Care sunt planurile pentru Aeroportul Iaşi? Hotel si birouri, lângă pădure
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

vineri, 27.11.2020

Care sunt planurile pentru Aeroportul Iaşi? Hotel si birouri, lângă pădure

GALERIE
Aeroport iasi
  • Aeroport iasi
- +

Primăria a publicat planul urbanistic zonal (PUZ) care reglementează modul în care Aeroportul Internaţional ar urma să fie modernizat şi extins. Proiectul de PUZ va face obiectul unei dezbateri publice care va fi organizată la sediul municipalităţii pe 15 ianuarie, apix.ro.

În planul urbanistic sunt schiţate tipurile de investiţii care pot fi realizate la Aeroport şi în zona limitrofă. PUZ-ul deschide drumul pentru investiţii în clădiri de birouri, hoteluri şi alte construcţii care acum nu există în proximitatea aerogării. Zona aleasă pentru o astfel de dezvoltare este la liziera Pădurii Ciric. Pentru acces este propus un bulevard cu două benzi pe sens. Proiectul a fost realizat de ARTCA, firma fostului arhitect-şef al oraşului Ionel Oancea. Planul datează din 2016, dar a fost revizuit în anul 2019.

Suprafaţa studiată prin PUZ este de 42 ha. ARTCA propune două categorii de funcţiuni: una ţine de activitatea aeroportuară propriu-zisă, iar cealaltă de realizarea unui pol urban de dezvoltare (cea de lângă pădure).

Cum arată zonificarea propusă de arhitecţi:

zona terminalelor (4,3 ha – clădiri cu 16 m înălţime)

activitate industrială şi servicii dependente de aeroport (4,08 ha)

activităţi specifice Ministerului de interne (1,31 ha)

prestări servicii, birouri (inexistent acum, propus – 4,33 ha)

transport aerian (12 ha)

căi de comunicaţii (4 ha)

spaţii verzi (12 ha)

În planul urbanistic sunt trecute în revistă, pe fiecare zonă în parte, utilizările admise, cu menţiunea că pentru orice obiectiv de investiţii care va fi propus în viitor trebuie solicitat avizul Autorităţii Aeronautice. Doar în cazul terminalele este prevăzută înălţimea clădirilor (16 metri), în restul cazurilor fiind menţionat că înălţimea va fi stabilită în baza avizului Autorităţii Aeronautice.

În continuare, Apix.ro vă prezintă în mod detaliat utilizările pe principalele trei zone de dezvoltare.

Zona 1 (terminale): terminale, turn control, zonă cargo, spaţii cazare, birouri, spaţii comerciale, prestări servicii (companii aeriene), depozitări materiale şi carburanţi pentru aeronave şi mijloace auto, puncte control trafic, hangare, remize utilaje aeroportuare şi PSI, construcţii pentru gospodărirea utilităţilor, construcţii pentru procesare deşeuri aeroportuare, drumuri – platforme auto – împrejmuiri de securitate, parcaje (la sol, subterane sau supraterane).

Zona 2 (activităţi dependente de aeroport): aviaţie utilitară, depozitări materiale şi carburanţi pentru aeronave şi mijloace auto, hangare, remize utilaje aeroportuare şi PSI, construcţii pentru gospodărirea utilităţilor, construcţii pentru procesare deşeuri aeroportuare, drumuri – platforme auto – împrejmuiri de securitate, industrie nepoluantă relaţionată cu activităţile de aeroport, parcaje (la sol, subterane sau supraterane).

Zona 3 (servicii, birouri, comerţ): prestări servicii, centre de afaceri, spaţii expoziţionale, construcţii pentru servicii publice (telecomunicaţii, bănci, reprezentanţe de companii aeriene etc.), birouri, construcţii pentru cazare, showroom-uri, comerţ, alimentaţie publică, drumuri de acces, parcaje.

„Soluţia propune realizarea unei structuri urbane în principiu liniare, deservită de un bulevard reprezentativ legat de trama majoră a oraşului şi de străzi de deservire paralele cu acestea. În acelaşi timp, structura urbană ce urmează să se dezvolte este limitată în extinderea pe verticală de aceleaşi reglementări ale Autorităţii Aeronautice. S-a născut o propunere aflată la liziera pădurii Ciric, într-un zonă atractivă a Iaşilor, un spaţiu urban ce va deveni un pol de dezvoltare reprezentativ pentru întreaga regiune de dezvoltare nord-est”, se arată în PUZ, cu referire la zona 3 de dezvoltare.

În ceea ce priveşte accesul la aeroport:

„Principala propunere constă în realizarea unui bulevard de 4 benzi, câte 2 pe sens, cu spaţiu verde pe mijloc, pentru deservirea întregii zonei de dezvoltare a aeroportului şi pentru o legătură mai rapidă şi mai funcţională cu trama majoră a oraşului Iaşi. Denivelările de teren existente, terenul în pantă, permite rezolvarea pe unul sau 2 nivele a tuturor parcărilor necesare zonei de dezvoltare. Bulevardul este acompaniat de o reţea de străzi cu un prospect de 7 metri”, se arată în PUZ.

SURSA: apix.ro

 

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Mafia soft care ne papă lună de lună taxele şi impozitele

Dan CONSTANTIN

Mafia soft care ne papă lună de lună taxele şi impozitele

Până când acest sistem de promovare în instituţiile statului nu va fi spart, nu vom putea progresa, nu ne vom putea dezvolta, vom bălti însă în ignoranţă fără să ne dăm seama că taxele şi impozitele noastre merg la rudele, prietenii şi amantele lor.

Filmuletul zilei

opinii

Minciună, adevăr, ficţiune

Alexandru CĂLINESCU

Minciună, adevăr, ficţiune

Fake-news? Termenul desemnează un ghiveci în care intră zvonurile, legendele urbane, teoriile conspiraţioniste, minciunile politice, farsele de prost gust etc. Nici aici, nimic nou sub soare. Singura diferenţă - internetul ca mijloc de difuzare rapidă a informaţiilor, care pot fi adesea false, dar tot internetul e un mijloc extraordinar de verificare a lor (nu degeaba China comunistă controlează internetul).

Termic, hibrid, electric (III)

Neculai SEGHEDIN

Termic, hibrid, electric (III)

De ce lumea cumpără automobile electrice? Pentru că sunt la modă, pentru că sunt nepoluante (nu e chiar aşa!), pentru că sunt simple şi uşor de condus. Dezavantajele sunt costul ridicat, timpul de încărcare al acumulatorului relativ mare şi autonomia redusă.

„Spectacolul” aroganţei

Nicolae CREŢU

„Spectacolul” aroganţei

Între multiplele forme ale nesimţirii, afişate public, cu „panas”, de grobienii parveniţi ai deceniilor postdecembriste, una dintre cele mai mediatizate este cea legată de îmbăţoşatul moft al „beizadelelor”. 

pulspulspuls

Dom’ Vasile şi dom’ Vasilică: atenţie mare la aceştia doi!

Dom’ Vasile şi dom’ Vasilică: atenţie mare la aceştia doi!

Pentru că tot mai multă lume ne întreabă în ultima vreme ce se va alege de partidoiul ieşean după alegerile de săptămâna viitoare şi pe mâna cui va încăpea el, iacătă că l-am convocat de urgenţă la o cafeluţă pe amicul nostru Archibald Tănase, om cu doftorat magna cu lăute în sforăraie politică de Bahlui, ca să ne spună ce-a mai auzit despre chestiunea asta îmbârligată şi încotoşmănată în mai multe abureli de campanie. 

Caricatura zilei

Planul Aproape Naţional de Redresare şi Rezilienţă (zic aproape fiindcă Iașul nu este inclus)

Editia PDF

Bancul zilei

O ambulanta goneste pe strazi si, la o intersectie rastoarna si accidenteaza un pieton. Soferul coboara imediat, ridica victima (...)

Linkuri

Alte ziare locale

    Intrebarea zilei

    Relaxarea condițiilpr de deplasare în starea de alertă va duce la:

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.