companiei subliniază importanța pieței în creștere din China și abordarea sa „în piață pentru piață”, se arată într-un comunicat de presă transmis de Continental.

Continental deţine în România cinci unităţi de producţie, patru centre de inginerie, dintre care unul la Iași, și un centru de distribuţie a anvelopelor în București, iar la finalul anului 2023, avea peste 20.300 de angajaţi în țară. În urmă cu doi ani, la Iași se inagura Centrul de testare Vehicle Dynamics cu parcare etajată, pe patru niveluri, o investiție de opt milioane de euro făcută de Continental în acest oraș.

„Cei peste 2000 de specialişti din Iaşi lucrează la proiecte dedicate oraşelor şi maşinilor inteligente, capabile să crească eficienţa, siguranţa şi confortul condusului”, anunța la acel moment compania. Prezentă la Iași din 2006, compania Continental desfăşoară activităţi de cercetare şi dezvoltare a tehnologiilor de vârf din industria auto, cu accent pe dezvoltare de software, securitate cibernetică, conectivitate şi conducere autonomă.

Ce se va întâmpla cu cei peste 2000 de angajați ieșeni ai Continental? Deocamdată pe legitimațiile lor de serviciu va fi schimbat numele companiei, în Aumovio. În lume, sectorul de activitate Automotive al grupului are aproximativ 92.000 de angajați, din cei peste 200.000 câți numără în total compania, și a generat vânzări de aproximativ 19,4 miliarde de euro în anul financiar 2024.

Însă, observă Economedia, „Continental şi-a propus să se separe de unele dintre activităţile sale pe măsură ce constructorii europeni de automobile trec printr-o perioadă dificilă, probleme care se repercutează şi asupra furnizorilor de componente”. Pe 8 aprilie, Reuters a scris că gigantul auto german Continental AG intenționează să transforme divizia sa de cauciuc și materiale plastice ContiTech într-o entitate independentă, transformând compania într-un producător de anvelope după divizarea planificată a segmentului său auto. Directorii companiei au declarat că văd vânzarea ca fiind cea mai strategică opțiune.

Același lucru pare să se întâmple și cu Aumovio. „Compania automotive independentă se va numi Aumovio”, se precizează în comunicatul de presă transmis de companie. Deși fraza anunță numele noii companii, accentul cade pe cuvântul „independentă”.

„Se va desprinde cu totul sectorul automotive al Continental, numit acum Aumovio, și va deveni o companie independentă?” am întrebat-o pe Laura Bârliba, specialist în comunicare la Continental. „Decizia finală va fi luată după spin-off. Intenția este să fie listată la bursă”, a răspuns aceasta.

Mâine (25 aprilie), Adunărea Generală a Acționarilor Continental urmează să se pronunțe asupra deciziei privind listarea Aumovio la Bursa de Valori din Frankfurt, începând cu septembrie 2025.

Strategia Aumovio pare a fi cea de concentrare în perioada următoare pe piața din China, după cum lasă să se înțeleagă ultimul comunicat de presă al Continental: „La ediția din acest an a Auto Shanghai, sectorul de activitate al grupului a prezentat și abordarea sa „în piață pentru piață” și mai multe tehnologii inovatoare pentru piața chineză și clienții locali”.

Aumovio va oferi produse electronice și soluții avansate de mobilitate pentru vehiculele definite de software, precum și o mobilitate sigură, captivantă, conectată și autonomă pentru o gamă largă de clienți globali.

Conform unei analize de piață realizată de Berylls, sectorul de activitate Automotive al concernului se așteaptă ca valoarea soluțiilor per vehicul în aceste segmente să crească anual cu o medie de 4,7% până în 2029 – și mai dinamic decât numărul de autoturisme și vehicule comerciale ușoare produse la nivel mondial (bazat pe prognoza de piață realizată de S&P Global Mobility).

„Ca și companie independentă, câștigăm semnificativ mai multă capacitate creativă și viteză. (…) Scopul nostru este de a ne extinde în continuare poziția în viitoarele domenii ale mobilității și în piețele aflate în creștere. Această strategie devine evidentă în special în China. Ne bazăm aici, printre altele, pe prezența noastră puternică locală, producând și dezvoltând local pentru piața chineză”, a spus la Auto Shanghai Philipp von Hirschheydt, Membru în Consiliul Executiv al Continental și CEO al Automotive.

În anul financiar 2024, sectorul de activitate Automotive al companiei a generat aproximativ 14% din vânzările sale globale în China. Piața chineză este cea mai mare piață automotive din lume și, potrivit previziunilor interne și estimărilor realizate de companii care cercetează piața, se așteaptă să crească mai rapid decât piața globală în următorii cinci ani.

La Auto Shanghai, sectorul de activitate Automotive al grupului a prezentat, pe lângă alte tehnologii, sistemele de asistență pentru șofer Luna și Astra. Ambele au fost dezvoltate de Joint Venture Horizon Continental Technology pentru piața din China. Luna este un sistem de asistență și oferă siguranță activă, precum și funcții de bază de conducere și parcare pentru a spori siguranța și confortul. Astra este un sistem de asistență avansată și permite, printre altele, conducerea automată fără o hartă de înaltă rezoluție și parcare asistată cu funcție de memorie.

 

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii