anunturi
grandchef
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

vineri, 30.09.2022

Calvarul rutier din Bucium: ce soluţii studiază Primăria?

GALERIE
bucium
  • bucium
- +

Consilierii locali s-au reunit ieri într-o nouă şedinţă maraton care s-a desfăşurat pe parcursul a aproape cinci ore. Astfel de şedinţe au devenit deja o obişnuinţă a actualului mandat, chiar dacă pe ordinea zi nu sunt foarte multe proiecte de hotărâre. Cel mai dezbătut: soluţiile pentru traficul din Bucium.

La şedinţa de ieri au fost adoptate circa 30 de hotărâri. Reabilitarea pasajului Soco­la a fost unul dintre cele mai dezbătute proiecte, în condiţiile în care părerile sunt împărţite în ceea ce priveşte soluţiile alese de Primărie pentru îmbunătăţirea circulaţiei în zonă.

Potrivit primarului Mihai Chirica, în zona Bucium sunt în pregătire mai multe proiecte complementare cu reabilitarea pasajului astfel încât să fie fluidizat traficul: modernizarea şos. Bucium, reabilitarea reţelelor subterane şi extinderea sistemului de termoficare, alternativa de drum cu o subtraversare a căii ferate şi două traversări peste pârâul Vămăşoaia şi găsirea unei soluţii tehnice de subtraversare de pe str. Cronicar Mustea.

„(Pe Mustea, n.r.) avem nevoie de acceptul CFR la nivel naţional pentru a putea demola o clădire şi să gândim un pasaj subteran care va ieşi în intersecţia dintre Manta Roşie şi str. Grăniceri“, a spus primarul, în plenul CL.

În ceea ce priveşte reabilitarea pasajului Socola, o investiţie evaluată la 38 milioane lei, edilul a precizat că chiar dacă acesta ar fi extins, tot nu s-ar rezolva problema traficului din Bucium.

„Ne-am duce într-o gâtuitură; ideea e de a împărţi fluxurile de circulaţie şi pe alte căi, astfel încât să evităm ca toată lumea să ajungă pe pasaj, prin celelalte proiecte propuse“, a mai spus Chirica.

De cealaltă parte, consilierii USRPLUS au adus unele critici proiectului de reabilitare, declaraţii în acest sens fiind făcute de Iulian Nicolau, care a citit în plen şi un punct de vedere exprimat public de Adrian Covăsnianu (USR), secretar de stat la Ministerul Transporturilor.

„Considerăm că se încearcă înghesuirea tuturor modurilor de transport şi mobilitate urbană pe un pasaj suprateran fix. Amestecarea fluxurilor de circulaţie pietonală cu cele ciclabile pe aceeaşi platformă (cazul de faţă pe acelaşi trotuar!) constituie un factor disfuncţional grav“, a spus Nicolau în plen.

Consilierii USRPLUS au solicitat o dezbatere mai largă în jurul soluţiilor de trafic pentru zona Bucium - Poitiers. Proiectul pentru modernizarea pasajului Socola a fost adoptat în forma propusă de executiv, cu precizarea că era vorba doar despre aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai investiţiei: urmează de văzut în ce măsură Primăria va putea finanţa lucră­rile în viitor.

Alte hotărâri aprobate de ple­nul CL au vizat acordarea unor titluri de ce­tăţean de onoare, o rectificare bugetară, pornirea investiţiei pentru modernizarea carosabilului aferent str. Aurel Vlaicu, în­cheierea unor acorduri şi parteneriate cu di­verse entităţi pentru organizarea de eve­ni­mente şi undă verde pentru câteva planuri urbanistice zonale.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.