Cât de eficiente sunt marketingul și promovarea online? Mai mulți specialiști și-au prezentat concluziile la Iași

miercuri, 12 iunie 2024, 03:05
4 MIN
 Cât de eficiente sunt marketingul și promovarea online? Mai mulți specialiști și-au prezentat concluziile la Iași

Săptămâna trecută, la Iași, a avut loc prima conferință despre marketing și provocările pe care le au business-urile atât legat de promovare, cât și de producție, procese, logistică și resurse umane.

Evenimentul a fost deschis de George Rășchitor, fondatorul agenției de marketing digital Sinaps, care a punctat faptul că în ciuda faptului că dezvoltarea aeroportului se conturează ceva mai bine abia începând cu anul acesta, iar de autostradă încă nu putem vorbi, aceste lipsuri surprind mai curând oportunități de dezvoltare și inovație. El a subliniat faptul că tendința multor oameni este să spună că se pricep la toate, dar că vede o evoluție din experiența pe care o are în business și recunoaște că începem să îi lăsăm pe cei care se pricep la anumite lucruri să le facă ei.

El a povestit cum au avut de ales între a rămâne București sau Iași, odată cu fondarea companiei, dar au ales Iașul, lucru pe care nu îl regretă, iar astăzi portofoliul lor de clienți acoperă companii din toată țara și nu numai, primul lor client nefiind din Iași, ci din Craiova. Totodată, din propria experiență, spune că „rețeta de succes pentru promovarea oricărui business este testarea.”

Un alt speaker al conferinței a fost Cosmin Dărăban, cofondator GoMag, una dintre cele mai mari platforme de găzduire a magazinelor online, care a atras atenția asupra faptului că „prețul mai mic te ajută doar pe termen scurt, pe termen lung poate face ca business-ul să dispară”, și recomandă business-urilor „să fie mai deschise la a face parteneriate cu afaceri complementare.”

 

Andrei Radu: „Orice marketplace este o sabie cu două tăișuri”

 

Andrei Radu, fondatorul Galei Premiilor eCommerce (GpeC), a fost un alt invitat al conferinței și întrebat ce recomandă brandurilor care concurează cu Temu și Shein, acesta a spus că „strângerea unei comunități, în jurul brandului și un customer eficient pot să facă diferența între un brand autentic și Temu, Shein etc.”. În același timp el a mai adăugat: „ca business online îți asumi faptul că te bați cu marile market-place-uri. Una dintre variantele de câștig ar fi să vinzi în afara granițelor țării.”

Pe de altă parte, antreprenorul Bogdan Pielmuș, Fondator și Manager General „Casa Parfumurilor”, invitat în cadrul aceluiași eveniment, consideră că livrarea rapidă este un mare diferențiator în cazul magazinelor online, și că factorul uman este foarte important: „o voce caldă, umană, vinde mult mai mult decât un chatbot”. Acesta crede că, pentru a combate Temu & Shein, oamenii de business pot să ia în considerare producția, pentru că doar așa poți să controlezi procesul.

Invitată într-un alt panel de discuție, Adina Frâncu, Client Partnerships CEE – Meta Business Group, atrage atenția că, deși avem atâtea intrumente la dispoziție, încă „nu ne știm consumatorii, publicul, nu știm să luăm decizii în timp real.” De asemenea, aceasta spune că „strategia noastră trebuie să acopere toate platformele. De multe ori am senzația că business-urile uită să mai facă research înainte să lanseze ceva.”

Evenimentul a avut discuții care a atins atât creșterea organică a brandurilor, dar și cea prin reclame plătite sau influenceri, fiind discutate și subiecte legate de experiența clientului pe un site sau modurile prin care el poate fi loializat.

 

„Un influencer duce produsul, serviciul tău către o comunitate”

 

Iulia Dumitrescu, Account Manager – TikTok România, atrage atenția că un număr din ce în ce mai mare de utilizatori sunt pe platforma de entertainment, iar din acest punct de vedere „audiența pe care o caută business-urile este, cel mai probabil, (și) pe TikTok.”

Anca Lapa, Marketing Manager la Cafeneaua Piața Unirii Iași, spune că apelarea la un influencer nu este întotdeauna o soluție, dar că dacă îi dai libertate acestuia, el îți poate duce serviciul sau produsul la comunitatea lui, sporindu-i astfel vizibilitatea, în timp ce Alex Dona, fondator DespreVin.ro susține că „fiecare dintre noi poate să-și promoveze brandul prin simpla lui prezență pe platformele sociale asociindu-se pur și simplu cu brandul.”

Invitații au mai atras atenția asupra faptului că 77% dintre cumpărători se uită la review-uri pe site-uri, iar 89% dintre aceștia verifică dacă review-ul are și o fotografie, este însoțit de o dovadă, recenziile de tip video fiind la mare căutare în ultima vreme.

 

Felix Pătrășcanu : „Inovația și inventivitatea trebuie să fie la ele acasă în România.”

 

Un ultim panel al evenimentului l-a avut, printre speakeri, pe Felix Pătrășcanu, CEO FanCurier, care a atras atenția că vom fi invadați de producătorii străini care în prezent analizează piața din România. El a mai spus că, doar prin firma lui, Temu și Shein livrează între 30 de mii și 50 de mii de colete pe zi, în condițiile în care capacitatea de vămuire a țării noastre, la Otopeni, este de 5000 de colete zilnic.

Ana-Maria Agaleanu, Team Leader IMM Regiunea Moldova, Raiffeisen Bank, spune că prin oportunitățile de finanțare pe care le are Raiffeisen Bank, ei susțin pe tot parcursul anului afacerile românești și nu doar în anumite perioade în care sunt programe naționale de finanțare. Aceasta spune că „este foarte important să le dăm oamenilor încredere” în afacerile pe care le pornesc.

Evenimentul creat de echipa Sinaps este la prima ediție, iar cei peste 200 de participanți i-au confirmat fondatorului companiei că oamenii simt nevoia unui astfel de context în care să discute despre afaceri, să schimbe, impresii, să găsească soluții, astfel că a decis să organizeze și ediții ulterioare acesteia.

FOTO: sinaps/Facebook

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii