
Ce probleme ridică trecerea la noile carduri de transport impusă de Compania de Transport Public și ce soluții cer ieșenii? Cum răspunde CTP Iași

Trecerea la noile carduri de transport impusă de Compania de Transport Public (CTP) Iași a stârnit numeroase întrebări și nemulțumiri în rândul călătorilor. Într-un mesaj primit pe adresa redacției, un utilizator al transportului public își exprimă îngrijorările legate de această inițiativă și ridică mai multe probleme practice, pe care mulți alți ieșeni ar putea să le resimtă.
Urmăriți canalul „Ziarul de Iași” pe WhatsApp. Cele mai importante știri ale zilei sunt disponibile aici
Răspunsul CTP Iași
Compania de Transport Public din Iași (CTP Iași) a revenit cu precizări la situațiile semnalate ieri, 22 iunie, de către cititorii Ziarului de Iași. Răspunsul integral poate fi cititi mai jos:
1.Procedura complicată pentru obținerea cardurilor
Mesajul semnalează că, pentru a obține un card, este necesară utilizarea unor echipamente tehnologice de bază (PC, imprimantă, scanner) și competențe digitale. Întrebarea care se pune este ce soluții există pentru persoanele care nu dispun de astfel de resurse. Ar fi utilă o opțiune de obținere a cardului direct la chioșcurile de bilete, cel puțin la cele rămase funcționale.
R.Persoanele care doresc să își achiziționeze cardurile de transport pentru abonamente cu numerar, pot să o facă de la automatele de bilete E-PIN sau de la sediul CTP Iași, din str. Silvestru 5, Compartiment Tonete. În viitorul apropiat, cardurile vor putea fi încărcate, folosind numerar și de la punctele de vânzare bilete care vor fi comunicate ulterior. De asemenea, titlurile de călătorie vor putea fi achiziționate, în continuare, și prin intermediul aplicației 24 Pay. Totodată, persoanele care nu au acces la dispozitivele tehnice, vor putea completa acordul privind datele personale la punctele de vânzare ale companiei, de unde își vor putea încărca și cardul.
2.Perioada de tranziție pentru obișnuința cu noul sistem
O altă problemă ridicată vizează validarea obligatorie a cardurilor. Cei care au abonamente de zeci de ani și nu sunt obișnuiți să valideze riscă amenzi contravenționale. Este sugerată o perioadă de tranziție în care să fie acceptate ambele tipuri de abonamente pentru a evita sancțiunile nedrepte.
R.Validarea cardurilor ne ajută să colectăm date esențiale despre gradul de încărcare a traseelor, intervalele orare aglomerate și să optimizăm oferta de transport pentru călători. Vom avea o perioadă de tranziție, de o lună de zile, până la data de 01 martie 2025, în care cei ce vor omite validarea cardului să nu fie pasibili de amendă contravențională
3.Siguranța și gestionarea cardurilor pierdute
Cardurile vor fi dotate cu elemente de identificare a utilizatorului, însă în cazul pierderii sau furtului, oricine ar putea să le folosească. Blocarea cardurilor ar trebui să fie posibilă nu doar la sediul companiei, ci și la chioșcurile de bilete, pentru a facilita accesul rapid la această funcție.
R. În caz de furt sau pierdere a cardului de călătorie, deținătorul cardului se va deplasa la sediul CTP Iași pentru a solicita blocarea cardului și eliberarea altui card. În viitorul apropiat, acest lucru va fi posibil și la punctele de vânzare ale companiei.
4.Beneficiile pentru categoriile speciale
O întrebare importantă este dacă reducerile actuale de care beneficiază anumite categorii de utilizatori (de exemplu, 50% reducere pentru salariați) vor fi menținute în cadrul noii structuri tarifare.
R. Da, reducerile și gratuitățile la transportul public stabilite prin lege au prin hotărâri ale Consiliului Local Iași, rămân valabile.
Știre inițială
Problemele indicate de cititor:
- Procedura complicată pentru obținerea cardurilor
Mesajul semnalează că, pentru a obține un card, este necesară utilizarea unor echipamente tehnologice de bază (PC, imprimantă, scanner) și competențe digitale. Întrebarea care se pune este ce soluții există pentru persoanele care nu dispun de astfel de resurse. Ar fi utilă o opțiune de obținere a cardului direct la chioșcurile de bilete, cel puțin la cele rămase funcționale. - Perioada de tranziție pentru obișnuința cu noul sistem
O altă problemă ridicată vizează validarea obligatorie a cardurilor. Cei care au abonamente de zeci de ani și nu sunt obișnuiți să valideze riscă amenzi contravenționale. Este sugerată o perioadă de tranziție în care să fie acceptate ambele tipuri de abonamente pentru a evita sancțiunile nedrepte. - Siguranța și gestionarea cardurilor pierdute
Cardurile vor fi dotate cu elemente de identificare a utilizatorului, însă în cazul pierderii sau furtului, oricine ar putea să le folosească. Blocarea cardurilor ar trebui să fie posibilă nu doar la sediul companiei, ci și la chioșcurile de bilete, pentru a facilita accesul rapid la această funcție. - Beneficiile pentru categoriile speciale
O întrebare importantă este dacă reducerile actuale de care beneficiază anumite categorii de utilizatori (de exemplu, 50% reducere pentru salariați) vor fi menținute în cadrul noii structuri tarifare.
Începând cu data de 1 februarie 2025, CTP Iași a anunțat că toate tipurile de abonamente se vor elibera numai pe carduri de transport.
Publicitate și alte recomandări video