
Brazilia a depăşit Belgia ca cea mai mare piaţă de export pentru mașinile electrice produse în China

Brazilia a depăşit Belgia ca cea mai mare piaţă de export pentru vehiculele chineze alimentate cu energie nouă, au arătat datele din industrie.
Poducătorii de automobile chinezi cresc vânzările către pieţele non-europene pe fondul anchetei antisubvenţii a Uniunii Europene asupra vehiculelor electrice chinezeşti, transmite Reuters.
Exporturile au urcat de 13 ori
Exporturile de maşini pur electrice şi hibride plug-in către Brazilia au crescut de 13 ori, până la 40.163 de unităţi în aprilie, faţă de aceeaşi luna a anului trecut, devenind cea mai mare piaţă de export pentru a doua lună consecutivă, potrivit datelor China Passenger Car Association (CPCA).
Creşterea puternică a exporturilor către Brazilia, care a fost a 10-a cea mai mare piaţă de export în ianuarie, vine înaintea unei noi creşteri a tarifelor la importurile de vehicule electrice şi hibride, din iulie, deoarece ţara sud-americană încearcă să încurajeze producţia auto locală.
Investițiile din Brazilia
Mai mulţi producători auto chinezi au început deja să crească investiţiile pentru producţia locală în Brazilia. BYD a început să construiască acolo un complex pentru a începe producţia locală până la sfârşitul anului sau la începutul anului 2025, iar Great Wall Motor a declarat că fabrica sa din Brazilia va începe operaţiunile luna aceasta.
Brazilia a devenit, de asemenea, a doua cea mai mare destinaţie de export a Chinei pentru toate maşinile, în aprilie, după Rusia, care şi-a păstrat primul loc. Rusia, care este supusă sancţiunilor occidentale, este de aşteptat să rămână cea mai mare piaţă de export auto a Chinei, a declarat secretarul general al CPCA, Cui Dongshu.
Unde s-au înregistrat scăderi importante
Spania, Franţa, Ţările de Jos şi Norvegia s-au numărat printre ţările care au înregistrat cele mai mari scăderi ale importurilor de vehicule electrice pentru pasageri produse din China în ianuarie-aprilie, potrivit datelor CPCA.
Ancheta antisubvenţii a UE a perturbat exporturile de vehicule chineze către bloc, dar producătorii de automobile din China au explorat în mod activ pieţele din America de Sud, Australia şi ASEAN pentru exporturi, a spus Cui.
În primele patru luni ale acestui an, exporturile de maşini chineze către Rusia au crescut cu 23%, până la 268.779 de vehicule. Exporturile către Mexic şi Brazilia au crescut cu 27% şi 536%, la 148.705 şi, respectiv, 106.448 în aceeaşi perioadă.
Publicitate și alte recomandări video