Candidat eliminat pentru suspiciune de fraudă la examenul de definitivare din Iași

miercuri, 24 iulie 2024, 16:12
2 MIN
 Candidat eliminat pentru suspiciune de fraudă la examenul de definitivare din Iași

Astăzi, s-a desfășurat proba scrisă din cadrul examenului național de definitivare în învățământ, sesiunea 2024.

Din județul Iași, 479 de candidați au avut drept de participare, însă 21 dintre aceștia au fost absenți, iar un candidat a fost eliminat pentru suspiciune de fraudă.

Detalii privind participarea și retragerile

Din cei 458 de candidați prezenți la proba scrisă, 9 au decis să se retragă din motive personale, conform metodologiei de concurs care permite acest lucru. Proba scrisă are o pondere de 70% în calculul mediei finale, iar pentru promovarea examenului, media trebuie să fie de cel puțin 8 (opt).

Publicarea rezultatelor și contestațiile

Primele rezultate vor fi afișate pe 30 iulie în centrele de examen și pe site-ul definitivat.edu.ro. Contestațiile se pot depune în zilele de 30 și 31 iulie, la centrele de examen. Rezultatele finale vor fi afișate pe 6 august, atât la centrele de examen, cât și pe site-ul menționat anterior.

Subiectele și baremele de corectare

Subiectele și baremele de corectare au fost publicate astăzi, 24 iulie, de către Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație, pe site-ul subiecte.edu.ro. Aceasta asigură transparența procesului de evaluare și oferă candidaților posibilitatea de a verifica corectitudinea punctajelor acordate.

Importanța examenului de definitivare

Examenul național de definitivare în învățământ are ca scop dobândirea dreptului de practică în învățământul preuniversitar pentru cadrele didactice. Prin promovarea acestui examen, cadrele didactice depășesc stadiul de debutant și pot urma o rută ascendentă de profesionalizare.

Pentru mai multe detalii și informații actualizate, candidații sunt încurajați să consulte site-ul oficial definitivat.edu.ro.

Citiți și:

Etichete: copiind, examen, profesor

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii