Boeing promite avioane care pot zbura cu combustibil fără petrol până în 2030
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

vineri, 26.02.2021

Boeing promite avioane care pot zbura cu combustibil fără petrol până în 2030

GALERIE
Boeing fabrica
  • Boeing fabrica
- +

Boeing s-a angajat vineri să livreze avioane de pasageri care pot zbura cu combustibil non-petrol până în 2030. Producătorii lucrează de câţiva ani la reducerea impactului lor asupra mediului, pentru a dezvolta combustibili mai puţin poluanţi sau motoare de avioane cu un consum mai mic, potrivit AFP.

Primul zbor al unei aeronave care utilizează un amestec de kerosen şi biocombustibil a avut loc în 2008. De atunci, Boeing a efectuat teste cu aeronave care rulează 100% pe „combustibil de aviaţie durabil” (SAF), a declarat grupul într-un comunicat. Aceşti combustibili sunt produşi din deşeuri vegetale, deşeuri menajere reciclate sau ulei de gătit uzat, de exemplu.

Potrivit Asociaţiei Internaţionale a Transportului Aerian (IATA), SAF-urile pot reduce emisiile de CO2 cu 80% comparativ cu kerosenul convenţional pe întregul ciclu de funcţionare. În prezent, avioanelor li se permite să zboare cu combustibil care conţine până la 50% SAF.

Dar, pentru a „îndeplini angajamentul sectorului aviaţiei de a-şi reduce emisiile de carbon cu 50% faţă de nivelurile din 2005 până în 2050, avioanele trebuie să poată utiliza combustibili de aviaţie 100% sustenabili cu mult înainte de 2050”, notează Boeing.

„Industria noastră şi clienţii noştri sunt dedicaţi combaterii schimbărilor climatice, iar combustibilii de aviaţie durabili sunt cea mai sigură şi mai măsurabilă soluţie pentru reducerea emisiilor de carbon provenite din aviaţie în deceniile următoare”, a comentat Stan Deal, directorul aeronavelor civile Boeing.

Producătorul intenţionează să colaboreze cu producătorii de motoare, furnizorii şi autorităţile de reglementare la schimbările tehnice pentru a permite avioanelor să zboare numai cu SAF-uri. Şi, în acelaşi timp, continuă să lucreze la motoare care pot fi alimentate cu electricitate sau hidrogen.

Asociaţia pentru transportul aerian IATA a lansat vara trecută un apel pentru o producţie mai mare de combustibili de aviaţie durabili. „Producţia actuală a SAF este de 50 de milioane de litri pe an”, a menţionat organizaţia la acea vreme. „Pentru a ajunge la un punct de vârf în care scara producţiei ar reduce costurile AFS suficient pentru a concura cu combustibilul pentru avioane, producţia trebuie să ajungă la 7 miliarde de litri sau 2% din consumul din 2019”.

SURSA: hotnews.ro

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Politicienii ieşeni faţă în faţă cu adevăraţii băieţi deştepţi

Dan CONSTANTIN

Politicienii ieşeni faţă în faţă cu adevăraţii băieţi deştepţi

Este un domeniu care cere mai ales creativitate, înţelegerea modului de business şi o conexiune bună la internet.

Filmuletul zilei

Franta a construit în insula Reunion o autostrada-viaduct de 12,5 km (care a costat 1,7 miliarde euro), ce serpuieste prin O (...)

opinii

Mituri şi inerţii

Alexandru CĂLINESCU

Mituri şi inerţii

În ura faţă de „trădătorul” Pacepa acţionează două mituri: mitul Securităţii „patriotice”, care ne-a apărat de duşmani (mai ales de sovietici) şi mitul lui Ceauşescu mare patriot, omul care a făcut o sumedenie de lucruri bune şi care a schimbat faţa României. Aceste două mituri sunt de o deconcertantă tenacitate şi e uşor să ne convingem dând o simplă „raită” pe Facebook.

Cel mai modest dintre pământeni (III)

Neculai SEGHEDIN

Cel mai modest dintre pământeni (III)

La 32 de ani Armstrong îşi trăieşte tragedia vieţii: pierderea fiicei sale, Karen, în vârstă de doi ani, în urma unei tumori la creier. El nu va mai vorbi cu nimeni despre acest fapt, nici măcar cu soţia sa, Janet. Momentul este redat în filmul „First man/ Primul om”, realizat în 2018, la şase ani după moartea astronautului.

„Deşoşocizarea” AUR

Nicolae CREŢU

„Deşoşocizarea” AUR

La cum merg treburile în politichia românească, perspectivele de „spectacol” public al tupeului şi imposturii, din păcate, sunt din ce în ce mai… înfloritoare.

pulspulspuls

Cum de a apărut scandalul cu şpaga onorabilului Mugurel care bea Ciuc

Cum de a apărut scandalul cu şpaga onorabilului Mugurel care bea Ciuc

Multă lumea ne-a sunat să ne întrebe ce se întâmplă cu ultima acţiune a procurorilor de anticorupţie, cea care îl vizează pe Mugurel care bea Ciuc, viteazul penelist care a păstorit cândva şi pe plaiurile noastre. 

Caricatura zilei

Bloc lângă vilă

Editia PDF

Bancul zilei

Parintele Vasile a strâns 5 ani bani pentru clopotnita, dar nu i-au ajuns decât pentru un BMW.  

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Relaxarea condițiilpr de deplasare în starea de alertă va duce la:

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.