Cât de oportune sunt pasajele aeriene din Podu Roş? Dezbaterea, diseară online
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

Cât de oportune sunt pasajele aeriene din Podu Roş? Dezbaterea, diseară online

GALERIE
pasaje_podu_ros0
  • pasaje_podu_ros0
- +

Dezbaterea Alianţei pentru Promovarea Transportului Alternativ (APTA) va începe la ora 18.00 La aceasta, care se va desfăşura online, şi-a anunţat participarea şi primarul Mihai Chirica.

Oportunitatea construirii a două pasaje supraterane în Podu Roş va face obiectul unei dezbateri organizate astăzi de societatea civilă. Evenimentul este o iniţiativă a Alianţei pentru Promovarea Transportului Alternativ (APTA), organizaţie din care fac parte mai multe asociaţii civice. Principala cerinţă a APTA vizează suspendarea licitaţiei de proiectare a pasajelor până la clarificarea mai multor aspecte ce ţin de oportunitatea şi finanţarea proiectului. La dezbatere şi-a anunţat participarea specialişti în geografie urbană, istorici, experţi independenţi de mobilitate, arhitecţi, dar şi primarul Mihai Chirica.

Stadiul licitaţiei

Între timp, licitaţia de proiectare a pasajelor îşi urmează cursul firesc: municipalitatea aşteaptă oferte până pe 5 decembrie, valoarea contractului fiind de 2,2 milioane lei, fără TVA. Recent, o firmă clujeană (NV Construct SRL) a depus o contestaţie şi a existat pericolul unui blocaj al procedurii. În schimb, Primăria şi-a însuşit criticile companiei, printr-o notă de remediere, şi a modificat unele cerinţe din documentaţia de atribuire în conformitate cu solicitările firmei clujene.

Contestaţia, la care firma clujeană a renunţat în cele din urmă, a vizat experienţa deţinută de personalul angajat în cadrul companiilor interesate să participe la licitaţie, în sensul de extindere a ariei de activităţi. Totodată, în urma solicitărilor firmelor interesate, Primăria a fost nevoită să publice mai multe acte în completarea documentaţiei de atribuire a contractului: diverse avize obţinute de la instituţii pentru implementarea proiectului, studiul topografic, studiu geotehnic şi actele urbanistice de autorizare.

Valoarea estimată pentru construirea celor două pasaje ajunge la circa 70 milioane lei. Potrivit proiectului, pasajele vor avea două sensuri giratorii suspendate, care vor asigura zone de întoarcere, cele două pasaje fiind sensuri unice pereche. Pasajul mal drept va avea aproape 552 m, iar cel de pe mal stâng ajunge la circa 547 m. Pasajele vor avea o zonă de siguranţă pe o lăţime de 1,5 m (refugiu în caz de avarii), o pistă de 1,5 m, iar restul va fi destinat circulaţiei rutiere.

Pro şi contra

Dezbaterea de astăzi va avea loc la ora 18.00 şi va transmisă în direct pe paginile de Facebook ale organizaţiilor civice din APTA. Principalele observaţii la adresa proiectului sunt legate de: inducerea traficului, disconfortul deplasărilor pietonale, compromiterea ideii de culoar verde

de-a lungul Bahluiului, costul de oportunitate ridicat sau neclaritatea finanţării. În schimb, Primăria spune că cele două pasaje vor fluidiza circulaţia rutieră în intersecţia Podu Roş.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Despre importanţa îndoielii în ştiinţă şi falimentul calităţii în educaţie

Alexandru LĂZESCU

Despre importanţa îndoielii în ştiinţă şi falimentul calităţii în educaţie

Îndoiala şi spiritul critic nu mai sunt la modă. Un curent dominant în mass media şi pe reţelele sociale cultivă intoleranţa faţă de punctele de vedere care se abat de la cele considerate acceptabile, „corecte”, adesea, în mod ironic, „în numele ştiinţei”.

Filmuletul zilei

Franta a construit în insula Reunion o autostrada-viaduct de 12,5 km (care a costat 1,7 miliarde euro), ce serpuieste prin O (...)

opinii

Liviu Suhar

Nichita DANILOV

Liviu Suhar

Senzaţia pe care o încearcă spectatorul privindu-i tablourile e una stranie. Cufundate într-o tăcere ce trece dincolo de cotidian, proiectându-şi umbra lăuntrică în spaţiul ancestral, obiectele par să comunice între ele într-un limbaj mut, prin intermediul ultrasunetelor transpuse într-o partitură muzicală. Tăcerea lor e înşelătoare.

Raportul dintre public şi privat, din perspectivă feministă

Dana ȚABREA

Raportul dintre public şi privat, din perspectivă feministă

Aparent, dacă e să-l avem în vedere pe Richard Rorty, distincţia dintre sferele publică şi privată sunt separate în măsura în care problemele care cad sub incidenţa fiecăreia dintre ele sunt diferite şi, desigur, întrebările adresate sunt altele. Cu privire la individul uman, cineva ar putea fi deopotrivă liberal şi ironist, ceea ce conduce la posibilitatea ca cele două sfere să nu prezinte o opoziţie ireconciliabilă. Dimpotrivă. Cele două sfere converg. Să luăm ca exemplu familia: prin definiţie familia presupune spaţiul privat şi discreţia, cu toate acestea familia este reglementată prin reguli şi norme care ţin de sfera publică.

O întâlnire nici măcar de gradul 7 şi o mică incursiune onomatologică

Michael ASTNER

O întâlnire nici măcar de gradul 7 şi o mică incursiune onomatologică

Acum trei ani, la început de martie - eram în drum spre Bucureşti (cu trenul) - m-am trezit cu un mesaj de la o persoană necunoscută, dar cu acelaşi nume de familie. Am avut o conversaţie ciudăţică pe messenger cu femeia în cauză, apoi am uitat de discuţie. 

pulspulspuls

Suferinţele discrete ale madamei

Suferinţele discrete ale madamei

Una mai molcuţă, de uichend, pe azi, dacă tot e sâmbătă şi e aşa frig afară. Şi ce ar putea fi mai moale şi mai pufos decât opera lirică, stimaţi telespectatori, şi mai ales graniţa penală a acesteia cu politichia mâloasă de Bahlui? 

Caricatura zilei

De 8 martie

Editia PDF

Bancul zilei

Parintele Vasile a strâns 5 ani bani pentru clopotnita, dar nu i-au ajuns decât pentru un BMW.  

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Relaxarea condițiilpr de deplasare în starea de alertă va duce la:

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.