Autostrada Nordului va fi de fapt drum expres? Care sunt diferențele
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

Autostrada Nordului va fi de fapt drum expres? Care sunt diferențele

GALERIE
autostrada-nordului
  • autostrada-nordului
- +

Studiul de fezabilitate se face pentru drum de mare viteză, construcţie similară autostrăzii. Studiul trebuie făcut în 18 luni. Asta în timp ce doar revizuirea documentului similar pentru porţiunea A8 de numai 23 km Iaşi-Ungheni necesită 19 luni.

În vreme ce segmentele Autostrăzii Ungheni-Iaşi-Tg. Mureş se află în diferite etape de licitaţie pentru refacerea documentaţiei sau pentru atribuirea lucrărilor, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a lansat, cu numai câteva zile înainte de schimbarea Guvernului, procedura pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru drumul de mare viteză Baia Mare - Suceava. Pentru cele trei loturi, Baia Mare - Bistriţa, Bistriţa - Vatra Dornei şi Vatra Dornei - Suceava, CNAIR alocă între 53,5 şi 63,2 milioane de lei. Termenul de depunere a ofertelor este 8 ianuarie, anunţul câştigătorului urmând să fie făcut cel mai târziu la vară. Pentru fiecare lot, documentaţia trebuie să fie gata în 18 luni de la atribuirea contractului.

De remarcat că pentru revizuirea/ completarea altui Studiu de Fezabilitate, cel al tronsonului de autostradă Iaşi-Ungheni (23 km), sunt prevăzute 19 luni. Aşa cum am relatat, licitaţia este etapa analizării singurei oferte depuse, cea a asocierii Search Corporation-Best Consulting & Design.

Cât priveşte finanţarea proiectului Baia Mare - Suceava, caietul de sarcini menţionează că „va fi din Bugetul de stat, capitolul 84.01 «Transporturi», subcapitolul 03 «Transport rutier», titlul 58 «Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile afarente cadrului financiar 2014-2020»“.

Conform normativelor CNAIR, drumul expres este ceva mai îngust faţă de o autostradă: cele două benzi pe sens au o lăţime totală de 7 metri faţă de 7,5 la autostradă, lipsesc benzile de oprire de urgenţă, dar în schimb acostamentul este mai lat, 1,5 metri faţă de jumătate de metru pe autostradă. Viteza maximă admisă este şi ea mai mică: 120 km/h. Spaţiul median de 3 metri este comun, la fel şi intrarea maşinilor doar pe partea dreaptă, respectiv intersecţiile denivelate cu alte drumuri. La fel ca o autostradă, drumul de mare viteză are prevăzute variante de ocolire a localităţilor intersectate.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Temă

Cătălin ONOFREI

Temă

Test de reflecţie cognitivă: deliberare versus intuiţie.

Filmuletul zilei

opinii

Epilare inghinală

Briscan ZARA

Epilare inghinală

Sunt multe studii despre cum afectează psihologia omului ceea ce vedem, auzim, simţim din exterior. La fiecare întindere de coardă are loc o excitare a neuronilor care provoacă senzaţii neplăcute persoanei, dar dacă lucrurile se repetă, neplăcerea dispare încetul cu încetul şi apare o oarecare toleranţă la acea senzaţie, poate chiar e înlocuită cu plăcere. Nu mai eşti afectat, nu te mai impresionează în sens rău. Asta nu înseamnă că devii mai puternic, ci mai nesimţit, mai rigid, mai greu impresionabil.

Ocupare, şomaj şi câştiguri salariale în judeţul Iaşi

Ciprian IFTIMOAEI

Ocupare, şomaj şi câştiguri salariale în judeţul Iaşi

Articolul din această săptămână, ceva mai tehnic decât precedentele, demonstrează cu date statistice că, înainte de declanşarea pandemiei de COVID-19, nu a existat o criză a forţei de muncă în judeţul Iaşi.

New York, metropola vizionară

Mihai DORIN

New York, metropola vizionară

Conduita americană în raport cu celelalte civilizaţii ale lumii are şi o inevitabilă dimensiune imperială, însă felul în care ei au înţeles să valorifice cultura, rafinamentul, patriotismul, şi, nu în ultimul rând banii cetăţenilor în serviciul public, mărturiseşte despre măreţia naţiunii şi despre spirit vizionar. Pentru că în niciun alt loc din lume, patrimoniul cultural nu s-a îmbogăţit precum în America, prin râvna şi voinţa liberă a cetăţenilor educaţi şi prosperi. Statul este doar managerul acestui concept cultural.

pulspulspuls

Costel l-a bătut pe Măricel ca pe fasole. Iacătă ce scor de maidan: 11 la 6!

Costel l-a bătut pe Măricel ca pe fasole. Iacătă ce scor de maidan: 11 la 6!

Băbăetee băă, pfiu, pfiuu, pfiuuuu.... Ia’n fiţi atenţi aicea la băiatu’ pe ce se mai cheltuie bănuţul ieşenilor, că poate pe asta nu o ştiaţi! 

Caricatura zilei

Cu telefonu pe trecere

Editia PDF

Bancul zilei

Parintele Vasile a strâns 5 ani bani pentru clopotnita, dar nu i-au ajuns decât pentru un BMW.  

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.