Cătălin Rulea - Imaginarul colectiv ca rezultat al selecţiei naturale
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

Eveniment

Cătălin Rulea - Imaginarul colectiv ca rezultat al selecţiei naturale

deschidere: vineri, 27 ianuarie, ora 18:00

GALERIE
afis_catalin rulea imaginarul colectiv
  • afis_catalin rulea imaginarul colectiv
- +

Artistul Cătălin Rulea, co-autor al expoziției „Totul e regizat” (10 nov. 2016 – 13 ian. 2017) de la Muzeul Naţional de Artă Contemporană, își continuă proiectul sub forma unor expoziţii în mai multe orașe din țară. Prima dintre acestea se deschide vineri, 27 ianuarie, ora 18:00, la Borderline Art Space din Iaşi, unde lucrări având ca tematică şi inspiraţie imaginarul mass media vor fi expuse sub titlul „ Imaginarul colectiv ca rezultat al selecţiei naturale”. În data de 17 martie va fi pusă în scenă și piesa de teatru (re-enactment) „Răpirea din Irak”, regizată de Ioana Păun, cu actorii Maria Popistaşu, Alec Secăreanu şi Paul Dunca.

„Trei jurnaliști ținuți ostatici în Irak de oameni mascați. O fetiță subnutrită din Sudanul devastat de foamete, luptându-se să rămână în viață sub ochii pofticioși ai unui vultur. Un tânăr cu un pistol, cu degetul de la cealaltă mână îndreptat acuzator spre cer. Ce face ca o imagine să dureze? Să fie calitatea estetică sau mesajul peren cel care o înscrie în imaginarul colectiv? Și unde rămâne ea? Există cu adevărat memoria colectivă?

Cătălin Rulea explorează aceste întrebări într-o serie de desene, un triptic și o instalație, invitând privitorul să-și amintească și să-și reconsidere poziția vizavi de subiect, în timp ce are în față imaginile considerate iconice.

În era Snapchat, Instagram și social media, există imagini care devin mai semnificative și demne de ținut minte decât altele? Astăzi, suportul material al imaginilor este absent, dar dispariția sa marchează, de fapt, omniprezența imaginilor în imaginarul nostru care este alimentat constant de pixelii ecranelor ubicue.

Artistul invită privitorul să exploreze memoria individuală și colectivă și să decidă dacă imaginile selectate și recreate artistic sunt prezente în imaginarul colectiv. Cu alte cuvinte, suntem rugați să evaluăm relația dintre memorie și imaginar: în timp ce memoria stochează pasiv orice, imaginarul selectează acele fragmente care sunt semnificative individual și colectiv pentru a fi un icon cultural activ. Aceasta ridică întrebarea: cine alege?” (Alexandru Bălășescu

Cătălin Rulea (n. 1979) este artist și muzician, membru fondator al Centrului de Introspecție Vizuală / Asociația PPLUS4 (activ între 2008-2013). Este activ pe scena de muzică alternativă și implicat în proiecte de teatru contemporan. A co-curatat Ars Telefonica în 2008, a expus la MNAC în 2016 proiectul „Totul e regizat” împreună cu regizoarea Ioana Păun. A realizat scenografii şi coloane sonore pentru piese ca Produse Domestice, Inamicul Poporului, Voi n-aţi văzut nimic, Capete înfierbântate, Nu ne-am născut în locul potrivit, Declar pe proprie răspundere. A realizat designul şi a participat în proiecte editoriale precum „Evacuarea Fantomei”, Ion Grigorescu „Omul cu o singură cameră”, precum și pentru Platforma de Teatru Politic.

Alexandru Bălăşescu este teoretician, antropolog, scriitor, cu numeroase colaborări în proiecte multidisciplinare (artă, arhitectură și urbanism). A predat la mai multe universități: Galatasaray Istanbul, American University in Paris, SNSPA Bucharest, RUW Bahrain, UC Center of Critical Theory in Paris, University of California, Irvine. Director Adjunct al ICR Istabul 2011-2013 – a inițiat și organizat o serie de expoziții și schimburi de artă contemporană între instituții locale precum SALT, IKSV, DEPO, FOTOGRAFEVI.

Borderline Art Space promovează arta contemporană produsă în diverse situații sociale, politice și existențiale de graniță și dezvoltă discurs critic legat de problematici și poetici actuale. Borderline Art Space este interesat să expună atât artiști emergenți, cât și artiști cu o practică deja recunoscută și, în timp ce contribuie la dezvoltarea structurii instituționale artistice, își asumă, de asemenea, angajamentul pentru un rol educațional.

Proiect sprijinit financiar de Ministerul Culturii și Identității Naționale.
Partener: Asociația Culturală AltIași.

Borderline Art Space
Iași 27 ianuarie - 24 martie 2017
curator: Alexandru Bălăşescu
 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Riscuri şi costuri pandemice

Alexandru LĂZESCU

Riscuri şi costuri pandemice

Dacă nu se iese din cercul vicios în care mediatizarea sufocantă împinge guvernele către o continuare a măsurilor restrictive severe de o manieră unidimensională care ignoră riscurile economice şi societale, pandemia va provoca sechele cu urmări potenţial catastrofale.

Filmuletul zilei

opinii

Un chip pururi adorat

Nichita DANILOV

Un chip pururi adorat

A luminat ea, femeia, vreodată, inima lui bântuită de disperare şi dorinţă de moarte? În întunecatele clipe ale existenţei sale, şi-a adus oare aminte Eminescu de trecerea Veronicăi prin viaţa sa? Sau a fost şi ea o dezamăgire pustiitoare, cum deseori e existenţa oricăruia dintre noi pentru un altul? A fost ea picătura de neant ce a umplut paharul suferinţei sale sau stropul de lumină ce i-a împrăştiat, fie şi pentru o clipă, întunericul?

Un spectacol de Ziua Culturii Naţionale

Dana ȚABREA

Un spectacol de Ziua Culturii Naţionale

De Ziua Culturii Naţionale, 15 ianuarie 2021, Teatrul din Iaşi a oferit publicului un spectacol dezgheţat, plin de miez şi lipsit de emfază. Carmen Dominte a câştigat cu „Sindromul Quijote” prima ediţie a proiectului Lecturi3, un parteneriat între Teatrul Naţional „Vasile Alecsandri”, Muzeul Naţional al Literaturii Române Iaşi şi revista ALECART, având ca scop promovarea dramaturgiei contemporane din ţară şi Republica Moldova prin spectacole-lectură.

Regele „cârpaci” şi virtuţile secundare

Michael ASTNER

Regele „cârpaci” şi virtuţile secundare

Eram încă la ţară, la Amnaş, când am auzit, nu mai ştiu la ce emisiune de pe Radio România Actualităţi, cum că în epocă un caricaturist de la nu ştiu ce revistă de umor l-a prezentat pe regele Carol I drept cârpaci. Adică, vezi Doamne, ditamai regele umbla cu lucruri cârpite. Nu ţin minte, din păcate, de ce anume era vorba, de ciorapi sau altceva, dar asta n-are importanţă: ideea e că s-a făcut mişto de Carol I pe tema asta aşa, de parcă Regatul României era o ţară nu săracă, nu recent născută undeva la periferia Europei, ci vreuna cu vechime într-ale civilizaţiei şi-a bunăstării!

pulspulspuls

De ce se pregăteşte oare nea Măricel?

De ce se pregăteşte oare nea Măricel?

După ce l-a acuzat lumea că a plecat din Casa Pătrată cu gentoiul burduşit de like-uri şi urmaritori ai paginii oficiale de Facebook a instituţiei, îndensând totul apoi pe pagina lui de polkitician, iacătă că nea Măricel, fostul şef de judeţ, mai vbine cu o surpriză, şi tot în spaţiul virtual. 

Caricatura zilei

Mușchi

Editia PDF

Bancul zilei

In Antarctica s-a inregistrat cea mai scazuta temperatura de pe glob: -93,2 grade ...prin urmare va propunem sa ne reami (...)

Parteneri

Alte ziare locale

    Intrebarea zilei

    Relaxarea condițiilpr de deplasare în starea de alertă va duce la:

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.