Autorizaţiile speciale pentru tonaj depăşit, ultima găselniţă prin care transportatorii de lemne dau cu “flit” poliţiei
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

Autorizaţiile speciale pentru tonaj depăşit, ultima găselniţă prin care transportatorii de lemne dau cu “flit” poliţiei

GALERIE
transportatori lemne
  • transportatori lemne
- +

„Înghesuiţi” bine în ultimele luni de sesizările activiştilor de mediu, unele justificate, altele nu, transportatorii de lemn de pe şoselele judeţului au de câteva săptămâni parte de mult mai multă linişte. Asta pentru că mulţi dintre ei îşi scot de la administratorul de drum (Compania de Administrare a Infrastructurii Rutiere) Autorizaţii Speciale de Transport (AST) prin care pot depăşi legal masa maximă admisă cu 10 tone. 

Operatorii plătesc o taxă, care se calculează la kilometrul de drum parcurs şi au astfel dreptul să încarce mai mult. Aşa se face că un activist de mediu de bună credinţă, care vede un camion pe care îl apreciază corect ca prea încărcat, poate avea surpriza să i se comunice, după ce poliţiştii şi inspectorii ISCTR Suceava fac verificări, că transportul este perfect în regulă. Ba chiar să fie amendat pentru apelare abuzivă, cum vom arăta într-un exemplu recent.

 Din supraîncărcaţi amendaţi, în supraîncărcaţi în legalitate

Dacă vă întrebaţi cum s-a ajuns aici, vom încercat să explicăm cât mai clar şi succint. În mod normal, aceste Autorizaţii Speciale de Transport (AST) se dau în condiţii speciale, când este vorba de mărfuri indivizibile (blocuri compacte). Doar că transportatorii de lemn au reuşit să convingă că pot şi ei solicita astfel de AST-uri, teoretic în baza unor argumente justificate. Practic, foarte mulţi din cei opriţi la control în ultimele săptămâni au prezentat AST-uri, astfel că nu au putut fi sancţionaţi, fiind în legalitate.

 Bani încasaţi în contul taxei, în detrimentul infrastructurii 

Problema este că în schimbul unei taxe nu foarte mari (în funcţie de kilometrii parcurşi, care sunt sau nu respectaţi) se pune presiune pe infrastructura rutieră. Nu degeaba specialiştii au calculat atunci când au stabilit normele legale că masa maximă admisă a unui autotren nu trebuie să depăşească 40 de tone, cu tot cu încărcătură. Tonele peste sunt deja presiune peste limita de suportabilitate a infrastructurii. Oricum ar fi, aceste transporturi cu greutate depăşită ar trebui să fie excepţii.

Cititi materialul integral pe monitorulsv.ro

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Suflu nou în PNL, de la suflete moarte

Cosmin PAȘCA

Suflu nou în PNL, de la suflete moarte

Confruntarea dintre taberele Orban şi Cîţu în PNL nu are, până acum, nicio vagă nuanţă axiologică. Pare exclusiv o dispută pe resursele statului, asumată implicit de ambele părţi. Două armate de suflete moarte care vor să dea un „suflu nou” sifonării de fonduri publice.

Filmuletul zilei

opinii

Întâlniri

Codrin Liviu CUȚITARU

Întâlniri

„Cum, nu sunteţi profesorul Valică Şoapă de la Fizică?” „Nu”, am zis tulburat, „eu sunt de la Litere. Dumneavoastră, domnule Nefriceanu, sunteţi de la Fizică!” „Eu, Nefriceanu?” a strigat Nefriceanu uimit. „De la Fizică? Nicidecum! Sunt Placido Seringo de la Arte!”

Regionalizare (III)

George ŢURCĂNAŞU

Regionalizare (III)

Când vorbim despre necesitatea unei reforme administrative în România, cel mai adesea ne gândim doar la regionalizare, la înfiinţarea unui nivel administrativ superior judeţului. Însă, foarte important în gestionarea mai eficientă la nivelurile scalare locale e şi reînfiinţarea unui palier intermediar între comună şi judeţ.

Rolul băncilor centrale

Alin ANDRIEȘ

Rolul băncilor centrale

Băncile centrale sunt rezultatul unui îndelungat proces de evoluţie istorică, cristalizându-se organizatoric şi funcţional odată cu apariţia structurilor naţionale care le‑au creat. 

pulspulspuls

O întâlnire politică secretă între doi mari duşmani ieşeni. Ce voiau unul de la altul?

O întâlnire politică secretă între doi mari duşmani ieşeni. Ce voiau unul de la altul?

Una mai rece pe azi, taman potrivită pentru o asemenea zi caldă de vară, stimaţi telespectatori. Dar, mai întâi, să vă introducem în context. 

Caricatura zilei

Tort imobiliar

Editia PDF

Bancul zilei

De acum, la internarea în spital pacientii sunt obligati sa aiba: extinctor, trusa de prim ajutor si lanterna (...)

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.