anunturi
grandchef
mineralia
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

duminica, 26.06.2022

Calendarul extinderii Aeroportului: o investiţie de 70 milioane euro. Cel mai mare după Otopeni

GALERIE
T4_Aeroport-Iasi_macheta0
  • T4_Aeroport-Iasi_macheta0
- +

Ieri a fost semnat contractul de finanţare, săptămâna viitoare va fi parafat cel cu firma constructoare, iar la toamnă va putea să înceapă realizarea terminalului de pasageri T4. "Va fi cel mai mare din ţară, după Otopeni", spune şeful Aerogării ieşene.

 

Primul contract în proiectul extinderii infrastructurii aeroportuare a fost semnat ieri la Casa Pătrată. Este vorba de finanţarea construirii terminalului de pasageri T4, a extinderii parcării şi a refacerii căilor de acces în incinta aerogării, cu un total de 447,27 milioane de lei (inclusiv TVA). Valoarea totală eligibilă este de 303,25 milioane de lei (respectiv puţin peste 60 de milioane de euro), din care suma acordată prin Fondul European de Dezvoltare Regională este de 257 de milioane de lei.

De la bugetul de stat vor veni 39,4 milioane de lei. Potrivit prezentării făcute de directorul general provizoriu al Aeroportului Iaşi, partea regiei în acest proiect este de 6 milioane de lei - inclusă într-un credit de 78 de milioane contractat la Eximbank pe termen de 15 ani. Aerogara trebuie să asigure şi plata TVA, o sumă similară (70 de milioane), care însă se va întoarce înapoi în conturile sale aşa cum s-a întâmplat şi după finalizarea construirii pistei.

„Prin semnătura mea, pot să parafrazez că e o semnătură mică pentru aeroport, dar e un pas mare pentru mobilitatea ieşenilor. În 16 luni trebuie finalizat terminalul T4. Va fi cel mai mare din ţară, după Otopeni. Suntem în grafic”, a precizat Romeo Vatră. El a adăugat că traficul mare de pasageri din ultimele două luni - 120 de mii în martie şi 138 de mii în aprilie - a arătat din nou că infrastructura este solicitată la maxim. „Am ajuns să închidem anumite intervale orare pentru zborurile charter pentru că nu avem cum să asigurăm procedurile de îmbarcare/ debarcare a pasagerilor în unele momente de vârf”, a spus directorul Aeroportului. Urmează ca, săptămâna viitoare, să fie semnat contractul cu Strabag SRL, liderul asocierii de firme care a câştigat licitaţia organizată pentru proiectarea în termen de 4 luni) şi construirea T4 şi a parcării lărgite (în 12 luni). Imediat, tot săptămâna viitoare, va fi dat şi ordinul de începere a lucrărilor.

Construit cu o amprentă la sol de peste un hectar, T4 va avea în total, pe cele trei niveluri ale sale, o suprafaţă desfăşurată de exact 31.210 mp. Clădirea va fi lungă de 200 de metri şi lată de 50 de metri, aproximativ, iar pe aici vor putea să parcurgă toate procedurile de îmbarcare şi sosire 3,5 milioane de pasageri pe an. Construit lângă T3 - de care va fi legat printr-o galerie - terminalul de pasageri T4 se suprapune cu un segment al actualului drum de acces şi cu clădirea unde a funcţionat Aviaţia Utilitară. Porţiunea respectivă de drum va trece din patrimoniul public al municipiului în cel al Consiliului Judeţean, după care va fi inclusă în planul de lucrări, a explicat Marius Dangă, vicepreşedintele CJ. „Pe de altă parte, suntem în curs de recepţionare a documentaţiei necesare pentru autorizarea demolării fostului sediu al Aviaţiei Utilitare. Autorizaţia o vom obţine de la Primăria Municipiului Iaşi şi, în paralel, lansăm procedura de atribuire a contractului pentru demolarea structurii respective”, astfel încât terenul să fie eliberat până se finalizează proiectarea terminalului de pasageri T4, a mai spus Marius Dangă.

Cititi si: Începe şantierul T4 de la Aeroport: o lucrare de 70 milioane euro

De asemenea, în parcarea extinsă vor putea să încapă peste 600 de autovehicule, inclusiv taximetre şi autobuze/autocare. Proiectul de extindere a Aeroportului Internaţional Iaşi presupune, pe lângă construirea terminalului T4, şi mărirea capacităţii de parcare, de la aproximativ 320 de locuri, la aproape 500 de locuri. Cât priveşte T2, el ar trebui să fie operaţional pentru traficul de marfă în 2024, a intervenit preşedintele Costel Alexe, subliniind că zona cargo va fi construită dincolo de pistă, odată cu realizarea bretelei de la A8 spre DN 28 şi DN 24 (varianta ocolitoare Est) şi spre Aeroport/ Spitalul Regional de Urgenţă. Perspectivele pentru T2 sunt dublate de o extindere a platformei de staţionare a avioanelor, care are acum 14 locuri. Asta pentru că începem să avem probleme cu gestionarea locurilor de parcare pentru aeronave, a intervenit Romeo Vatră. „De luna aceasta, vom avea 6 avioane Wizz Air în baza de la Iaşi, două avioane Blue Air din iunie, o aeronavă TAROM şi, posibil, una de la Fly Ucraina şi suntem în pragul unui deficit de locuri de staţionare”, a spus directorul Aeroportului Iaşi. Practic, platforma se va dubla ca suprafaţă, incluzând pista veche. Zona cargo şi extinderea infrastructurii de zbor fac parte din etapa a doua de dezvoltare a aerogării, programată să se deruleze în a doua jumătate a deceniului. 

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Ce urmează după David?

Nicolae GRECU

Ce urmează după David?

Va rămâne copilul minune din înotul românesc un star nemuritor, rece şi singur sau va fi pionul unei emulaţii atât de necesare în sportul autohton?

opinii

Curentul latinist şi configurarea conştiinţei identitare româneşti moderne (IV)

Eugen MUNTEANU

Curentul latinist şi configurarea conştiinţei identitare româneşti moderne (IV)

Ideile învăţaţilor ardeleni privitoare la originea romană a poporului român şi la caracterul latin al limbii române au fost receptate şi împărtăşite şi de păturile cultivate ale societăţii din Moldova şi Valahia, contribuind la accelerarea procesului de modernizare, în sensul occidentalizării.

Cât de eficiente sunt pieţele?

Aurelian-Petruș PLOPEANU

Cât de eficiente sunt pieţele?

Titlul este extrem de îndrăzneţ deoarece dialectica privind eficienţa sau ineficienţa pieţelor se găseşte permanent într-un impas. Sistemele complexe nu pot fi înţelese dintr-o perspectivă simplistă. Interogaţia poate fi încadrată în ceea ce Andrei Pleşu numea întrebări „mari” sau „ruseşti”, ceea ce poate conduce spre un drum fără oprire. 

Franţa, în echilibru fragil

Alexandru CĂLINESCU

Franţa, în echilibru fragil

Dezavuarea lui Macron şi a politicii sale este fără echivoc. Partidul preşedintelui LREM (La République En Marche) a fost din capul locului o construcţie artificială, o ficţiune. LREM a canibalizat cele două mari partide tradiţionale de la dreapta şi de la stânga (...). Reformele pe care le promitea Macron au rămas, aproape toate, literă moartă. Preşedintele a preferat să apeleze la ceea ce se numeşte „democraţie directă”, organizând dezbateri naţionale (ineficiente) şi înfiinţând organisme artificiale („Convenţia cetăţenească pentru climat” - „cetăţenesc” este un cuvânt magic, sugerând racordarea la tradiţia republicană).

pulspulspuls

Acţiunea Autobuzul la filiala unui partid din Iaşi: crosul poştaşilor la votarea de azi

Acţiunea Autobuzul la filiala unui partid din Iaşi: crosul poştaşilor la votarea de azi

Foială mare de câteva zile la poştalionul ieşean, stimaţi telespectatori. Motivul: nu vreo chestiune profesională sau vreun eveniment legat de instituţiune, ci cu totul altceva: faptul că şeful de la Iaşi, un locotenent de-al menajerului de oraş Grămadă, va candida la alegerile pemepiste din filiala judeţeană, alegeri care au loc chiar astăzi. 

Caricatura zilei

Tik Tok Yoga

Editia PDF

Bancul zilei

Doctorul, panicat de o spargere de teava, suna repede instalatorul: -Hai, te rog, urgent, toata pivnita e inundata din cauza un (...)

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.