Autoritatea de concurenţă a exprimat îngrijorări referitoare la efectele pe care operaţiunea de preluare a Profi de către Mega Image le-ar putea avea asupra concurenţei pe piaţa locală a comerţului cu amănuntul.
Mega Image anunţă definitivarea angajamentelor care să asigure o bună funcţionare a pieţei, după ce autoritatea de concurenţă va aproba concentrarea economică rezultată în urma achiziţionării de către grupul Ahold Delhaize a companiei Profi Rom Food, cea care operează reţeaua de magazine Profi în România. Precizările vin după ce autoritatea de concurenţă a exprimat îngrijorări referitoare la efectele pe care această operaţiune le-ar putea avea asupra concurenţei pe piaţa locală a comerţului cu amănuntul de produse de consum curent preponderent alimentare şi pe piaţa achiziţiilor de la furnizori, ale aceloraşi produse, la nivel naţional.
Citiți aici integral Ziarul de Business nr. 28
Mega Image anunţă definitivarea angajamentelor
”Mega Image anunţă definitivarea angajamentelor care să asigure o bună funcţionare a pieţei, după ce autoritatea de concurenţă va aproba concentrarea economică rezultată în urma achiziţionării de către grupul Ahold Delhaize a companiei Profi Rom Food, cea care operează reţeaua de magazine Profi în România”, se arată în punctul de vedere al Mega Image cu privire la angajamentele comportamentale propuse de către grupul Ahold Delhaize pentru a înlătura îngrijorările concurenţiale.
Setul de reguli propuse intenţionează să asigure stabilitate şi predictibilitate pe piaţa de retail din România, mai ales prin raportare la partenerii actuali ai celor două reţele de retail (Mega Image şi Profi), cât şi a potenţialilor viitori parteneri ai Mega Image şi Profi. Angajamentele propuse reprezintă o premieră în istoria achiziţiilor similare de pe piaţa din România şi denotă preocuparea companiei de a asigura transparenţă şi siguranţă la nivelul partenerilor comerciali sau ai potenţialilor viitori parteneri, cât şi de a reafirma angajamentul ferm de a aduce consumatorilor produse de calitate, sigure şi la un preţ competitiv, prin susţinerea furnizorilor în acest demers.
Angajamentele asumate includ reguli de gestionare a relaţiilor cu furnizorii şi cuprind 2 părţi:
Partea Generală, aplicabilă tuturor furnizorilor, reprezintă o procedură clară şi transparentă privind regulile de listare şi delistare a produselor, precum şi de gestionare a relaţiilor comerciale, şi stabileşte modalităţi obiective şi echidistante de evaluare a produselor, asigurând, totodată, respectarea cerinţelor privind calitatea şi siguranţa, în scopul protejării consumatorilor.
Partea Specială, aplicabilă doar acelor furnizori care realizează mai mult de 20% din cifra lor de afaceri cu cele două reţele, include o serie consistentă de garanţii şi măsuri de protecţie suplimentare create în beneficiul furnizorilor. Un element important de protecţie este angajamentul conform căruia furnizorii incluşi în această categorie nu vor fi delistaţi, excepţie făcând situaţiile cu totul excepţionale, clar definite in procedură, care privesc în principal aspecte precum siguranţa şi sănătatea alimentelor, calitatea produselor, respectarea normelor legale. De asemenea, aceşti furnizori vor beneficia de termene extinse de notificare şi oportunităţi de remediere a eventualelor neconformităţi, creându-le astfel un cadru care să le permită adaptarea activităţii, creşterea performanţelor şi soluţionarea problemelor operaţionale. Totodată, aceştia se vor bucura de un sprijin suplimentar, sub formă de consultanţă şi formare, respectiv colaborare directă cu reprezentaţii celor două reţele, în scopul dezvoltării şi îmbunătăţirii relaţiilor comerciale.
Angajamentele propuse vizează exclusiv piaţa de aprovizionare
”Mega Image împreună cu grupul Ahold Delhaize îşi reafirmă angajamentul ferm de a aduce consumatorilor produse de calitate, sigure şi la un preţ competitiv, urmărind totodată susţinerea furnizorilor în acest demers. În acest context, angajamentele propuse de către grupul Ahold Delhaize au în vedere garantarea continuării relaţiilor comerciale benefice şi eficiente, asigurând la nivelul pieţei de retail din România predictibilitate şi stabilitate, astfel încât furnizorii Mega Image şi/sau Profi să se bucure de protecţii suplimentare pentru o perioadă de timp de 24 de luni şi să fie încurajaţi în diversificarea activităţii lor comerciale. Menţionăm că angajamentele propuse până la acest moment vizează exclusiv piaţa de aprovizionare (furnizorii). Urmare a continuării discuţiilor cu Consiliul Concurenţei, vor fi propuse şi angajamente ce privesc piaţa de desfacere. În final, precizăm că transmiterea în consultare publică de către Consiliul Concurenţei a angajamentelor propuse constituie un pas procedural firesc şi obligatoriu, reglementat de regulile aplicabile în materia concentrărilor economice”, mai arată Mega Image.
Consiliul Concurenţei a anunţat miercuri că supune dezbaterii publice angajamente propuse de Delhaize „The Lion” Nederland BV (Mega Image) pentru a înlătura îngrijorările concurenţiale identificate pe piaţa achiziţiilor de produse de la furnizori, în contextul preluării Profi Rom Food SRL. În urma analizei efectuate de autoritatea de concurenţă, au rezultat unele îngrijorări referitoare la efectele pe care această operaţiune le-ar putea avea asupra concurenţei pe piaţa locală a comerţului cu amănuntul de produse de consum curent preponderent alimentare şi pe piaţa achiziţiilor de la furnizori, ale aceloraşi produse, la nivel naţional.
Angajamentele propuse vizează implemetarea unor proceduri care să cuprindă regulile pentru listarea şi delistarea furnizorilor în cadrul reţelei Mega Image/Profi, indiferent dacă aceştia comercializează produse alimentare sau non-alimentare. Consiliul Concurenţei invită persoanele fizice sau juridice interesate să trimită observaţii cu privire la angajamentele propuse de Mega Image până la data de 4 noiembrie 2024, la adresa Consiliului Concurenţei.
Publicitate și alte recomandări video