Autobuzele vechi au interzis prin cea mai poluată zonă din oraş
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

Autobuzele vechi au interzis prin cea mai poluată zonă din oraş

GALERIE
trafic
  • trafic
- +

Situaţia încărcării atmosferei cu pulberi în suspensie a reprezentat principala temă a ultimei şedinţe a Comisiei de Dialog Social. Un studiu naţional aprecia că, pe parcursul a şase ani, 800 de adulţi şi 200 de nou-născuţi au decedat din cauze care pot fi atribuite pulberilor în suspensie.

Poluarea aerului se tratează la Iaşi cu măsuri paliative. Situaţia încărcării atmosferei cu pulberi în suspensie a reprezentat principala temă a ultimei şedinţe a Comisiei de Dialog Social, care a avut loc la sfâştirul săptămânii trecute. „Dacă facem apel la istoria literaturii, vedem că Iaşul a fost dintotdeauna un oraş prăfuit. Şi la figurat, dar mai ales la propriu. Deja avem depăşiri în acest an la cantităţile de pulberi, PM10. În general, 80% din depăşirile de cantităţi de PM10 apar iarna şi primăvara, când este un trafic mai greu, cu viteze mici, cu dese porniri şi opriri, dar când se folosesc şi cantităţi mari de antiderapant. Nu avem o probă ştiinţifică referitoare la gradul în care nisipul se transformă în aceste pulberi, dar perioada în timp corespunde“, a declarat Bogdan Davideanu, directorul Agenţiei pentru Protecţia Mediului.

Conform precizărilor acestuia, în primele trei luni ale acestui an au fost cuantificate 21 de depăşiri ale limitelor maxime admise ale pulberilor în suspensie aflate în atmosferă, majoritatea fiind înregistrate la staţia de măsurare din Podul de Piatră. Situaţia a fost calificată totuşi de Davideanu ca relativ bună, anul trecut înregistrându-se 40 de depăşiri, în aceeaşi perioadă. „Măsurile care se pot lua sunt constisitoare şi foarte lungi, ca termen de implementare. Modificarea parcului auto va dura foarte mult. încă suntem groparul Europei, încă se înamtriculează tot felul de cazane pe patru roţi“, a spus Davideanu.

Aprecierea acestuia a fost contrazisă de subprefectul Bogdan Abalaşi, care a apreciat că principala problemă este reprezentată de transportul în comun. „Parcul auto privat este relativ nou. Hai să vedem ce autobuze avem şi cât poluează. Hai să vedem ce facem cu traficul greu, că nu maşinile mici sunt problema“, a spus Abalaşi. Davideanu a explicat scăderea numărului de depăşiri ale pragurilor critice şi prin micile schimbări operate de municipalitate. „La solicitarea noastră, au fost scoase autobuzele vechi de pe traseele prin Podul de Piatră. Acum sunt mai noi. Ceva-ceva s-a mişcat. E drept, staţia din Podul de Piatră are şi un amplasament nefericit, într-un nod de circulaţie, nu pe un culoar fluent“, a precizat Davideanu.

Numărul mare de semafoare din oraş, care fragmentează traficul, a fost şi el învinuit de poluarea atmosferică. Medicul-şef al Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate, Dana Scumpu, a acuzat pulberile din atmosferă de creşterea numărului de cazuri de astm bronşic şi de decese premature din cauza unor boli pulmonare. Un studiu publicat de presa centrală aprecia că, pe parcursul a şase ani, 800 de adulţi şi 200 de nou-născuţi au decedat din cauze care pot fi atribuite pulberilor în suspensie, acestea putând provoca crize de astm, şi chiar cancer pulmonar. 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Ce mai rămâne din idealurile olimpice

Nicolae GRECU

Ce mai rămâne din idealurile olimpice

O mega-competiţie internaţională cu sportivi aleşi pe sprânceană, pe baza unor calificări la sânge şi în urma căreia cel mai bun trebuie să câştige cel mai mult.

Filmuletul zilei

opinii

Seimeni (XIII). Ucenicia în meşteşugul pescuitului cu undiţa (4)

Eugen MUNTEANU

Seimeni (XIII). Ucenicia în meşteşugul pescuitului cu undiţa (4)

Autorul continuă evocarea unor ani din anotimpul paradisiac al copilăriei şi adolescenţei petrecute pe malurile Dunării.

A fi creştin ieri şi azi

pr. Constantin STURZU

A fi creştin ieri şi azi

În viaţă experimentăm mult şi, cel mai adesea, ne alegem cu un gust amar, cu un gol în suflet. Chiar şi când suntem curioşi să aflăm cât mai multe dintr-un domeniu sau altul, ajungem la concluzia că toată ştiinţa noastră nu valorează, în faţa morţii, nici cât o ceapă degerată. Ba chiar şi când avem curiozitatea de a interacţiona cu anumite persoane, riscăm uneori prin a sfârşi dezamăgiţi.

Libertatea, statul şi politica prudenţei: o pledoarie modestă

Ioan STANOMIR

Libertatea, statul şi politica prudenţei: o pledoarie modestă

Ceea ce criza sanitară a impus, în mod dramatic şi poate ireversibil, este politica fricii. Creşterea fără precedent a controlului statal, invadarea unor teritorii care păreau până atunci de neatins, vocaţia domesticirii cetăţenilor, toate acestea sunt simptomele răului pe care administrarea pandemiei l-a născut în societăţile noastre. Liberul-arbitru şi drepturile constituţionale au fost constant şi agresiv erodate. Frica, iar nu prudenţa, a dominat.

pulspulspuls

Noi tabere la liberali: bam-bam! Iaşul pare acum chiar pe lângă

PULS

Noi tabere la liberali: bam-bam! Iaşul pare acum chiar pe lângă

Când credeau şi liberalii noştri de la Iaşi că măcar pe jumate tot or să fie în tabăra câştigătoare, căci oricum jumatea lui Muraru merge cu Cîţu, iar jumatea lui Alexe se duce cu Orban, hop că dinspre Bucureşti vin veşti care răstoarnă toată calimera de la Iaşi.

Caricatura zilei

Drona auto

Editia PDF

Bancul zilei

Când ma întâlnesc în parc si vorbesc cu barbati casatoriti, am impresia ca toti traim cu aceeasi femeie! (...)

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.