anunturi
grandchef
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

Cătălin Urtoi, Asociaţia "Împreună pentru A8": România nu va avea capacitate financiară să facă până în 2030 autostrada Iaşi-Târgu Mureş

GALERIE
Cătălin Urtoi, a8
  • Cătălin Urtoi, a8
- +

Vicepreşedintele Asociaţiei "Împreună pentru A8" Cătălin Urtoi susţine că i-a cerut ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, ca banii pentru autostrăzi să nu mai fie împărţiţi politic, arătând că nu vor exista fonduri suficiente pentru a finaliza până în 2030 atât autostrada Iaşi-Târgu Mureş, cât şi autostrada Bacău-Braşov, potrivit News.ro.

"Am întrebat specialiştii din Ministerul Transporturilor care sunt sumele alocate de către minister prin cele patru surse de finanţare până în 2027-2030 (POIM, PNRR, POT şi Bugetul de Stat)? Mi s-a răspuns că în cazul A7, pentru tronsoanele de la Ploieşti până la Paşcani finanţarea va fi integral prin PNRR, iar pentru tronsoanele de la Paşcani la Siret s-a alocat suma de 600 milioane euro. Pentru A8, pentru tronsoanele Tg. Mureş-Miercurea Nirajului şi Leghin-Tg. Neamţ (Moţca) va fi finanţare integrală prin PNRR. Pentru tronsonul Miercurea Nirajului-Leghin s-a propus suma de un miliard euro, iar pentru tronsonul Motca - Leţcani - Ungheni s-a propus suma de 875 milioane euro. Pentru Autostrada A13 Bacău-Braşov s-a propus suma de 2,482 miliarde euro", a scris Cătălin Urtoi pe Facebook, după întâlnirea reprezentanţilor societăţii civile, la Parlament, cu ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Urtoi a explicat că i s-a transmis că "sumele prin PNRR sunt definitive, în timp ce restul finanţărilor sunt doar propuneri".

"După citirea acestor sume, eu am intervenit şi am propus domnului ministru al Transporturilor să nu se mai împartă banii politic, câte puţin pentru fiecare proiect şi fără să se finalizeze acel proiect. Suntem prea săraci ca să împrăştiem astfel banii! România nu va avea capacitate financiară ca să facă până în 2030 A8 şi A13, iar din ambiţia unora, ambiţie care nu ţine cont de logica economică, riscăm sa ne trezim în 2030 cu două autostrăzi începute şi neterminate! Am propus ca banii să fie direcţionaţi spre una singură, cea mai avansată, iar Guvernul României să se mobilizeze şi s-o termine până în 2030”, a susţinut Cătălin Urtoi, vicepreşedinte al asociaţiei ”Împreună pentru A8”.

Mai mulţi reprezentanţi ai societăţii civile din Moldova s-au întâlnit, miercuri după-amiază, cu ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu şi cu liderul PSD Marcel Ciolacu, pentru a le transmite că proiectul autostrăzii A8 (Ungheni-Iaşi-Târgu Mureş) se află în pericol, întrucât a fost retrogradat în planul de priorităţi al Guvernului.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

300 km autostradă pe an, 15 spitale, 4,6 milioane salarii peste medie

Dan CONSTANTIN

300 km autostradă pe an, 15 spitale, 4,6 milioane salarii peste medie

Iată ce s-ar putea face cu o mai bună colectare a TVA! Rezolvarea acestei probleme ar crea o sursă importantă de venit la buget, şi nu ar mai fi nevoie de creşterea impozitului pe venituri.

opinii

Biberonul

Nichita DANILOV

Biberonul

Mult timp am fost obsedat de casa copilăriei mele. Ea îmi revenea deschizându-şi larg uşile până şi în vis. Dacă se întâmpla însă să-i trec pragul, mă simţea străin. Nici un lucru pe care-l cunoşteam nu se mai afla la locul său, căci spaţiul intim din interiorul casei se transforma într-un adevărat labirint, prin care înaintam încercând să-mi reconstitui anumite scene petrecute în copilărie.

Despre câteva lucruri interesante din Anuarul Statistic al Judeţului Iaşi ediţia 2021 (II)

Ciprian IFTIMOAEI

Despre câteva lucruri interesante din Anuarul Statistic al Judeţului Iaşi ediţia 2021 (II)

În vreme ce, în Ucraina, obiective civile şi militare sunt făcute una cu pământul de invadatorii ruşi, în România zonelor metropolitane (polii de creştere economică) se lansează proiecte imobiliare pe bandă rulantă. 

Mamaia şi „tataia”: O snoavă de prin tren

Michael ASTNER

Mamaia şi „tataia”: O snoavă de prin tren

De la Vinţu de Jos până la Cluj am fost ba trei, ba patru persoane în compartiment. De la Cluj am rămas doar cu o „băbuţă” (aşa i-am zis eu în mintea mea, femeia, bine păstrată şi sprintenă, să tot fi avut cel mult 75 de ani) urcată (am înţeles dintr-o convorbire telefonică de-a ei) de la Deva (şi care mergea şi ea până la capăt, până la Iaşi, adică). 

pulspulspuls

Băieţii de la cumătrie, supăraţi pe sponsorii lui Maia Sandu

PULS

Băieţii de la cumătrie, supăraţi pe sponsorii lui Maia Sandu

Auzim prin zona băieţilor de la cumătrie că e mare agitaţie în zona acestora, cu tot sprijinul indirect de care beneficiază ei dinspre palatul cel roznovan, pe motiv că sunt prea şuntaţi de concurenţa pe bune care vine dinafara Iaşului cu bani tot mai mulţi de investit în cartiere întregi de blocuri.

Caricatura zilei

Cireșe, nu ruble

Editia PDF

Bancul zilei

Doi rechini : - Ce faci, ma? - Am fost bolnav... - Pai, ce-ai avut?  - Am mâncat un general rus si o saptamân (...)

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.