Când va avea Iașul centuri și variante de ocolire? Unele nu sunt gata nici măcar pe hârtie

joi, 24 aprilie 2025, 02:50
2 MIN
 Când va avea Iașul centuri și variante de ocolire? Unele nu sunt gata nici măcar pe hârtie

De la Podu Iloaiei până la breteaua spre Aeroport-SRU, proiectele mai au de așteptat până să intre în faza licitațiilor de construire.

În timp ce A8 se apropie, teoretic, de capăt – capătul de pe Prut – centurile Iașului par și ele că se apropie de o finalizare a etapei pe hârtie. Zilele trecute, oficialitățile s-au întrecut să anunțe că varianta de trafic ușor Uricani-Dacia-Nicolina și varianta ocolitoare de la Podu Iloaiei au intrat în faza de avizare. Dar ce înseamnă asta?

Urmăriți canalul „Ziarul de Iași” pe WhatsApp. Cele mai importante știri ale zilei sunt disponibile aici

„La Centura Iașului nu mai e nevoie de proiect”

„La Centura Iașului nu mai e nevoie de proiect, pentru că licitația pentru SF a fost făcută la pachet cu proiectul tehnic. Va fi doar licitația pentru execuție. Cât privește cea de la Podu Iloaiei, în proiectul autostrăzii intră drumul de legătură între A8 și DN 28. La fel, odată cu A8 va fi construită și breteaua spre Europeană la Lețcani și mai departe spre Uricani”, ne-a explicat directorul Regionalei de drumuri naționale, Ovidiu Laicu. În discuția purtată cu reporterul „Ziarului de Iași”, el s-a arătat nedumerit asupra culoarului de trecere al acestei din urmă bretele, dat fiind că s-au construit mai multe hale de logistică și producție în Uricani. Este vorba mai ales de Parcul Industrial Miroslava 1.

Cât privește varianta de trafic ușor de la Uricani spre Nicolina, Ovidiu Laicu amintește că din cele patru benzi care „vin” dinspre Uricani mai rămân două în zona Spitalului Arcadia și că va fi nevoie de un pasaj în zona Podului Galatei.

O problemă la capătul din șoseaua Nicolina

Capătul din șoseaua Nicolina rămâne o problemă: acolo nu poate fi decât ieșire obligatoriu la dreapta, mai spune directorul Direcției de drumuri naționale. „Trebuie găsită o variantă, probabil un sens giratoriu. Acolo e un punct nevralgic. Alt punct este Podul Galata, iar pe lângă acestea va trebui lărgită strada Arhitect Ioan Berindei”, a enumerat Ovidiu Laicu provocările de pe traseu. El a adăugat că strada menționată, lungă de aproximativ 1,6 km, poate fi extinsă doar spre albia râului Nicolina.

În fine, breteaua care va veni de la A8 spre Aeroport și Spitalul Regional de Urgență, proiectul este la București, unde urmează să treacă prin comisiile tehnico-economice ale CNAIR și Ministerului Transporturilor, apoi să aștepte să fie incluse într-un ordin de ministru.

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii