
Cât de departe merg retailerii pentru a păstra parcarea doar pentru clienți? Reguli mai stricte în Iași, la supermarketuri. „M-am simțit tratat ca un suspect dinainte de a coborî din mașină”

Parcările aglomerate din oraș îi determină pe mulți retaileri să ia măsuri pentru a împiedica utilizarea parcărilor magazinelor de către persoanele care nu intenționează să facă cumpărături, ci doar să parcheze temporar în zonă.
Zilele trecute, un cititor ne-a semnalat pe adresa redacției o experiență pe care a descris-o neplăcută, legată de accesul în parcarea magazinului Penny de pe strada Pantelimon Halipa, lângă Spitalul de Recuperare din Iași.
Cititorul ne-a povestit că, acolo, accesul auto era filtrat de un paznic care oprea toate mașinile ce doreau să intre în parcare, întrebându-i pe șoferi dacă intenționează să facă cumpărături. În apropiere, parcarea spitalului este cu plată și adesea ocupată, iar mulți șoferi preferă, cel mai probabil, parcarea Penny ca o opțiune mai convenabilă.
Urmăriți canalul „Ziarul de Iași” pe WhatsApp. Cele mai importante știri ale zilei sunt disponibile aici
S-a simțit incomod din cauza abordării paznicului
„Dacă nu aveți treabă în magazin, nu puteți parca aici”, i-ar fi spus paznicul pe un ton ridicat, înainte ca ieșeanul să apuce să pătrundă în parcarea de la Penny. Bărbatul spune că a stat minute bune în magazin, dar s-a simțit tratat ca un suspect dinainte de a coborî din mașină.
Între timp, situația pare să se fi îmbunătățit. Ieri, spre exemplu, parcarea era aproape goală, iar paznicul nu și-a mai făcut apariția printre mașini. Ar putea fi o consecință a măsurilor luate de companie după ce „Ziarul de Iași” le-a semnalat incidentul, dar și ziua de vineri, cu mai puțin trafic, ar putea fi un factor care a dus la o parcare mai liberă.
Un client care era acolo ne-a spus că măsura ca parcarea să fie destinată exclusiv clienților este una necesară. „Eu sunt total de acord să parcheze doar clienții. Acum, dacă paznicul a avut o atitudine nepotrivită, nu știu, personal vin aici des și nu am avut niciodată probleme cu el.”
Reacția Penny: Măsura vine după numeroase plângeri
Compania Penny ne-a transmis că măsura de filtrare a parcării a fost luată ca urmare a mai multor plângeri legate de abuzuri ale șoferilor care foloseau parcarea gratuită fără intenția de a cumpăra.
„Dorim să vă reamintim că parcarea magazinului este destinată clienților Penny. Este probabil ca această măsură de precauție să fie luată de angajații din magazin în urma mai multor plângeri legate de acest aspect”, ne-a transmis compania.
Soluțiile pentru gestionarea parcărilor aglomerate variază de la retailer la retailer. Spre exemplu, în unele locații din Iași, Lidl a implementat la magazine un sistem automatizat de bariere care reglează timpul de parcare, fără a implica interacțiuni incomode cu paznicii.
Publicitate și alte recomandări video