vineri, 29.03.2024
Mijloacele de transport ale companiei "Unistil" Bârlad au fost aduse la Iaşi în acest weekend, fiind deja introduse de CTP în trafic. Cele două societăţi au semnat un contract de închiriere pentru 16 autobuze. "Ziarul de Iaşi" a relatat recent despre faptul că unele prevederi din contract par a fi fost introduse pentru a masca o viitoare vânzare a autobuzelor rulate, la un preţ bun pentru vânzător.
Compania de Transport Public (CTP) a pus în circulaţie, din acest weekend, autobuzele second-hand închiriate de la firma „Unistil“. Mijloacele de transport sunt de model Scania, an de fabricaţie 2005, şi au fost folosite în trecut pe străzile Bârladului. CTP a semnat contractul cu Unistil la mijlocul săptămânii trecute, cu două zile înainte de expirarea termenului pentru evaluarea ofertelor depuse la licitaţia din februarie. Singurul ofertant a fost „Unistil“, iar „Ziarul de Iaşi“ a scris în urmă cu câteva săptămâni că acordul dintre CTP şi „Unistil“ ar putea ascunde, în final, o vânzare mascată a 16 autobuze rulate către operatorul de transport. Autobuzele au fost aduse printr-un intermediar din Olanda de către Vasile Puşcaşu, patronul „Unistil“, colaborator apropiat al falimentarei RATP în perioada 2006 - 2016. Puşcaşu a adus în mai multe rânduri autobuze second-hand pe care le-a furnizat operatorului de transport; în plus, a gestionat o parte din rutele de transport din oraş, obţinând profituri semnificative.
Autobuzele Scania închiriate acum de Puşcaşu către CTP zac de mai bine de un an în garaj, Puşcaşu nemaiavând posibilitatea să le exploateze după ce a pierdut şi contractul de operare a transportului în Bârlad. Cu toate acestea, în februarie 2017, Puşcaşu a declarat că acordul cu CTP „nu este o afacere“, adăugând că „un contract mai prost ca ăsta nu se poate face“. Contractul dintre CTP şi „Unistil“ prevede ca operatorul de transport să exploateze cele 16 autobuze pentru un cost de 7.500 lei/lună/autobuz. În schimb, în contract se arată că CTP are posibilitatea de a achiziţiona autobuzele până la expirarea acordului cu o valoare maximă de 26.000 lei/autobuz. Adunând preţul de închiriere şi cel de achiziţie pentru fiecare autobuz, rezultă un cost de circa 116.000 lei/bucata, respectiv circa 26.000 euro. Astfel, întreaga afacere marca Puşcaşu - CTP ar putea ajunge în final la 400.000 euro.
Olandezul ne-a dat nouă mai ieftin
La mijlocul lunii februarie, „Ziarul de Iaşi“ l-a contactat pe furnizorul olandez de autobuze, cel la care a apelat şi Puşcaşu, care ne-a oferit un preţ de vânzare de 22.000 euro/autobuz pentru un model de Scania mai nou şi cu performanţe mai bune, în costuri fiind inclus şi transportul la Iaşi (2.000 euro/autobuz). Dar oferta furnizorului a fost doar pentru cele 4 autobuze Scania pe care le avea pe stoc în acel moment, astfel că, la un număr mai mare de mijloace de transport, cu siguranţă preţul pe autobuz ar fi scăzut cu câteva mii de euro. Licitaţia organizată de CTP mai bifează şi alte probleme: în caietul de sarcini a fost inclusă o prevedere controversată (în trei zile de la semnarea contractului trebuie furnizate 10 dintre cele 16 autobuze), iar întreaga procedură a fost făcută pentru închiriere deşi legea românească nu permite CTP să opereze cu autobuze închiriate. În primul caz, oficialii CTP au explicat că achiziţia are un caracter „urgent“, iar în cea de-a doua situaţie au invocat reglementări europene. De remarcat că, deşi achiziţia era una „urgentă“, contractul a fost semnat la 20 de zile (!) după ce oferta „Unistil“ a fost declarată conformă atât din punct de vedere tehnic, cât şi financiar.
© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.
Este videochatul o nouă cale către independența financiară a fetelor? (P)
Dealer de droguri cu sute de comenzi, iertat de judecători: „A făcut progrese în plan spiritual”
Lovitură în Podu Roş: trei tineri au jefuit maşina de îngheţată. O greşeală minora a şoferului
Temperaturi de vară la început de aprilie. 28 de grade Celsius la Iași
Grindeanu: Contractul pentru încă un lot din secţiunea montana a A8 intră în licitaţie
Premierul anunţă că “nu este oportun ca magazinele să fie închise în weekend”
O capsulă cu senzori ar putea fi o alternativă la endoscopie
Ce pot indica modificările patologice ale examenului de urină? (P)
Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat
Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea
Virusul HIV a fost eliminat din celule, deocamdată, în laborator
Pacient de 22 de ani cu limfagiom chistic de mezocolon, operat cu succes la Arcadia
Ultimele calcule privind posibilitatea ca Iaşul să prindă un post de europarlamentar
“Extraordinara poveste a lui Peter Schlemhil” de Adelbert von Chamisso
Cum e să lucrezi într-o universitate (şi să participi la alegeri)
Ghici cine este blondina din acest tandem liberal indestructibil?
Publicitatea convenției matrimoniale și modificarea acesteia
Pavel LUCESCUCine profită de madam Şoşoacă |
Alexandru CĂLINESCUDistrugerea statuilor |
pr. Constantin STURZUDe ce este atât de aspru Postul Mare? |
Codrin Liviu CUȚITARURoboţi |
Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă? |