Cum „miroase” austeritatea? Compania Națională de Investiții a cheltuit peste 66.000 de euro ca să-și parfumeze sediul

marți, 14 octombrie 2025, 14:15
1 MIN
 Cum „miroase” austeritatea? Compania Națională de Investiții a cheltuit peste 66.000 de euro ca să-și parfumeze sediul

Peste 66.000 de euro din bani publici a cheltuit Compania Națională de Investiții (CNI) pentru a-și parfuma sediul central din București.

La solicitarea spotmedia.ro, conducerea instituției a transmis că aceste costuri sunt unele optimizate și că – dacă și-ar fi cumpărat dispozitivele de parfumare, în loc să le închirieze – ar fi cheltuit chiar mai mult.

Compania este, practic, „brațul executiv” al statului român pentru investițiile publice: gestionează, în mod centralizat, construcția și modernizarea unor obiective de infrastructură de interes public din toată țara. Aceasta este și instituția care a înregistrat, în ultimii 4 ani, cele mai mari cheltuieli cu „servicii de ambientare și odorizare”, cumpărate prin încredințare directă.

Urmăriți canalul „Ziarul de Iași” pe WhatsApp. Cele mai importante știri ale zilei sunt disponibile aici

A început să își cumpere astfel de servicii în anul 2022. Într-o primă etapă, a dat – prin încredințare directă – 2 contracte, în baza cărora a primit 30 de aparate de parfumare.  Dintre ele, 2 – numite ART SCENT 43” – erau ecrane diagonală de 43 inch pe care pot rula diverse mesaje și care au și difuzor de parfum inclus. Celelalte erau model ART SCENT 300, care pot parfuma spații de mărime medie: birouri, holuri și săli de ședințe. Pe lângă aparate, CNI a primit și uleiuri esențiale și mentenanță.

Cheltuiala totală, pe an: 63.900 lei (12.926 euro).

Etichete: CNI, costuri, parfum, sediu

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii