Aveți nervii tari? Încep lucrările la linia de tramvai între Bucşinescu şi Calea Chişinăului. Podul din Tudor, reabilitat
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

vineri, 23.04.2021

Aveți nervii tari? Încep lucrările la linia de tramvai între Bucşinescu şi Calea Chişinăului. Podul din Tudor, reabilitat

GALERIE
linii tramvai
  • linii tramvai
- +

Banda de tramvai va fi delimitată cu butoni solar. Va fi reabilitat şi podul din Tudor Vladimirescu

Primăria a semnat ieri primul contract de finanţare europeană pe axa mobilităţii din cadrul Programului Operaţional Regional. Proiectul are o valoare totală de 114 milioane lei (inclusiv TVA) şi prevede refacerea căii de rulare pe bld. Tudor Vladimirescu şi alte lucrări adiacente, precum şi achiziţia a 7 tramvaie noi.
 
Primăria a lansat deja licitaţiile: pentru refacerea căii de rulare a fost depusă o singură ofertă care este în analiză (asocierea Conest - Mari Vila), iar pentru tramvaie sunt aşteptate ofertele săptămâna viitoare. Lucrările la calea de rulare vor fi făcute pe tronsonul de la intersecţia Bucşinescu până la intersecţia cu Calea Chişinăului, în proiect fiind inclusăşi reabilitarea Podului Tudor Vladimirescu. „Va fi introdusă pentru prima dată la Iaşi o bandă dedicată pentru tramvaie delimitată fizic în teren cu butoni stradali solari“, a declarat ieri Cătălin Boghiu, director în Primărie, cu ocazia unei prezentări a proiectului.
 
La rândul lui, primarul Mihai Chirica a subliniat că lucrurile de bază vizează calea de rulare a tramvaielor pe ambele fire pe sectorul rămas nereabilitat din drumul naţional DN24. „Lungimea tronsonului reabilitat este 2.400 ml. Reabilitarea peroanelor din staţia Tudor Vladimirescu - Chimie, material rulant - 7 unităţi de transport de mare capacitate cu o lungime de 26 metri până la 180 de călători/tramvai şi reabilitarea în întregime a podului Tudor Vladimirescu“, a spus Mihai Chirica. El a amintit şi de celelalte două proiecte pentru care Primăria urmează să semneze contractele de finanţare europeană: tronsonul Iaşi - Dancu şi un lot cu alte trei tronsoane (Cinci Drumuri - str. Pădurii - str. Nicoriţă, Piaţa Podu Roş - intersecţie bld. Primăverii şi bld. Virgil Săhleanu - intersecţie bld. Metalurgiei - rond Ţuţora).
 
Primarul a precizat că soluţia de delimitare a căii de rulare cu butoni solari va fi aplicată în cazul tuturor tronsoanelor nou-reabilitate, cu excepţia ultimului menţionat unde există deja un alt tip de delimitare. Toate cele trei proiecte de reabilitare a căilor de rulare vin la pachet cu achiziţia a 16 tramvaie noi (licitaţia este distinctă şi are ca termen de ofertare 21 iunie). În ceea ce priveşte lucrările la căile de rulare, singurul ofertant este asocierea Conest - Mari Vila. „Începând cu 25 iunie vom emite ordinul de începere a lucrărilor pe tronsonul Bucşinescu - intersecţie Calea Chişinăului. Lucrările nu se vor petrece simultan pe toate şantierele pe care vom avansa reabilitări pentru a nu distruge traficul cu tramvaiul în Iaşi. Intenţionăm ca până la sfârşitul acestui an să finalizăm tronsonul Podu Roş - Ţesătura“, a mai spus Mihai Chirica.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Primăria nu are proiecte de anvergură, consilierii se încaieră pe margine

Florin NICULA

Primăria nu are proiecte de anvergură, consilierii se încaieră pe margine

Aceleaşi idei au fost rostogolite de la un buget la altul de Mihai Chirica, doar că acum nu a mai fost consensul de altădată.

Filmuletul zilei

opinii

New York şi Bucureşti în oglinzi paralele

Alexandru CĂLINESCU

New York şi Bucureşti în oglinzi paralele

Scrisă alert, fructificând o documentaţie impresionantă (studiul a avut o primă ediţie apărută în 2016 la editura americană Common Ground), exploatând inteligent o ipoteză de lucru ce se dovedeşte fertilă, cartea Marianei Neţ ne oferă o lectură pasionantă. Este, fără dublii, unul dintre evenimentele editoriale ale acestui an.

Vuia (III)

Neculai SEGHEDIN

Vuia (III)

Biograful oficial al lui Traian Vuia a fost inginerul George Lipovan (1905-1972). Acesta a studiat la Şcoala Politehnică din Timişoara, Universitatea din Paris, şcoala de jurnalişti din Paris şi la şcoala militară aeronautică din Bucureşti. În 1925, Lipovan pleacă la Paris, unde îl întâlneşte pe Vuia, de care îl va lega o puternică relaţie de prietenie, dovadă fiind îndelungata corespondenţă dintre cei doi. Lui Lipovan îi datorăm seria de cărţi dedicate lui Vuia, bazate pe mărturiile inventatorului şi pe propriile sale cercetări documentare.

Competiţia mare

Nicolae CREŢU

Competiţia mare

Viaţa însăşi este, desigur, şi competiţie: dar înţelegând prin asta, din perspectiva valorilor omului (care îl disting de animalitate), nu malthusiana sfâşiere de homo hominilupus, ci un spirit al emulaţiei meritocrate definit prin fair play. Metaforism sportiv, da: fără „dopaj”, nici blaturi sau „arbitri” părtinitori, corupţi, fără trucaje şi măsluiri. 

pulspulspuls

Oare va ajunge scaunul de la ales la 100 de mii de coco au ba?

Oare va ajunge scaunul de la ales la 100 de mii de coco au ba?

O boare de semne de îngrijorare cică ar fi trecut zilele asteape deasupra viilor politice româneşti şi ieşene, stimaţi telespectatori, după ce pe piaţă ar fi apărut datele singurului sondaj politic credibil de la alegeri încoace. Iar acolo curioşii au putut vedea, cu oarecare surprindere, evident, că AUR a trecut sesizabil peste USR. 

Caricatura zilei

A avea sau a nu avea amendamente

Editia PDF

Bancul zilei

Parintele Vasile a strâns 5 ani bani pentru clopotnita, dar nu i-au ajuns decât pentru un BMW.  

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.