
Adaptarea la noile realități de pe piața muncii din Iași poate face diferența dintre învinși și învingători, iar companiile care caută soluții de eficientizare a costurilor ar putea să își redefinească mediul de lucru pe care îl oferă angajaților. Așa au gândit administratorii unei companii ieșene cunoscută pentru intermedierea de spații de birouri și industriale, atunci când, la rândul lor au căutat soluții să se adapteze la noile realități economice. Din aceste căutări a rezultat Extind Cowork+, un nou spațiu de coworking lansat joi la Iași și care vine, în premieră pentru acest județ, spun fondatorii, cu un nou concept: acela de coworking-ul corporate.
Un nou concept de birou
Într-o perioadă în care firmele își regândesc strategiile imobiliare, iar echipele mixează munca de la birou cu cea remote, un astfel de spațiu devine mai mult decât necesar. Iar acesta nu e doar un trend – e viitorul, au spus, la evenimentul de lansare a noului spațiu de comun de lucru, fondatorii Extind.
Urmăriți canalul „Ziarul de Iași” pe WhatsApp. Cele mai importante știri ale zilei sunt disponibile aici
„Extind Cowork+ este un spațiu special dedicat echipelor, dedicat companiilor mai mici sau mai mari. De fapt, am lansat astăzi un nou concept pentru Iași, conceptul de corporate co-working. Ne adresăm companiilor, cum spuneam, mai mici sau mai mari, care au nevoie de confidențialitatea unui birou închis, dar în același timp vor să aibă acces la un spațiu de lucru profesional, luminos, frumos, modern, unde să nu mai aibă grija nici a costurilor operaționale, nici a acelor procese administrative care îngreunează tot timpul fluxul de lucru, și anume, secretariat, internet, toate celelalte utilități, aprovizionare. Ei vin aici, își iau doar biroul și din acel moment, doar noi ne ocupăm de acest calvar administrativ”, a explicat Catrinel Zaharia, administrator Extind și director al noului spațiu de coworking.
Catrinel Zaharia, administrator compania Extind SRL și director al spațiului de co-working Extind Cowork+
„Te simți bine la locul de lucru”
Extind Cowork+ se găsește la al doilea etaj al clădirii Șandru Office, pe Șoseaua Națională 31, iar spațiile de lucru au fost proiectate pentru echipe și companii care caută o alternativă modernă, flexibilă și eficientă la birourile tradiționale, așa cum a declarat pentru „Ziarul de Iași” Adrian Mironescu, brand designer la Optimism Works, cel care a contribuit la apariția grafică a brandului Extind Cowork+:
„Eu am lucrat pe zona aceasta de branding, am contribuit la crearea conceptului și la personalizarea spațiului, astfel încât să fie cât mai primitor. Cred foarte mult în conceptul acesta, de co-working. Faptul că poți să ai un mediu care să te inspire, să lucrezi împreună cu colegii tăi, te ajută foarte, foarte mult să fii mai productiv. Și, în același timp, să te facă să te simți bine la locul de lucru”, a declarat Adrian Mironescu.
De la abonamente zilnice la cele anuale
Noul spațiu de lucru pentru companiile mici și mijlocii se adresează în special firmelor din IT, consultanță și servicii financiare, dispune de un total de 75 de posturi de lucru și poate acomoda până la nouă echipe în același timp.
Ecranul din imagine prezintă schița noului spațiu de coworking Extind Cowork+
Coworking-ul, o tendință accelerată de noile realități ale pieței muncii
Extinderea spațiilor de coworking în România nu este doar un răspuns la cererea tot mai mare de flexibilitate, ci și un semn al unei schimbări profunde în cultura muncii. Potrivit unui studiu realizat de compania de consultanță imobiliară Crosspoint Real Estate, în România, aceste spații însumează, în prezent, peste 25.000 de metri pătrați, dar, e drept, peste trei sferturi din acestea se află în București.
Capitala dă însă tonul în ce privește schimbările din piața muncii, avantajele pe care le prezintă co-workingul (corporate) ar putea face ca acest mod de lucru să fie din ce în ce mai des adoptat și în restul orașelor mari din România. Cei care vorbesc despre beneficiile oferite de co-working se referă în special la flexibilitate, adică la posibilitatea de a alege între diverse tipuri de abonamente, de la acces zilnic, la abonamente lunare sau anuale. Oportunitatea de a interacționa cu profesioniști din diverse domenii, facilitând colaborări și parteneriate și reducerea costurilor, prin accesul la facilități moderne fără investiții majore în infrastructură proprie sunt însă alte argumente care atârnă greu în balanță pentru companiile care caută să-și eficientizeze activitatea.
Publicitate și alte recomandări video