anunturi
grandchef
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

Băsescu: În mod categoric nu voi mai utiliza aeronava TAROM pusă la dispoziţie

GALERIE
tarom
  • tarom
- +

Preşedintele Traian Băsescu a declarat că nu va mai utiliza aeronava pusă la dispoziţie de TAROM pentru vizitele sale externe şi că atunci când va avea nevoie de un avion va închiria în regim charter de la o companie străină.

"Categoric nu voi mai utiliza aeronava TAROM pusă la dispoziţie (...) Pur şi simplu s-a propagat o minciună că se cheltuiesc 7 milioane de euro cu avionul pentru preşedinte. Nu este adevărat. Vă asigur că la nevoie, atunci când va fi nevoie, voi lua în charter un avion de la o companie străină, ca să ne spună atunci Guvernul cât costă avionul. Nu voi mai folosi avioane TAROM cum am decis să nu mai folosim nici avioane Romavia la vremea respectivă", a afirmat Băsescu, în conferinţa de presă de joi seară.

De asemenea, întrebat de jurnalişti dacă va rezilia contractul cu TAROM pentru aeronavă, Băsescu a afirmat că nu exista niciun contract deoarece acest avion era închiriat de Preşedinţie în regim charter, însă ulterior, la câteva minute după finalul conferinţei de presă, a revenit şi a precizat că totuşi există un contract cu TAROM pentru acest avion, despre care el nu ştia, însă în mod cert nu este un contract pentru ţinerea la dispoziţia sa a aeronavei.

"Nu aveam niciun contract, noi angajam acest avion charter, la fel cum angajează şi o firmă de turism. Deci noi nu aveam avionul în contract. Nu am ce să reziliez", a afirmat Băsescu în primă fază.

El a menţionat apoi, după încheierea conferinţei de presă, că purtătorul de cuvânt Bogdan Oprea tocmai l-a informat în lift că există un contract cu TAROM.

"Spune purtătorul de cuvânt că există un contract prin care ne pun avionul la dispoziţie la solicitare. Deci corectez afirmaţia, aflu şi eu acum. Ştiam că închiriem avioanele cu charter, ceea ce este adevărat. Vă asigur că mâine o să vă pun la dispoziţie datele de interes. Dar în mod cert nu este un contract pentru ţinerea la dispoziţie a avionului, ci pentru la dispoziţie charter a avionului. Eu acum am aflat în lift că există o minută între TAROM, un contract între TAROM şi Preşedinţie, deci înseamnă că nu vă pot da mai multe detalii", a mai spus Băsescu.

Conducerea Tarom a solicitat Administraţiei Prezidenţiale să precizeze dacă doreşte continuarea sau rezilierea contractului de închiriere a aeronavei utilizată de preşedinte, într-un "gest de curtoazie", în condiţiile în care conducerea executivă are deja mandat pentru valorificarea aeronavei.

"A fost redactată o scrisoare, ieri sau alaltăieri, adresată Administraţiei Prezidenţiale, în care a fost expusă situaţia şi prin care s-a solicitat instituţiei să precizeze dacă doreşte continuarea actualului contract sau rezilierea", a declarat joi Dan Pascariu, preşedintele Consiliului de Administraţie al Tarom.

El a precizat că avionul respectiv, un Airbus A 310, nu este o "aeronavă prezidenţială" sau o "aeronavă a preşedintelui Băsescu", iar conducerea executivă a companiei are mandat să caute clienţi pentru valorificarea acesteia, în condiţiile costurilor de mentenanţă ridicate.

"Este o chestie de curtoazie", a spus Pascariu, referindu-se la solicitarea adresată Administraţiei Prezidenţiale.

Tarom a anunţat recent că vrea să elimine pierderile cauzate de cele două aeronave de tip Airbus A 310, principala variantă luată în calcul fiind vânzarea acestora, dar că analizează şi posibilitatea menţinerii avionului folosit de Administraţia Prezidenţială, în cazul în care cheltuielile trec la bugetul de stat.

Premierul Ponta a declarat miercuri că Guvernul va închiria sau va cumpăra un avion care să fie folosit ca aeronavă oficială a preşedintelui sau a prim-ministrului, dar în momentul în care va avea posibilitatea financiară.

Preşedintele Traian Băsescu s-a deplasat marţi la Roma la ceremonia de inaugurare a pontificatului Papei Francisc cu un zbor al companiei Alitalia.

El a afirmat vineri, la Bruxelles, că este "o minciună" afirmaţia că bugetul de stat suporta anual 7 milioane euro costurile pentru aeronova TAROM Airbus A-130 închiriată pentru deplasările externe ale şefului statului.

"Mi s-a părut atât de necinstit faptul că se spunea public: «cheltuim şapte milioane de euro pe an ca să meargă preşedintele cu el», cam acesta a fost mesajul. Păi, asta e o minciună, avionul acela, atât costă întreţinerea lui indiferent ce faci cu el. (...) Acel avion, în lipsa deciziei de a fi vândut, stătea în hangar cu aceste costuri. Faptul că atunci când aveam deplasări îl închiria Preşedinţia îi mai aducea un ban, altfel costurile tot erau pentru acel avion", a spus preşedintele.

El a subliniat că "este nepermis" pentru preşedintele României ca în timp ce este într-o vizită externă să nu se poată deplasa rapid în ţară atunci când este un dezastru natural sau alt eveniment deosebit pentru care trebuie să semneze instituirea stării de urgenţă.

De asemenea, el a arătat că pe aeronava A-130 de la TAROM erau instalate sistemele de comunicaţii speciale, care îi sunt necesare având în vedere statutul de ţară membră NATO a României şi faptul că oricând poate avea loc o criză majoră la acest nivel.

Administraţia Prezidenţială a solicitat în 2010 Tarom să efectueze cursele speciale pentru deplasările şi vizitele externe ale şefului statului, compania de stat punând la dispoziţie pentru acestea unul dintre cele două avioane Airbus A 310, achiziţionate la începutul anilor '90.

Mediafax

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

O reformă care nu se va face (II)

Cătălin ONOFREI

O reformă care nu se va face (II)

Poveste cu doi înecaţi.

opinii

Mahalaua digitală

Florin CÎNTIC

Mahalaua digitală

Deşi nu prea îmi pierd timpul cu comentariile sterile de pe social media, nu încetez să mă minunez de ticăloşia, prostia delirantă şi reaua credinţă care parazitează până la sufocare opiniile articulate, chiar dacă uneori provocatoare din bula mea, ale lui Dan Alexe, Sorin Ioniţă sau Mădălin Hodor. Când scriam acest text, în urmă cu foarte mulţi ani, credeam că se va atenua în timp cotcodăceala otrăvită a smintiţilor care intervin obraznic şi contondent pe internet. După cum vedem azi, maladia s-a agravat.

A plecat ministrul. Ce ne facem?

Ioan Alexandru TOFAN

A plecat ministrul. Ce ne facem?

Aşadar, o lege scurtă şi clară (150 de pagini sau chiar 120 este deja prea mult), generală şi fără elanuri civilizatoare, împreună cu o responsabilitate mare acordată celor care predau şi învaţă. Nu ştiu dacă este soluţia potrivită. Dar măcar ne putem gândi la ea, ca alternativă la începuturile care nu se mai termină ale reformelor din educaţie şi la legile care vor să fie săpate în piatră cu mina de la pix.

Despre copilărie (I)

Radu PĂRPĂUȚĂ

Despre copilărie (I)

Copilăria mea a coincis cu primii ani ai deschiderii „domniei” lui Ceauşescu, când se instaurase o efervescenţă în societatea românească. M-am gândit să povestesc despre perioada aceea, fiindcă este bine să nu uităm învăţămintele de atunci. 

pulspulspuls

Amantele dezvoltatorilor imobiliari din târg. Scurt ghid erotic pentru developeri

Amantele dezvoltatorilor imobiliari din târg. Scurt ghid erotic pentru developeri

Astăzi vom trece în revistă câte ceva din comportamentul hormonal de vârsta aproape septuagenară a unor dezvoltatori imobiliari din târgul nostru, stimaţi telespectatori. 

Caricatura zilei

Tractorul

Editia PDF

Bancul zilei

Un sofer de TIR opreste la un popas, comanda un sandwich, o cafea si o placinta. Intra trei motociclisti rai, unul îi man&ac (...)

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.