anunturi
grandchef
mineralia
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

Ce spune pilotul Titi Aur despre maşinile electrice: “Am trăit câteva senzaţii”

GALERIE
Titi_Aur_pilot_masini_electrice
  • Titi_Aur_pilot_masini_electrice
- +

Am vorbit despre acest lucru cu Titi Aur, pilot de raliuri şi expert în conducere defensivă, iar concluziile sunt cel puţin interesante. Asta pentru că, deşi maşinile vin echipate cu sisteme din ce în ce mai performante de siguranţă, evitarea accidentelor depinde, în mare parte, şi de şoferi. 

"Cu câteva mici amendamente, maşinile electrice sunt mai sigure. Asta înseamnă că şoferul trebuie să primească un minimum instructaj. Dacă nu un curs întreg! În sensul că trebuie să ştie ce are sub el. Maşina electrică, fiind nouă pe piaţă, beneficiază de foarte multe sisteme de siguranţă, active şi pasive. Doar că sistemele active funcţionează un pic diferit faţă de maşinile mecanice. ABS-ul, ESP-ul, controlul tracţiunii, toate sistemele, au altfel de semnale pentru şofer. Atunci, tu ca şofer trebuie să ştii ce ai sub tine. Dar da, maşina electrică este mai sigură decât cea mecanică. 

Sunt, însă, discuţii aici. Maşina electrică cea mai ieftină nu poate fi mai sigură decât cea mai sofisticată maşină mecanică. Abia la aceeaşi clasă, maşina electrică e mai sigură", a declarat Titi Aur pentru DC NEWS. 

"Am testat şi am trăit câteva senzaţii. Maşina electrică se simte altfel decât maşina mecanică. Este mai spre mersul cu tramvaiul, cam asta e senzaţia generală. Pentru şoferul care are multă experienţă cu maşina mecanică, culmea, e mai greu. El trebuie acomodat, şcolarizat, mai mult. Ca să realizeze că se urcă într-o maşină care se comportă altfel în situaţii limită. 

Vă spun doar atât. Când o maşină mecanică ajunge la limita derapajului, senzorii inerţiali şi cei de la roţi îi spun calculatorului cu ce viteză se învârte fiecare roată. Când aceste informaţii duc la concluzia că eşti în derapaj, calculatorul transmite informaţii la frânare, această parte acţionează mărind presiunea pe fiecare roată, iar plăcuţa de frâna strânge discul. Cel de la volan simte vibraţii şi maşina se opreşte din derapaj. 

La maşina electrică, aceeaşi informaţie ajunge la calculator, dar asta nu mai ajunge la sistemul hidraulic la frâne. Ci direct la motorul de la roată, care micşorează sau măreşte puterea. Dispar vibraţiile! Senzaţia este ca şi cum te-ar pune cineva cu mâna pe drum. Maşina mecanică te zdruncină, maşina electrică nu. La EV se întâmplă totul cu mare fineţe, dar şi mai repede", a precizat pilotul. 

Cititi materialul integral pe dcnews.ro

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

De ţinut minte

Cătălin ONOFREI

De ţinut minte

Cele cinci mari trădări ale liberalilor.

opinii

Cine mai vrea să fie liber

Briscan ZARA

Cine mai vrea să fie liber

Nu mai există compatibilitate de idei şi credinţe nicăieri. E doar un curent general oficial, impus şi încurajat permanent de stat, la nivel de politică naţională, iar pe acela se merge într-un sens prin propagandă continuă. Se numeşte corectitudine politică. Nu poate fi definit de nimeni prin nimic, de aceea oricine poate face teoretic orice, dar poate fi şi tras la răspundere pentru orice, dacă situaţia o cere.

Curcubeul deasupra unei lumi intolerante

Cristina DANILOV

Curcubeul deasupra unei lumi intolerante

Fiecare dintre noi a avut o experienţă în care s-a simţit deplasat, o situaţie în care s-a simţit ruşinat sau inconfortabil doar pentru că a fost sau a făcut ceva diferit faţă de ceilalţi. Oamenii sunt experţi în a identifica aceste situaţii şi a face glume pe seama lor, uneori, din nefericire, excesiv.

Uzul raţiunii

Nichita DANILOV

Uzul raţiunii

Un popor fără un lider care să-i apere demnitatea şi interesele tinde să devină o mulţime nulă. Oare mai e nevoie să mai spun că spre asta alunecă zi de zi, ceas de ceas, România zilelor noastre?! Căci azi, noi, cei care am trăit în comunism, vedem cum idealurile în care am crezut sunt călcate unul după altul în picioare.

pulspulspuls

Pregătiri de puci la partidoiul ieşean: cine e organizatorul şi cine, vizatul?

Pregătiri de puci la partidoiul ieşean: cine e organizatorul şi cine, vizatul?

Un uichend agitat tare s-a încheiat ieri la partidoiul ieşean, stimaţi telespectatori. Ceva ce nu s-a prea văzut din stradă, că la discreţie lumea de la partidoi e campioană zonală, dar care cică a lăsat urme grele prin multe berouri, dacă nu cumva chiar şi cicatrici pe unele obrazuri mai puţin tăbăcite. 

Caricatura zilei

Retragere din Insula Serpilor

Editia PDF

Bancul zilei

Doctorul, panicat de o spargere de teava, suna repede instalatorul: -Hai, te rog, urgent, toata pivnita e inundata din cauza un (...)

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.