Autostrada „Unirii” A8: 22.000 de angajați necesari pentru a construi cel mai complex tronson montan
Pentru construirea secțiunii de munte Sărățeni-Pipirig de pe Autostrada „Unirii” A8, cu o lungime de 116 km, este necesară o forță de muncă impresionantă, estimată la 22.000 de persoane. Această secțiune este una dintre cele mai complexe segmente de infrastructură rutieră din România, incluzând 38 de tuneluri și aproape 200 de poduri și viaducte
Pentru a stimula ocuparea forței de muncă locale, Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) acordă un punctaj suplimentar de 6% constructorilor care angajează minimum 350 de persoane din rândul șomerilor din județele Bacău, Harghita, Iași, Mureș, Neamț și Suceava. Această măsură se înscrie în strategia CNIR de a crește incluziunea socială și de a susține politicile de ocupare a forței de muncă, într-un context în care sectorul construcțiilor din România și Europa se confruntă cu un deficit major de personal calificat.
„Industria de profil din România, precum și cea din multe alte țări europene se confruntă cu o provocare economică și socială majoră, respectiv lipsa forței de muncă. În acest sens, CNIR acordă un punctaj suplimentar de 6 % pentru creșterea incluziunii sociale și reducerea șomajului local. Astfel, constructorii care angajează 350 de șomeri din județele Bacău, Harghita, Iași, Mureș, Neamț și Suceava vor avea punctaj suplimentar în evaluarea ofertelor pentru cele patru loturi ale autostrăzii A 8”, a precizat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.
Publicitate și alte recomandări video