Anunturi de Mica Publicitate
Abonament la editia electronica
Iasi Tv Life
TeleM
TVR Iasi Telejurnal
Abonament la editia tiparita

vineri, 29.03.2024

Marş motorizat de 400 km. Autostrada spre Târgu Mureş trece mai întâi prin Bucureşti

GALERIE
a8mars motorizat autostrada
  • a8
  • mars motorizat autostrada
- +

O coloană cu autovehicule din toate judeţele Moldovei va ajunge până sub geamurile Guvernului. Participanţii solicită deblocarea proiectului. Organizatorii mizează pe participarea a peste 1.000 de maşini, inclusiv din Mureş, Covasna şi Brăila.

Un nou marş motorizat pentru autostradă, după cel organizat astă-toamnă pe traseul viitoarei axe rutiere, Ungheni - Iaşi - Tg. Neamţ -  Ditrău -Tg. Mureş, va avea loc sâmbătă, 19 mai. De data aceasta, marşul are ca destinaţie Bucureştiul, de unde Moldova nu se vede aproape deloc.

Amintim că proiectul construirii autostrăzii care urmează să lege Moldova de Ardeal a fost amânat de mai multe ori, procedurile fiind acum împotmolite în tot felul de chichiţe birocratice, cu un orizont de aşteptare împins după anul 2020.

„Am fost deja la Botoşani, la primarul Cătălin Flutur, şi la Suceava, la preşedintele CJ Gheorghe Flutur, dar şi la Vaslui“, ne-a spus Cătălin Urtoi, unul dintre liderii Grupului de Iniţiativă Civică „Împreună pentru A8“, care a avut ideea organizării acestui marş.

El mizează pe participarea a cel puţin o mie de autovehicule care, pe 19 mai, vor pleca din toate judeţele Moldovei. Punctul de întâlnire va fi la Tişiţa, la intersecţia drumurilor E85 şi E581, la ora 12. Din Iaşi, din Piaţa Unirii, vor pleca la ora 7.00 două coloane: una prin Vaslui -Bârlad şi una prin Tg. Frumos - Bacău.

De la Tişiţa, coloana se va îndrepta spre Bucureşti, punctul final fiind cel mai probabil Piaţa Victoriei, respectiv sediul Guvernului. Evident, sunt de îndeplinit mai multe formalităţi, cum ar fi obţinerea de autorizaţii de la administraţiile oraşelor prin care va trece coloana de maşini, în special de la Primăria Capitalei.

În coloană vor fi şi autovehicule din Mureş - Covasna, cât şi din zona Galaţi - Brăila, ne-a asigurat Cătălin Urtoi, care a precizat că demersul vizează în egală măsură proiectul autostrăzii A7, cea care va lega nordul Moldovei de Bucureşti. „A7 şi A8 sunt primele autostrăzi care trebuie făcute în Moldova. Trebuie să ne unim pentru aceste două proiecte“, a mai spus Urtoi.

Camera de Comerţ Iaşi este partener al acestei manifestaţii pro-autostradă. Programul detaliat, cu orele de sosire în fiecare oraş de pe traseu, este afişat pe pagina de Facebook „Împreună pentru A8“. Marşul este organizat împreună cu cealaltă asociaţie din Iaşi care militează pentru construirea A8, „Moldova vrea autostradă“.

„Nu e vorba doar de blocajele din trafic şi de siguranţa celor care participă la acest trafic, ci şi de dezvoltarea economică a regiunii“, ne-a explicat Marius Alexa, liderul acestei asociaţii, motivele pentru care construirea autostrăzii este absolut necesară.

Blocajele de trafic se înmulţesc

De prisos să mai amintim că nu doar autostrada A8, ci şi alte proiecte mari care vizează infrastructura rutieră din judeţ stagnează - continuarea construirii şoselei de centură, de exem­plu. Ambuteiajele, până de curând caracteristice municipiului Iaşi, se înregistrează acum şi în alte puncte nevralgice, precum Podu Iloaiei, unde cozile de maşini se întind în orele de vârf şi în zilele de weekend pe mai mulţi kilometri.

În ceea ce priveşte stadiul actual în care se află proiectul autostrăzii A8, mai mult decât edificator este răspunsul la o petiţie trimisă de liderii Grupului de Iniţiativă Civică „Împreună pentru A8“ Ministerului Transportului, transmisă Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

CNAIR „desfăşoară un amplu proces de analiză a documentaţiilor tehnico-economice, în vederea luării deciziei privind necesitatea completării sau actualizării acestora“, se arată în răspunsul care poartă data 5 aprilie 2018.

Documentul semnat de directorul general Ştefan Ioniţă trece în revistă şi stadiile celor trei sectoare, respectiv Tg. Mureş - Ditrău (contract suspendat până la soluţionarea unor aspecte semnalate de Curtea de Conturi şi până la actualizarea studiului de fezabilitate), Ditrău - Tg. Neamţ (amânat deja pentru deceniul următor) şi „sector Iaşi - Ungheni şi conexiunea cu podul peste Prut“ (la care „s-a finalizat pregătirea documentaţiei pentru demararea procedurii de achiziţie pentru faza «Completare/actualizare Studiu de Fezabilitate şi elaborare Proiect Tehnic de Execuţie»“; lansarea procedurii este prevăzută pentru sfârşitul acestui an).

În lipsa oricărei menţiuni despre cei aproximativ 100 km ai viitoarei autostrăzi între Iaşi şi Tg. Neamţ, se precizează că autostrada „nu are Hotărâre de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici şi Acord de mediu“.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Cine profită de madam Şoşoacă

Pavel LUCESCU

Cine profită de madam Şoşoacă

Campania care urmează la Iaşi nu trebuie să devină un circ de tip Şoşoacă, decât dacă vrem să ne batem joc de viitorul acestui oraş. Nu vreau să spun că madam SOS România ar trebui ignorată, ci că n-ar fi rău dacă am încerca să înţelegem mai mult ce are în cap când vine vorba de viitorul oraşului şi mai puţin ce vrea ea să ne vândă, adică scandal.

opinii

Distrugerea statuilor

Alexandru CĂLINESCU

Distrugerea statuilor

Frenezia negatoare woke e urmarea obscurantismului, a fanatismului şi a inculturii. Ideologii woke au cale liberă în mass-media, au pătruns în universităţi şi în şcoli. Acţiunile lor n-au nimic comun cu adevărul istoric. Ei pretind că fac dreptate celor ai căror strămoşi au fost umiliţi şi exploataţi, în realitate manipulează istoria şi adâncesc fracturile sociale.

De ce este atât de aspru Postul Mare?

pr. Constantin STURZU

De ce este atât de aspru Postul Mare?

Faţă de celelalte posturi de peste an, Postul Mare (care precede Sfintele Paşti) este considerat unul aspru, atât din punct de vedere alimentar, cât şi din alte puncte de vedere. De ce este – sau ni se pare a fi – Postul Mare atât de aspru? De ce, în genere, ne este atât de greu să postim? Din mulţimea de posibile răspunsuri, să reflectăm azi la trei dintre ele.

Roboţi

Codrin Liviu CUȚITARU

Roboţi

Robotul a trecut, treptat, de la „plimbarea” convulsivă pe coridoarele Universităţii, la alergarea „profesionistă”. Se arăta capabil să sară şi peste obstacole, plăcerea sa supremă fiind „să evite” deliberat, în viteză, femeile de serviciu îngenuncheate pe ciment şi prinse în efortul răzuirii gumelor de mestecat aruncate iresponsabil. Îngrijitoarele se speriau îngrozitor şi ţipau injurios după Robogică (foarte des îl numeau „pocitania dracului”!).

pulspulspuls

Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

Un mare mister tace şi face pe piaţa politichiei locale în această perioadă, stimaţi electori: cine va face listele de candidaturi de la parlamentarele din toamnă la liberalii ieşeni? 

Caricatura zilei

La reciclat pet-uri și doze

Când Sistemul Garantie Colectare te pune pe gânduri

Cumpara editia digitala

Vremea in Iasi

Curs valutar

Parteneri

Intrebarea zilei

Vladimir Putin, presedintele Federatiei Ruse, a declarant intr-un interviu dat jurnalistului american Tucker Carlson ca nu va ataca niciun stat NATO. Credeti ca isi va respecta cuvantul dat?

vezi raspunsuri