Avertisment: Ce se va întâmpla cu „drumul morții” după ce autostrada Moldovei (A7) va fi gata?
Construirea Autostrăzii Moldovei (A7) nu va rezolva problema morților de pe șosele, ca prin minune, avertizează Ionuț Ciurea, directorul executiv al Asociației Pro Infrastructură.
Până când DN2, cunoscut publicului larg drept „Drumul Morții”, nu va fi pus în siguranță, numărul evenimentelor nefericite ar putea continua.
„Trebuie luat aproape fiecare drum, în parte. Sunt situați și situații. Sunt elemente care trebuie făcute pe majoritatea tipurilor de drum, dar și particulare, cum e la DN2. La DN2 trebuie reconfigurată platforma. Asta e varianta cea mai rapidă și cea mai ieftină. Prin localități nu trebuie lărgit la două benzi.Eu am spus demult că, după ce se va termina A7, trebuie făcut și DN2. Dacă nu se face DN2, o să se moară în continuare. E posibil, pentru că se eliberează drumul, mulți vor merge pe A7, iar pe DN2 vor merge în special cei care vor face curse mai scurte și astfel unii vor fi tentați să meargă și mai tare. E posibil, mai ales în anumite zone, să fie mai multe victime, mai multe accidente grave”, a declarat reprezentantul societății civile, pentru site-ul Ziare.com.
CNAIR susține că accidentele cu victime, mai ales cele soldate cu decese, au loc în primul rând din cauza nerespectării regulilor de circulație. În replică, Ionuț Ciurea avertizează că, din cauza lipsei infrastructurii, se ajunge ca în 2024 traficul de tranzit să se facă prin comune.
„DN2 trebuie pus în siguranță, mai ales în interiorul localităților. CNAIR susține că se moare în localitate. Dar vorbim despre trafic de tranzit, în localitate. Apoi, în localitate, răspunderea este împărțită: sunt drumuri în localitate în administrarea CNAIR și altele, în administrarea CJ-ului sau a primăriei de acolo. Lucrurile sunt foarte complicate, sunt foarte mulți bani de băgat, iar lucrurile care se fac, de multe ori se realizează fără cap și coadă”, a mai precizat Ciurea.Pentru a împiedica tragediile pe cât de mult posibil, e nevoie de un pachet de măsuri, potrivit reprezentantului Pro Infrastructura.
„În ceea ce privește oamenii, educația nu se poate face de pe o zi pe alta. Dar se mai poate face un lucru care, dacă s-ar fi dorit, s-ar fi făcut: partea de amenzi, sancțiuni mai dure. Sunt de făcut multe lucruri în orașe, aspecte ce pot fi implementate astfel încât să nu poată fi depășită viteza de 50 km/h, în alte cazuri, 30 km/h. De exemplu, bumperele. Trebuie marcate trecerile de pietoni, în special cele din apropierea școlilor, trebuie rezolvată problema parcărilor, a lipsei de vizibilitate”, a mai punctat oficialul ONG-ului din zona de infrastructură.
Publicitate și alte recomandări video