anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

Beatrice Rancea şi Opera din Iaşi ajung sub lupa Comisiei antiabuzuri din Senat

GALERIE
Rancea
  • Rancea
- +

Sindicatul de aici şi foşti angajaţi cu funcţii de răspundere au depus sesizări privind modul arbitrar în care s-au cheltuit trei milioane de lei daţi de Guvern anul trecut aici.

 

O subcomisie de anchetă care să analizeze situaţia de la Opera Naţională Română Iaşi va fi înfiinţată în cadrul Comisiei pentru cercetarea abuzurilor, combaterea corupţiei şi petiţii din Senatul României. Decizia a fost luată ieri ca urmare a sesizărilor depuse atât de fostul contabil-şef al ONRI, Simona Gogan, fostul şef de achiziţii al ONRI, Alina Gheorghiu, dar şi sindicatul ARTIS din cadrul ONRI. 

În sesizarea depusă, Simona Gogan face referire la ”modul discreţionar” în care Beatrice Rancea ar fi dispus cheltuirea celor trei milioane de lei , veniţi ca suplimentare de buget în decembrie , anul trecut, fără a avea semnătura şi avizul contabilului şef. Pentru că ar fi atras atenţia asupra derapajelor de la lege, atât ea cât şi şefa de la achiziţii, Alina Gheorghiu, ar fi fost “pedepsite”, una cu retrogradarea, iar alta cu desfiinţarea postului. În scrisoarea înaintată comisiei, Simona Gogan mai invocă şi “metodele prin care Beatrice Rancea scapă de persoanele incomode”: comisie de disciplină, contracte de muncă pe perioadă determinată, schimbarea organigramei.

La rândul său, sindicatul Artis prin preşedintele Marius Aftagarici precizează în scrisoarea înaintată aceleiaşi comisii că ”încă din 2011 doamna manager a concediat abuziv un număr de 11 angajaţi (…) prin schimbarea organigramei, practică ce a dus la peste 30 de procese pierdute de instituţie, multe dintre ele cu daune şi drepturi salariale plătite retroactive din bugetul ONRI, toate acestea însumând 700.000 de lei”. Tot Sindicatul Artis precizează faptul că “doamna manager foloseşte recompense (roluri, contracte de colaborare etc.) în schimbul de informaţii şi mărturii în comisiile de disciplină, care au dus la sancţionarea şi concedierea unor angajaţi, fără temei legal”. Atât Sindicatul Artis, cât şi fostul contabil-şef şi fostul şef al Compartimentului de Achiziţii au acuzat-o pe Beatrice Rancea că a înlăturat foarte mulţi şefi de compartimente, pe care i-a înlocuit cu “persoane din anturajul său”.

Petiţionarii mai susţin că deciziile, atât la nivelul Compartimentului Artistic, cât şi la nivelul Compartimentului administrativ, au fost luate fără consultarea Consiliului Artistic respectiv al Consiliului Administrativ. Acest lucru ar fi dus la “defavorizarea artiştilor, managerul aplicând un regim discreţionar în alcătuirea distribuţiilor, unul dintre artişti, de exemplu, neevoluând timp de 7 ani”.

O altă metodă de a ţine sub presiune angajaţii, este “angajarea cu contracte de muncă pe perioadă determinată a salariaţilor ONRI, pentru a putea fi mai uşor de manipulaţi şi ţinuţi sub control”. Mai exact, scrie Simona Gogan în scrisoarea adresată comisiei, “există persoane care se află în această situaţie şi care sunt angajaţi de 5, 10 şi chiar 15 ani”. Toate aceste lucruri semnalate de petiţionari au făcut şi obiectul inspecţiei realizate de Corpul de Control al Ministerului Culturii la ONRI. Despre neregulile găsite de acesta la Iaşi, pe larg, într-un amplu articol din ediţia online de azi a ziarului. 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

C.T. Popescu, Cristi Puiu şi jurnalismul în cheie moral corectă de pe malurile Dâmboviţei

Alexandru LĂZESCU

C.T. Popescu, Cristi Puiu şi jurnalismul în cheie moral corectă de pe malurile Dâmboviţei

Intoleranţa agresivă faţă de orice puncte de vedere contrare evidenţiată din plin în cursul linşajului mediatic la care a fost supus regizorul Cristi Puiu sunt semne ale unei îngrijorătoare degradări sociale.

Filmuletul zilei

opinii

Bătrâna nimfă

Nichita DANILOV

Bătrâna nimfă

Cu trupul gol acoperit de solzi pomădat de razele verzi-argintii ale lunii şi părul revărsat pe umeri, cu faţa de un alb aproape cadaveric, cu şoldul sprijinit de stâncă, doamna Scrumeda îmi făcea de la depărtare semn cu mâna s-o aştept.

Reîntoarcerea în peşteră

Dana ȚABREA

Reîntoarcerea în peşteră

Într-un moment din spectacolul Antisocial (regia: Bogdan Georgescu), în contextul în care protagoniştii sunt absorbiţi de tehnologie, butonând telefonul mobil, survine următoarea întrebare: „Cât de departe suntem de peşterile din care am ieşit?” Mi-am amintit acest fragment meditând asupra unui paradox: evoluţia tehnologiei nu reprezintă o garanţie a faptului că omul s-a îndepărtat de peşteră (şi voi clarifica imediat ce peşteră am în vedere). Nu cumva omul tehnologic e mai aproape ca oricând să redevină omul peşterii?

Cum e posibil un stat minimal? (2)

Sorin CUCERAI

Cum e posibil un stat minimal? (2)

Adaug aici că o guvernare republicană nu exclude principiul majorităţii, ci doar pe acela al majorităţii opresive. 

pulspulspuls

Hopaa: cine-i musiu?

Hopaa: cine-i musiu?

Pe personagiul din prim plan, din ce am văzut, au avut grijă colegii noştri să vi-l prezinte: figurează în dosarul imobiliarilor de la DIICOT ca omul ce făcea legătura dintre imobiliari şi cei cu ştampila din premărie. 

Caricatura zilei

Frecția

Editia PDF

Bancul zilei

Îi datoram multe coronavirusului. A reusit sa-i aduca pe români înapoi în tara si a putut sa le înve (...)

Linkuri

Alte ziare locale

    Intrebarea zilei

    Relaxarea condițiilpr de deplasare în starea de alertă va duce la:

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.