Autostrada „Unirii” A8: Traseul final stabilit pentru tronsonul Tg. Neamț - Iași - Ungheni. Modificări mari lângă Iași față de varianta din 2011
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi

sambata, 04.12.2021

Autostrada „Unirii” A8: Traseul final stabilit pentru tronsonul Tg. Neamț - Iași - Ungheni. Modificări mari lângă Iași față de varianta din 2011

GALERIE
auostrada unirii
  • auostrada unirii
- +

Autostrada „Unirii” A8, tronsonul Tg Neamț (DN2) - Iași - Ungheni va avea o lungime de circa 92,3 km, față de cei aproape 95 de km cum era în varianta revizuită a SF-ului din 2011, potrivit HotNews. De circa cinci luni se află în lucru revizuirea documentației și elaborarea proiectului tehnic, iar în urma unei analize multicriteriale a fost stabilit noul traseu pe care îl va avea autostrada, cu câteva modificări substanțiale față de traseul revizuit stabilit în 2011.
 

Din mai 2021 se află în derulare un contract de 58,8 milioane de lei cu proiectantul Consitrans pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate și realizarea Proiectului Tehnic pentru tronsonul din „Autostrada Unirii” A8 de la Tg Neamț la Iași și mai departe până la Ungheni, un contract cu termen de realizare de 25 de luni.

În urma primei etape a Analizei Multicriteriale (AMC) a fost stabilit traseul autostrăzii așa cum reiese el după indicatori (trafic, relief, obstacole etc) în condițiile de astăzi, cu câteva modificări față de varianta din 2011.

Proiectul a fost studiat pe trei tronsoane, iar în total proiectantul a propus și studiat patru variante de traseu, pe lângă varianta originală din planul revizuit în 2011, potrivit informațiilor transmise de Compania de Autostrăzi pentru HotNews.

„Ca urmare a finalizării Analizei Multicriteriale, au fost stabilite punctajele pentru fiecare alternativă de traseu. Proiectantul propune varianta de traseu formată din alternativele de traseu cu punctajul cel mai mare, pe fiecare tronson, după cum urmează:

- Tronson 1 - Moțca – Târgu Frumos (Alternativa Traseu 2)

- Tronson 2 - Târgu Frumos – Lețcani (Alternativa Traseu 1)

- Tronson 3 - Lețcani – Ungheni (Alternativa Traseu 3)”

CNAIR precizează că „analiza multicriterială a variantelor de traseu nu este finalizată, aceasta urmând a fi analizată de către experții Jaspers și supusă avizării în cadrul CTE CNAIR S.A.”

Așadar, varianta actuală de traseu începe de la intersecția cu DN2 (Moțca/Boureni), unde va fi realizat un nod rutier, și va avea o lungime de 92,32 km, față 94,95km cât avea traseul în varianta din 2011.

Până la intersecția cu DN2 este în curs de finalizare Studiul de Fezabilitate pentru cealaltă bucată mare din A8, de la Tg Neamț la Tg. Mureș.

Față de varianta din 2011, principalele modificări sunt două zone ușor diferite înainte și după Târgu Frumos, dar în special în zona Iașului, acolo unde noul traseu trece mult mai aproape de oraș.

În varianta de traseu 2021, A8 va trece mult mai aproape de oraș și va ajunge mai drept către zona viitorului Pod peste Prut de la Ungheni (circa 1 km, face parte dintr-un alt contract de proiectare)

Noua variantă de traseu pentru A8 va conține și opt noduri rutiere.

Două dintre aceste noduri rutiere vor fi cu niște drumuri de legătură care momentan sunt doar pe hârtie.

Unul este înainte de localitatea Lețcani unde va ajunge și un drum de legătură care să ocolească Lețcaniul în paralel cu actualul DN28 și apoi se va uni cu Centura Ocolitoare Iași (VO28D).

Un alt nod rutier ce va fi la nord de Iași va fi pentru intersecția cu viitorul drum de legătură cu Aeroportul Internațional Iași și cu viitorul spital regional.

A8 va trece pe la sud de Pașcani, iar pe actualul proiect este prevăzut un nod rutier în Sudul Municipiului la intersecția cu DJ208.

 

Aici trebuie precizat că în acea zonă A8 va intersecta cealaltă mare autostradă din regiune și anume Autostrada „Moldovei” A7 în zona localității Sodomeni.

Acolo este în curs de proiectare (pe contractul aferent secțiunii A7) un nod de mare viteză, de tipul turbion, între cele două autostrăzi.

 

A8 Tg. neamț (DN2) - Iași - Ungheni

Lungimea estimată traseu: 92 km.
Valoarea contractului: 58.830.448,35 lei fără TVA.

Sursa de finanțare: Fonduri Europene Nerambursabile.

Proiectant: Consitrans

Durata de realizare a acestor servicii este de 25 luni, după cum urmează:

12 luni pentru Revizuirea/Completarea Studiului de Fezabilitate.
6 luni pentru realizarea Proiectului pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire (P.A.C.), inclusiv verificarea P.A.C. de catre specialiști atestați;
6 luni pentru elaborarea Proiectului Tehnic de Execuție (PTE) și a Detaliilor de Execuție, inclusiv verificarea de către verificatori atestați;
1 luna pentru asistență tehnică pentru cererea de finanțare, asistență tehnică pentru contractarea execuției lucrărilor.
 

Sursa: HotNews

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Ar fi prea frumos

Nicolae GRECU

Ar fi prea frumos

În noul format al Cupei Davis, extrem de ofertant, echipa României are o mică şansă de a participa la masa bogaţilor.

Filmuletul zilei

opinii

Conservarea textelor vechi între diortosire şi editare ştiinţifică* (IV)

Eugen MUNTEANU

Conservarea textelor vechi între diortosire şi editare ştiinţifică* (IV)

Autorul continuă seria distincţiilor între editarea ştiinţifică a textelor vechi şi diortosirea periodică a cărţilor întrebuinţate în serviciul liturgic.

O zi cu Părintele Florescu

pr. Constantin STURZU

O zi cu Părintele Florescu

Un eveniment editorial: publicarea volumului "Lumea ca o zi de vineri. Din jurnalul unui preot misionar" (Editura Doxologia, Iaşi, 2021). Nu e puţin lucru să publici azi o carte cu binecuvântarea Părintelui Mitropolit Teofan al Moldovei şi Bucovinei şi cu un cuvânt înainte entuziast al lui Andrei Pleşu, care constată că în paginile lucrării se împleteşte "cu atâta naturaleţe cateheza cu libertatea spirituală, cu surpriza (nearogantă) a interpretării, cu experienţa de viaţă şi, când e cazul, cu umorul" (p. 10). Dar, când este vorba de Părintele Ioan-Florin Florescu, pe mine - din 1997, de când l-am cunoscut - nu mă mai miră nimic. În sensul bun, curat. Precum sunt "uimirea şi cutremurul" (p. 55), cele care ne ţin vii în Biserică.

Altfel

arh. Ionel OANCEA

Altfel

Am reiterat în acest spaţiu povestea proiectelor publice de amploare pentru a releva complexitatea lor. Marele proiect de reabilitare a centrului istoric din Oradea a durat peste cincisprezece ani. Pentru ca un asemenea proiect public să aibă sorţi de izbândă este necesară punerea la punct în detaliu a mecanismelor economice, juridice şi tehnice. Ele înseamnă, între multe altele, negocieri dificile între partenerii implicaţi direct în proiect, dar şi acceptarea lui de comunitate.

pulspulspuls

Scenarii cu privire la desemnarea noului viceprimar din partea partidoiului la noi în târg

Scenarii cu privire la desemnarea noului viceprimar din partea partidoiului la noi în târg

Aventurile consilierului Balalaicu de la partidoiul ieşean, care caută un post bun pe la vreun minister, dar, desigur, s-ar mulţumi şi cu ceva pe plan local, dar care musai să producă caşcaval, aventuri pe care le-am povestit aici la gazetă exclusiv din dorinţa de a arăta cum merg lucrurile în politichia ieşeană, au stârnit un interes neaşteptat în rândul cititorilor noştri şi nu numai. 

Caricatura zilei

Cântecel de sezon

Editia PDF

Bancul zilei

- "Pentru o digestie buna beau bere. Daca nu am pofta de mâncare, beau vin alb. Daca am tensiunea scazuta, beau vin ros (...)

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.