Băsescu: Guvernul nu şi-a respectat obligaţiile faţă de Ford
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

vineri, 23.04.2021

Băsescu: Guvernul nu şi-a respectat obligaţiile faţă de Ford

GALERIE
utilaje-ford
  • utilaje-ford
- +

Preşedintele Traian Băsescu a declarat, ieri, că din cauza crizei Ford nu a atins nivelul de producţie convenit cu Guvernul atunci când s-a făcut privatizarea, dar că nici Guvernul nu şi-a respectat integral obligaţiile faţă de companie, în special pe cele privind dezvoltarea infrastructurii.

“Sunt lucruri care nu s-au întâmplat. Spre exemplu, Ford, din cauza crizei, nu a atins producţia contractată şi să sperăm că odată cu ieşirea din criză se va atinge nivelul de producţie convenit cu Guvernul României atunci când s-a făcut privatizarea. Pe de altă parte, trebuie să observăm că nici Guvernul României, şi nu este un atac la guvern pentru că a fost şi Guvernul Ponta, şi Guvernul Boc, a fost şi Guvernul Ungureanu, deci nici Guvernul României nu şi-a respectat integral obligaţiile faţă de Ford, cele în mod deosebit legate de dezvoltarea infrastructurii. Această uzină are nevoie de un camion care trebuie să sosească din oră în oră cu componente”, a declarat Traian Băsescu, după vizia la uzina Ford de la Craiova. El a mai spus că trebuie făcut un efort pentru ca România să îşi respecte angajamentele faţă de Ford. “Infrastructura pe care noi ne-am angajat să o facem nu a fost făcută şi trebuie făcut un efort şi din partea noastră să ne respectăm angajamentele şi sunt convins, privind la cele 800 de milioane de euro investite deja în uzina de la Craiova, că şi Ford are toată disponibilitatea să ajungă la producţia contractată”, a mai spus preşedintele. Şeful statului a spus că nu se pot produce mai multe maşini decât se vând pe piaţă, “dar capacitatea Ford Craiova este să producă 300.000 de maşini şi 350.000 de motoare pe an”. Băsescu a mai afirmat că România are “nişte angajamente” cu Uniunea Europeană, susţinând că până când coridoarele 4, 7 şi 9 nu vor fi la “standarde europene”, românii pot fi consideraţi “neserioşi” dacă vorbesc despre construcţia altor autostrăzi.  “Idei avem toţi. Nu vedeţi? Care cum iese în declaraţii face câte o autostradă pe o anume direcţie. Numai că România are nişte angajamente cu Uniunea Europeană şi când e vorba de alte infrastructuri decât coridorul 4, 9 şi 7, până când aceste trei coridoare nu sunt la standarde europene ne poate lua lumea de neserioşi”, a adăugat Băsescu. Ford România a început, luni, producţia de serie a noului motor EcoBoost de 1,5 litri la uzina din Craiova, propulsor care va fi livrat mai întâi pe piaţa chineză.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Primăria nu are proiecte de anvergură, consilierii se încaieră pe margine

Florin NICULA

Primăria nu are proiecte de anvergură, consilierii se încaieră pe margine

Aceleaşi idei au fost rostogolite de la un buget la altul de Mihai Chirica, doar că acum nu a mai fost consensul de altădată.

Filmuletul zilei

opinii

New York şi Bucureşti în oglinzi paralele

Alexandru CĂLINESCU

New York şi Bucureşti în oglinzi paralele

Scrisă alert, fructificând o documentaţie impresionantă (studiul a avut o primă ediţie apărută în 2016 la editura americană Common Ground), exploatând inteligent o ipoteză de lucru ce se dovedeşte fertilă, cartea Marianei Neţ ne oferă o lectură pasionantă. Este, fără dublii, unul dintre evenimentele editoriale ale acestui an.

Vuia (III)

Neculai SEGHEDIN

Vuia (III)

Biograful oficial al lui Traian Vuia a fost inginerul George Lipovan (1905-1972). Acesta a studiat la Şcoala Politehnică din Timişoara, Universitatea din Paris, şcoala de jurnalişti din Paris şi la şcoala militară aeronautică din Bucureşti. În 1925, Lipovan pleacă la Paris, unde îl întâlneşte pe Vuia, de care îl va lega o puternică relaţie de prietenie, dovadă fiind îndelungata corespondenţă dintre cei doi. Lui Lipovan îi datorăm seria de cărţi dedicate lui Vuia, bazate pe mărturiile inventatorului şi pe propriile sale cercetări documentare.

Competiţia mare

Nicolae CREŢU

Competiţia mare

Viaţa însăşi este, desigur, şi competiţie: dar înţelegând prin asta, din perspectiva valorilor omului (care îl disting de animalitate), nu malthusiana sfâşiere de homo hominilupus, ci un spirit al emulaţiei meritocrate definit prin fair play. Metaforism sportiv, da: fără „dopaj”, nici blaturi sau „arbitri” părtinitori, corupţi, fără trucaje şi măsluiri. 

pulspulspuls

Oare va ajunge scaunul de la ales la 100 de mii de coco au ba?

Oare va ajunge scaunul de la ales la 100 de mii de coco au ba?

O boare de semne de îngrijorare cică ar fi trecut zilele asteape deasupra viilor politice româneşti şi ieşene, stimaţi telespectatori, după ce pe piaţă ar fi apărut datele singurului sondaj politic credibil de la alegeri încoace. Iar acolo curioşii au putut vedea, cu oarecare surprindere, evident, că AUR a trecut sesizabil peste USR. 

Caricatura zilei

A avea sau a nu avea amendamente

Editia PDF

Bancul zilei

Parintele Vasile a strâns 5 ani bani pentru clopotnita, dar nu i-au ajuns decât pentru un BMW.  

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.