Cea mai mare navă specializată în transportul autovehiculelor rutiere, la Mangalia
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

duminica, 11.04.2021

Cea mai mare navă specializată în transportul autovehiculelor rutiere, la Mangalia

GALERIE
mangalia
  • mangalia
- +
Şantierul Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI) a inaugurat, marţi, cea mai mare navă specializată în transportul autovehiculelor construită în Europa, pe care o va livra în luna septembrie unei companii norvegiene, ceremonia având loc în prezenţa premierului Victor Ponta.

Victor Ponta a vizitat, marţi, şantierul naval Daewoo Mangalia Heavy Industries, unde a fost inaugurată cea mai mare navă specializată în transportul autovehiculelor rutiere construită în Europa, el susţinând că este foarte mândru că un asemenea vas este produs în România şi mulţumind companiei coreene.

”Guvernul mulţumeste oricărei companii care creează un loc de muncă în România şi care plăteşte taxe. În cazul companiei dumneavoastră trebuie să mulţumesc de 7.000 de ori pentru că aproape 7.000 de persoane au locuri de muncă aici sau în firme subcontractoare şi mulţumesc şi pentru taxele pe care le plătiţi pentru ca România să poată dezvolta sistemul de educaţie, de sănătate şi infrastructură. Este o companie esenţială pentru România şi cred că parteneriatul început cu mult timp în urmă între statul român şi dumneavoastră îşi dovedeste beneficiul. A fost o perioadă dificlă, de recesiune, în 2009, 2010 şi 2011 şi mă bucur că aţi trecut cu bine”, a declarat Ponta.

El a mai spus că este foarte mândru că navele produse la şantierul din Mangalia ajung la companii din întreaga lume.

Premierul a mai afirmat că a discutat cu reprezentanţii DMHI despre ceea ce trebuie dezvoltat în continuare şi i-a asigurat de tot sprijinul Guvernului român.

”Sunt foarte mândru să văd că cea mai mare navă de acest tip produsă în Europa pleacă de la Mangalia şi trebuie să dezvoltăm o tradiţie de construcţie a navelor aici, la Mangalia. Vă asigur de sprijinul total al Guvernului României şi atunci când voi vedea o astfel de navă oriunde în lume prima întrebare va fi dacă a fost făcută în România”, a mai spus Ponta la ceremonia de inaugurare a navei construite de DMHI, la care au mai participat, pe lângă autorităţi locale, şi miniştrii Constantin Niţă şi Ioan Rus.

Nava, numită "Höegh Jeddah” şi specializată în transportul autovehiculelor rutiere, are o capacitate de 6.500 de unităţi (maşini) şi este cea mai mare din categoria ei construită în bazinul Mării Negre şi al Mării Mediterane. Vasul, care are 12 punţi, o lungime totală de 199,90 metri şi lăţimea de 32,26 metri, va fi livrat în luna septembrie companiei Höegh Autoliners.

Nava este cea de-a doua de acest tip construită la Șantierul Daewoo Mangalia Heavy Industries. Prima navă specializată în transportul autovehiculelor şi construită la Mangalia a fost livrată la sfârşitul lunii aprilie, beneficarul fiind tot compania norvegiană.

Daewoo-Mangalia Heavy Industries este controlată în proporţie de 51% de compania sud-coreeană Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering, iar Şantierul Naval Mangalia 2 Mai are o particiaţie de 49%.

Statul român controlează, prin Ministerul Economiei, 93,88% din acţiunile Şantierului Naval Mangalia.

Valoarea contractelor aflate în derulare la Daewoo-Mangalia Heavy Industries se ridică la 1,34 miliarde de dolari, ceea ce poziţionează societatea pe locul trei în Europa din punct de vedere al volumului de activităţi şi prima ca mărime pe segmentul construcţiei de nave comerciale.

Mediafax

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Încercare pe înaintare, cu speranţe de transformare

Nicolae GRECU

Încercare pe înaintare, cu speranţe de transformare

Chiar dacă şansele sunt minime, demersul oamenilor de rugby ieşeni demonstrează că sportul acesta se încăpăţânează să existe, să renască şi să reziste în dulcele târg.

Filmuletul zilei

opinii

Metamorfoze ale protocronismului sau despre incompetenţa cu ştaif (III)

Eugen MUNTEANU

Metamorfoze ale protocronismului sau despre incompetenţa cu ştaif (III)

Sunt relevate în continuare explicaţiile etimologice aberante date unor termeni importanţi în limba română, precum cneaz şi voievod, şi concluziile istorice inadecvate rezultate din respectivele etimologii.

O Iubire şi nouă fericiri

pr. Constantin STURZU

O Iubire şi nouă fericiri

Când m-am decis să urmez Filosofia, licean fiind, cineva m-a trimis să discut cu un venerabil profesor din acest domeniu. "Care este preocuparea sau tema centrală a Filosofiei?", m-a întrebat dumnealui, încă de la primele cuvinte. "Fericirea!", am răspuns eu spontan. Profesorul s-a uitat puţin dezamăgit la mine: "Nu. Ci disputa dintre materialism şi idealism". 

Urbanismul slăbiciunilor

arh. Ionel OANCEA

Urbanismul slăbiciunilor

Frumuseţea urbei noastre datorează mult colinelor. Din mulţimea lor, Boris Crăciun identifică pe cele şapte semnificative: Repedea, Cetăţuia, Miroslava, Breazu, Copou, Ciric şi Tătăraşi. Centrul e dominat de mănăstirea Golia şi Mitropolie, iar pe cele din jur se ridică mănăstirile Cetăţuia şi Miroslava. Şi constructorii acestor monumente au avut în preocupare riscurile fundării pe terenurile instabile. 

pulspulspuls

L-aţi uitat pe politicianul care venea la Primărie cu Buceagul Ceapeului? Iacătă-l la uşă!

L-aţi uitat pe politicianul care venea la Primărie cu Buceagul Ceapeului? Iacătă-l la uşă!

Pentru că ne-am jurat în barbă să ne ferim de politichie şi de politicieni măcar sâmbăta, pe uichend, aicea la rubricuţă, haideţi aşadar să părăsim olecuţă acest miraculos tărâm. 

Caricatura zilei

Conducere autonomă nivel 6

Editia PDF

Bancul zilei

Parintele Vasile a strâns 5 ani bani pentru clopotnita, dar nu i-au ajuns decât pentru un BMW.  

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.