Ce rezolvă noile semafoare puse în funcţiune în cea mai mare intersecţie din Iaşi
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

vineri, 23.04.2021

Ce rezolvă noile semafoare puse în funcţiune în cea mai mare intersecţie din Iaşi

GALERIE
semafoare noi iasi (1)semafoare noi iasi (2)semafoare noi iasi (3)semafoare noi iasi (4)semafoare noi iasi (5)semafoare noi iasi (6)semafoare noi iasi (7)semafoare noi iasi (8)
  • semafoare noi iasi (1)
  • semafoare noi iasi (2)
  • semafoare noi iasi (3)
  • semafoare noi iasi (4)
  • semafoare noi iasi (5)
  • semafoare noi iasi (6)
  • semafoare noi iasi (7)
  • semafoare noi iasi (8)
- +

Acestea sunt montate în dreptul unor treceri de pietoni situate pe trei străzi adiacente intersecţiei.

De ieri, în intersecţia Podu Roş, au început să funcţioneze câteva dintre semafoarele montate cu ani în urmă în cadrul Sistemului de Management al Traficului. Acestea reglementează traficul în zonă a trei treceri de pietoni de pe trei străzi adiacente intersecţiei. Este vorba de cea situată pe Splai Bahlui Mal Stâng, aproape de pod, zebra de pe strada Palat dintre parc şi Sala Polivalentă şi trecerea de pe Sf. Lazăr, de lângă turnul BCR.

Totodată, semafoarele de la trecerea de pietoni de pe pod au fost înlocuite, cele noi nemaiavând cronometre. Timpii au rămas însă aceiaşi: 80 de secunde verde pentru maşini, 25 de secunde - plus 20 pe segmentul dintre liniile de tramvai şi trotuarul dinspre parc, care se face verde mai repede - pentru pietoni.

Această din urmă porţiune primeşte verde odată cu maşinile care virează stânga de pe pod pe Splai Bahlui. Aici, autovehiculele nu mai trebuie să oprească la trecerea de pietoni care până acum crea probleme: în lipsa semafoarelor, pietonii aveau prioritate, iar coada de autovehicule formată bloca deseori intersecţia. Acum, pietonii au roşu câtă vreme maşinile de pe pod şi apoi cele care vin dinspre Tudor Vladimirescu au verde.

Dacă traficul pe zebra de lângă staţiile de autobuz de pe strada Palat a fost simplu de gestionat (sincron cu semaforul situat 60 de metri mai încolo, în capătul dinspre intersecţie), ceva mai complicată este semaforizarea de la răscrucea Sf. Lazăr şi Palat. Aici sunt două fluxuri auto - pe intrarea şi pe ieşirea din intersecţie, ambele trebuind să ţină cont de traficul din intersecţia mare - plus traficul pietonal.

Pe parcursul zilei de ieri, echipajele Poliţiei Locale s-au aflat în zonă pentru fluidizarea circulaţiei şi informarea conducătorilor auto, dar şi a pietonilor care încă nu observaseră semafoarele şi traversau pe roşu. Chiar şi aşa, s-a format o coadă de maşini care a încetinit circulaţia tocmai până în intersecţia străzilor Anastasie Panu şi Elena Doamna. În zilele următoare se va vedea dacă, în afara problemei de la zebra de lângă pod, vor fi şi alte efecte vădit pozitive ale punerii în funcţiune a semafoarelor.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Primăria nu are proiecte de anvergură, consilierii se încaieră pe margine

Florin NICULA

Primăria nu are proiecte de anvergură, consilierii se încaieră pe margine

Aceleaşi idei au fost rostogolite de la un buget la altul de Mihai Chirica, doar că acum nu a mai fost consensul de altădată.

Filmuletul zilei

opinii

New York şi Bucureşti în oglinzi paralele

Alexandru CĂLINESCU

New York şi Bucureşti în oglinzi paralele

Scrisă alert, fructificând o documentaţie impresionantă (studiul a avut o primă ediţie apărută în 2016 la editura americană Common Ground), exploatând inteligent o ipoteză de lucru ce se dovedeşte fertilă, cartea Marianei Neţ ne oferă o lectură pasionantă. Este, fără dublii, unul dintre evenimentele editoriale ale acestui an.

Vuia (III)

Neculai SEGHEDIN

Vuia (III)

Biograful oficial al lui Traian Vuia a fost inginerul George Lipovan (1905-1972). Acesta a studiat la Şcoala Politehnică din Timişoara, Universitatea din Paris, şcoala de jurnalişti din Paris şi la şcoala militară aeronautică din Bucureşti. În 1925, Lipovan pleacă la Paris, unde îl întâlneşte pe Vuia, de care îl va lega o puternică relaţie de prietenie, dovadă fiind îndelungata corespondenţă dintre cei doi. Lui Lipovan îi datorăm seria de cărţi dedicate lui Vuia, bazate pe mărturiile inventatorului şi pe propriile sale cercetări documentare.

Competiţia mare

Nicolae CREŢU

Competiţia mare

Viaţa însăşi este, desigur, şi competiţie: dar înţelegând prin asta, din perspectiva valorilor omului (care îl disting de animalitate), nu malthusiana sfâşiere de homo hominilupus, ci un spirit al emulaţiei meritocrate definit prin fair play. Metaforism sportiv, da: fără „dopaj”, nici blaturi sau „arbitri” părtinitori, corupţi, fără trucaje şi măsluiri. 

pulspulspuls

Oare va ajunge scaunul de la ales la 100 de mii de coco au ba?

Oare va ajunge scaunul de la ales la 100 de mii de coco au ba?

O boare de semne de îngrijorare cică ar fi trecut zilele asteape deasupra viilor politice româneşti şi ieşene, stimaţi telespectatori, după ce pe piaţă ar fi apărut datele singurului sondaj politic credibil de la alegeri încoace. Iar acolo curioşii au putut vedea, cu oarecare surprindere, evident, că AUR a trecut sesizabil peste USR. 

Caricatura zilei

A avea sau a nu avea amendamente

Editia PDF

Bancul zilei

Parintele Vasile a strâns 5 ani bani pentru clopotnita, dar nu i-au ajuns decât pentru un BMW.  

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.