Anunturi de Mica Publicitate
Abonament la editia electronica
Iasi Tv Life
TeleM
TVR Iasi Telejurnal
Abonament la editia tiparita

BMW Group face piese pentru Rolls-Royce cu imprimanta 3D

GALERIE
bmw
  • bmw
- +

Până acum, 10.000 de componente produse aditiv au fost integrate în producţia de serie a Rolls-Royce Phantom. Noile tehnologii vor scurta timpii de producţie. Tehnologia HP Multi Jet Fusion este utilizată în premieră în producţia de automobile.

Cu peste 10.000 de piese realizate prin metode aditive ce sunt utilizate la Rolls-Royce Phantom, BMW Group utilizează componente imprimante 3D în producţia de serie încă din 2012. În viitor, compania va continua să extindă acest rol de pionierat. De la începutul acestui an, Centrul de Producţie Aditivă - aflat în cadrul Centrului de Cercetare şi Inovaţie (FIZ) al companiei - utilizează aceste procese de producţie şi pentru componentele necesare noului Rolls-Royce Dawn.

Încă din 1990, Centrul de Tehnologii Rapide al BMW Group a comandat dezvoltarea primelor facilităţi şi, cu începere din 1991, primele componente-prototip au fost produse intern pe propria maşină de stereolitografie a companiei. La început, componentele produse aditiv erau utilizate mai ales pentru prototipuri de automobile, dar de-a lungul anilor au fost dezvoltate suplimentar pentru scopuri suplimentare. În funcţie de specificaţia componentelor, BMW Group aplică proceduri şi materiale diferite.

 În prezent, metodele de producţie aditivă sunt utilizate cel mai des în domenii care deseori necesită loturi mici de componente personalizate şi, uneori, foarte complexe, precum producţia de unelte, de piese de schimb, resurse de exploatare, predezvoltarea, validarea şi testarea automobilelor ori prototipuri şi show cars.

BMW Group urmăreşte, în mod constant, evoluţia şi utilizarea metodelor avansate de producţie aditivă. În viitor, tehnologiile de imprimare 3D plană vor permite timpi de producţie mai scurţi şi o producţie mai economică.

 Udo Hänle, director de strategiei a producţiei şi integrare tehnică: „Tehnologiile aditive vor fi una din principalele metode de producţie ale viitorului pentru BMW Group - cu un potenţial promiţător. Integrarea componentelor realizate prin producţie aditivă în producţia de serie a Rolls-Royce este un alt punct de reper important pentru noi pe drumul spre utilizarea acestei metode la scară largă. Prin utilizarea noilor tehnologii vom putea să scurtăm din nou timpii de producţie şi să exploatăm tot mai mult potenţialul metodelor de producţie fără unelte“.

Utilizare cu succes în producţia de serie la Rolls-Royce Motor Cars

Suporturile de plastic pentru luminile de avarie, butoanele de închidere centra-lizată, butonul pentru frâna electronică şi prizele pentru Rolls-Royce Phantom au fost realizate în acest mod încă de la startul producţiei în 2012. Suporturile de fixare pentru cablurile de fibră optică utilizate la Rolls-Royce Dawn au fost şi ele produse cu imprimante 3D încă de la începutul anului, iar compania va instala câteva mii de asemenea cleme de-a lungul ciclului de viaţă al modelului. Rolls-Royce Motor Cars este pionier în utilizarea celor mai inovatoare tehnologii de producţie ale viitorului.

 Avantajele producţiei aditive sunt vi-zibile imediat, în special pentru componentele cu un design complicat. Timpii de producţie sunt semnificativ mai mici decât pentru metodele convenţionale de producţie, în timp ce sunt îndeplinite aceleaşi standarde înalte de calitate.

BMW Group lucrează constant la rafinarea proceselor de producţie aditivă pentru producţia de serie. Tehnologiile noi de imprimare plană permit timpi de producţie considerabil mai mici decât metodele convenţionale de imprimare 3D punct-cu-punct. Fasciculele sau sursele de infraroşu sunt utilizate pentru a expune întreaga suprafaţă, în comparaţie cu sursele de lumină punct-cu-punct scumpe, precum laserele CO2 sau UV.

 Jens Ertel, director al Centrului de Producţie Aditivă al BMW Group: „Tehnologiile plane sunt esenţiale pentru utilizarea proceselor aditive în producţia de serie. Cel mai recent exemplu poate fi găsit în testele preliminare ale tehnologiei HP Multi Jet Fusion. Procesul va fi utilizat iniţial în realizarea prototipurilor, dar avem în plan extinderea sa în producţia de serie pe termen lung“. Procesul utilizează capete de imprimare şi agenţi lichizi, asemenea unei imprimante convenţionale cu cerneală.

 La începutul procesului se aplică un strat subţire de pudră de bază. Apoi, capul de imprimare pulverizează agenţi adezivi pe patul de pudră. Ceea ce este neobişnuit este faptul că, aproape în acelaşi timp, stratul respectiv al componentei este condensat prin folosire radiaţiei infraroşu. Aceasta reduce timpul de producţie şi măreşte flexibilitatea.

 Spre finalul anului trecut, un progres a fost înregistrat în domeniul proceselor de imprimare 3D plană prin introducerea aşa-numitei tehnologii CLIP (Continuous Liquid Interface Production). Această metodă scurtează considerabil timpii de producţie, din moment ce funcţionează cu expunere plană de la un fascicul. Pentru prima dată, BMW Group a utilizat procesul pentru producţia semnalizatoarelor personalizate pentru flota de car-sharing „DriveNow“. Într-o campanie în social media, clienţii germani au votat numele pentru un total de 100 de automobile MINI din flotă. Apoi, tehnologia CLIP a fost utilizată pentru a integra numele în corpul semnalizatoarelor laterale ale automobilelor ce urmau a fi folosite în flota germană.

De peste 25 de ani, BMW Group utilizează cu succes tehnologiile de imprimare 3D. Numeroase domenii se bucură deja de beneficiile componentelor produse prin metode aditive. Exemplele clasice de producţie aditivă sunt domeniile în care componentele personalizate şi, în unele cazuri, foarte complexe sunt necesare în cantităţi mici - în special în fazele de predezvoltare, validare şi testare a automobilului sau pentru concepte şi modele demonstrative, dar şi producţie în serii reduse. 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat

Dan CONSTANTIN

Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat

Dacă distinsul profesor „X” sau remarcabilul „Z” au putut să treacă peste lege, eu de ce nu aş putea?

opinii

Roboţi

Codrin Liviu CUȚITARU

Roboţi

Robotul a trecut, treptat, de la „plimbarea” convulsivă pe coridoarele Universităţii, la alergarea „profesionistă”. Se arăta capabil să sară şi peste obstacole, plăcerea sa supremă fiind „să evite” deliberat, în viteză, femeile de serviciu îngenuncheate pe ciment şi prinse în efortul răzuirii gumelor de mestecat aruncate iresponsabil. Îngrijitoarele se speriau îngrozitor şi ţipau injurios după Robogică (foarte des îl numeau „pocitania dracului”!).

Despre discursul regionalist din Moldova (II)

George ŢURCĂNAŞU

Despre discursul regionalist din Moldova (II)

Delestaţi de centru şi captivi între statalismul teritoriului post-sovietic de la est de Prut şi desconsiderarea de la nivelul Bucureştiului, moldovenii din România aleg soluţia cea mai simplă: ştergerea sau renunţarea la identitate. Exemplele sunt multiple şi deseori invocate în scrieri mai vechi, de la divergenţele teritoriale bucovineană (în plin nucleu statal al Moldovei), vrânceană şi gălăţeană, la tendinţele actuale ale tinerilor de a migra pentru studii spre centrele universitare externe Moldovei, deseori mai prost cotate decât Iaşul în sistemul universitar. În aceste condiţii, să nu înţelegi necesitatea unor mişcări care militează pentru scoaterea Moldovei din izolarea impusă de către centru e cam prea mult!

Spărgătoarea de coduri

Bogdan ILIESCU

Spărgătoarea de coduri

Viaţa unui copil de acum 40 de ani (şi aproape sigur şi înainte) era absolut fascinantă pentru că era înmuiată din plin în toată istoria omenirii şi în tot ce avea mai valoros, adunat până atunci, în cărţi. Da, lucrurile alea cu un aer prozaic, mărturia perpetuă a unei invenţii seculare, care, prin natura lor de a păstra scris orice gând pe care i-l încredinţai, obligau la multă atenţie, şi mare responsabilitate şi scriitorul, şi cititorul.

pulspulspuls

Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea

Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea

Dacă tot v-am servit ieri aicea niscai aritmetică electorală de Bahlui, haideţi să continuăm şi azi cu olecuţă de analiză matematică plus geometrie diferenţială tot pe tema asta incitantă! Nu de alta, dar acuşi încep iar simulările de alegeri, şi măcar să fim pregătiţi.

Caricatura zilei

La reciclat pet-uri și doze

Când Sistemul Garantie Colectare te pune pe gânduri

Cumpara editia digitala

Vremea in Iasi

Curs valutar

Parteneri

Intrebarea zilei

Vladimir Putin, presedintele Federatiei Ruse, a declarant intr-un interviu dat jurnalistului american Tucker Carlson ca nu va ataca niciun stat NATO. Credeti ca isi va respecta cuvantul dat?

vezi raspunsuri