
Tronsonul Focșani-Roman are încă de astă-primăvară indicatorii tehnico-economici adoptați prin hotărâre de guvern, însă licitația pentru contractul de lucrări de modernizare nu a fost lansată nici până acum.
Acordul de mediu obținut zilele trecute în proiectul reabilitării liniei de cale ferată Roman-Iași-Frontieră este doar un pas în completarea documentației tehnice. Amintim că Agenția pentru Protecția Mediului Iași a emis acordul cu o săptămână în urmă. Avizul va completa studiul de fezabilitate, iar proiectul va urma în continuare aceiași pași pe care i-a avut de făcut și proiectul Autostrăzii Unirii: avizul comisiilor tehnico-economice de la Ministerul Transporturilor apoi interministerială, după care trebuie adoptată hotărârea de guvern care „să bată în cuie” indicatorii din proiect (cost, condiții de construire, durata contractului și a perioadei de garanție etc.).
CITIȚI ȘI: VIDEO: Trecerile la nivel la ieșirile din Iași sunt „varză“ de ani buni. De ce nu le pasă!
Proiectul vizează reabilitarea infrastructurii feroviare pe tronsonul Roman-Pașcani-Iași-Ungheni, respectiv pe o distanță de circa 140 km. Îmbunătățirea infrastructurii și a sistemului feroviar va avea ca efect creșterea vitezei maxime de traseu la 160 km/h. Totodată, va fi construită o a treia linie între Iași și Lețcani, în lungime de 9 km, pentru accesul la trenul metropolitan. Beneficiarul proiectului este Compania Națională de Căi Ferate „CFR“ S.A. București.
Pentru toate acestea urmează însă partea cea mai grea: identificarea sursei de finanțare, pentru lansarea licitației. În mai, guvernul de la București a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru un tronson de cale ferate de lungime similară, Focșani-Roman. Pentru cei 147 km, costul estimat era de 11 miliarde de lei. Șapte luni mai târziu, la sfârșitul lui 2024, licitația pentru lucrările destinate reabilitării acestui tronson încă nu a fost lansată. Așadar, se poate anticipa că nici Roman-Pașcani-Iași nu va intra în șantier prea curând. Surse din cadrul Regionalei ieșene spun că e posibil ca, într-o primă etapă, să fie electrificat segmentul de la Iași la Ungheni.
CITIȚI ȘI: Proiectul trenului metropolitan: 24 noi stații de tren pe cei 65 km în jurul Iașului. Lista acestora
Publicitate și alte recomandări video