anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

duminica, 09.08.2020

Ce se ascunde în spatele scenei în războiul de la Aeroportul Iaşi

GALERIE
danut constantin
  • danut constantin
- +

Din păcate, disputa acesta din jurul şefului Aeroportului nu are în centru faptul că Bulgariu nu a făcut nimic pentru dezvoltarea aerogării.

În filiala PSD Iaşi s-a consumat miercuri una dintre luptele interne surde care se duc pentru preluarea puterii. Războiul nu este la vedere. Este o luptă între „fantome”, ştim sigur că o parte este reprezentată de Maricel Popa, iar cealaltă o putem doar ghici sau face speculaţii. În lumina reflectoarelor a ieşit doar consilierul judeţean Mihaela Ivancia, liderul organizaţiei de femei din judeţ, care la începutul lui mai i-a adus liderului formal al PSD Iaşi o serie de acuze mai mult sau mai puţin fondate. Ea reprezintă doar faţa celeilalte părţi. Nu este liderul ei şi cel mai probabil nici iniţiatorul de facto al atacului. Să revin însă la episodul de miercuri. Este unul cu o semnificaţie aparte şi are rolul să ne lămurească la ce să ne aşteptăm în viitorul apropiat.

În cadrul Consiliului de Administraţie care s-a întrunit în urmă cu două zile la Aeroportul Iaşi pentru a stabili soarta directorului general Cătălin Bulgariu, membrii au hotărât să-l păstreze pe acesta din urmă în funcţie. Pe 15 iunie, Maricel Popa, care este şi şeful Consiliului Judeţean, instituţie care are în subordine Aeroportul Iaşi, a anunţat într-o mişcare surpriză că Bulgariu a demisionat. Drept dovadă, Popa a prezentat o hârtie semnată de şefului Aeroportului prin care îşi anunţa demisia. La câteva zile însă, pe 18 iunie, Bulgariu nu a mai recunoscut că şi-ar fi dat demisia în ciuda documentului adresat Consiliului Judeţean şi înregistrat cu număr de ordine la secretariatul instituţiei. El nu a precizat nici cum a ajuns hârtia acolo. A fost scrisă de altcineva? A fost falsificată? A fost semnată în alb la investire? Nimic! Tăcere pe acest subiect. Cert este că demisia a apărut în urma unei dispute la sediul PSD Iaşi, iar Bulgariu este unul dintre membrii vechi ai partidului. În plus, forma documentului şi semnăturile de pe el nu prea lasă loc de multe interpretări. Şi totuşi cum a fost posibil ca CA-ul de la Aeroport să nu i-a act de demisia lui Bulgariu în condiţiile în scrie negru pe alb că el vrea să plece din funcţie? Demisia este un act unilateral, el nu trebuie aprobat, este nevoie doar să se ia act de ea. Concluzia celor de mai de sus este că Popa a pierdut una dintre bătăliile importante care se duc acum pentru putere, iar CA-ul de la Aeroport a intrat, cel puţin temporar, sub o altă sferă de influenţă.

Se vede clar că scaunul şefului PSD Iaşi, care este candidatul filialei la şefia Consiliului Judeţean, este aprig disputat. Gâlceava pe care o are acum de tranşat cu Bulgariu este doar ce a ieşit la lumină, la fel ca şi episodul din mai, când a fost atacat la scenă deschisă de către consilierul Mihaela Ivancia. Cele două momente constituie avertismente serioase care îi sunt adresate de către cealaltă parte din partid. Popa este cumva obligat să câştige alegerile din toamnă dacă vrea să mai rămână în fruntea PSD Iaşi. Dacă nu, cel mai probabil va fi aruncat peste bord şi greu va mai prinde o funcţie publică. Războiul acesta este motivat şi de scăderea PSD în sondaje. Una peste alta înseamnă că mai puţini membri vor putea să ajungă în Parlament de unde şi energiile care se consumă pentru a putea obţine controlul filialei. Cine va deţine puterea va putea să întocmească listele, să-şi pună proprii oameni în fruntea lor şi să le dea acces la resurse financiare şi de influenţă.

Din păcate, disputa aceasta din jurul şefului Aeroportului nu are în centru faptul că Bulgariu nu a făcut nimic pentru dezvoltarea aerogării. De exemplu, lucrările care să lege hala de reparaţie construită de Aerostar Bacău la Iaşi de pista Aeroportului le-a început abia recent, în condiţiile în care investiţia era gata de ceva timp. De asemenea, recent Wizz Air a anunţat că o serie de zboruri care erau operate de la Iaşi vor fi mutate la Bacău. „După 2 ani nu-mi dau seama care a fost strategia de dezvoltare a Aeroportului”, a recunoscut până şi Maricel Popa în momentul în care a anunţat demisia fostului său protejat. Din războiul acesta pierdem cu toţii, vor câştiga doar câţiva care vor ajunge să pună mâna pe filiala PSD Iaşi. Nu este o luptă dintre competenţi şi incompetenţi, dintre cinstiţi şi hoţi, este doar o bătălie surdă dintre aceeaşi oameni care în urmă cu doi ani l-au susţinut pe Bulgariu să ajungă la şefia Aeroportului, funcţie pentru care nu îl recomanda decât faptul că este membru PSD. 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Un sezon de ducă-se pe pustii

Nicolae GRECU

Un sezon de ducă-se pe pustii

Bine că ne-a mers: bine că a câştigat CFR campionatul după un meci tranşat fără comentarii, bine că a promovat cine trebuie, bine că lobby-ul, uneori deşănţat, pentru salvarea lui Dinamo, a dus la soluţia solomonică destinată a linişti pe toată lumea. Şi bine că a scăpat şi Iaşul de coşmar.

Filmuletul zilei

opinii

Remanenţe protocroniste în înţelegerea unor momente importante din istoria creştinismului românesc (IV)*

Eugen MUNTEANU

Remanenţe protocroniste în înţelegerea unor momente importante din istoria creştinismului românesc (IV)*

Se argumentează în continuare necesitatea de a face distincţie între declararea de către Sfântul Sinod a Sfântului Andrei drept patron al României şi realitatea istorică a faptului că „cel dintâi chemat” dintre apostolii lui Iisus Hristos a predicat în Scythia (Dobrogea actuală), cu mai multe secole înainte ca poporul român să se fi format ca atare.

Greyhound - un film pe care-l aşteptam de la Tom Hanks (II)

pr. Constantin STURZU

Greyhound - un film pe care-l aşteptam de la Tom Hanks (II)

În această a doua parte a articolului vom sonda alte câteva elemente ale filmului ce au corespondent în viaţa duhovnicească. Convoiul de nave care pleacă din Statele Unite spre Marea Britanie trece prin trei zone. 

O călătorie ratată

Alexandru CĂLINESCU

O călătorie ratată

Frumoase sunt, în schimb, ilustraţiile, cărţi poştale aflate în colecţia autorului. Altfel, încercarea lui Radu Mârza de a ne fi ghid într-o călătorie care se anunţa promiţătoare este un eşec. Am dus-o până la capăt din obligaţie profesională: mărturisesc însă că am fost tentat să cobor la prima staţie.

pulspulspuls

Hopaa: cine-i musiu?

Hopaa: cine-i musiu?

Pe personagiul din prim plan, din ce am văzut, au avut grijă colegii noştri să vi-l prezinte: figurează în dosarul imobiliarilor de la DIICOT ca omul ce făcea legătura dintre imobiliari şi cei cu ştampila din premărie. 

Caricatura zilei

Degustare

Editia PDF

Bancul zilei

Îi datoram multe coronavirusului. A reusit sa-i aduca pe români înapoi în tara si a putut sa le înve (...)

Linkuri

Alte ziare locale

    Intrebarea zilei

    Relaxarea condițiilpr de deplasare în starea de alertă va duce la:

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.