Anunturi de Mica Publicitate

vineri, 29.03.2024

Cele mai importante descoperiri științifice din 2016

descoperiri-stiintifice
  • descoperiri-stiintifice

Criza refugiaților, evenimentele din Siria, Irak, tentativa eșuată de lovitură de stat în Turcia, terorismul din Europa, scindarea unui continent din cauza Brexit, răspândirea virusului Zika și tensiunile rasiale amplificate în Statele Unite și faptul că Donald Trump a devenit președinte al SUA sunt doar câteva argumente pentru faptul că 2016 a fost un an teribil pentru omenire. Să vedem, totuși, care au fost cele mai importante descoperiri științifice de anul acesta, scrie playtech.ro.

Cele mai importante descoperiri științifice – Originea vieții pluricelulare

Oamenii de știință au descoperit că o moleculă antică, GK-PID, e motivul pentru care organismele unicelulare au evoluat în organisme multicelulare în urmă cu 800 de milioane de ani. Molecula e asemănătoare unei carabine, capabile să aducă cromozomii laolaltă pentru a-i „împușca” apoi către peretele unei membrane celulare în momentul în care începe diviziunea. Astfel, celulele se pot copia cum trebuie, evitând să devină canceroase.

Descoperirea, potrivit ListVerse, indică faptul că versiunea antică a GK-PID nu s-a comportat în primă fază la fel cum o face astăzi. Singurul motiv pentru care a devenit capabilă să funcționeze astfel a fost o mutație care i-a permis să se autocopieze. Acest lucru sugerează că originea vieții pluricelulare e o singură mutație.

Un nou număr prim

Matematicienii au descoperit, în ianuarie, un nou număr prim: 2^74,207,281 – 1. Criptografia modernă necesită folosirea numerelor prime Mersenne și a altor numere complexe, pentru a coda datele. Noul număr prim este cel mai lung descoperit până acum, fiind cu cinci milioane de cifre mai mare decât predecesorul său. Forma pe care o vedeți mai sus e singura practică de scriere a acestui număr.

Cele mai importante descoperiri științifice din 2016 – A noua planetă în Sistemul Solar

Oamenii de știință au căzut de acord că Pluto e prea mică pentru a fi considerată o planetă propriu-zisă. Chiar și înainte de descoperirea ei, existau zvonuri despre existența unei așa-numite Planete X. În ianuarie 2016, cercetătorii de la Institutul de Tehnologie din California au prezentat, în sfârșit, dovezi ale existenței acestei planete.

Similară ca dimensiune cu planeta noastră sau un pic mai mare, noua descoperire nu are momentan un nume, nu până când nu va fi văzută în mod direct. ,,Avem restricți destul de bune pe orbita sa. Ce nu știm însă este care este poziția sa exactă în orbită, ceea ce este destul de trist.” Doctorul Michael E. Brown, unul dintre cei responsabili de descoperire este convins că aceasă planetă există și că putem fără probleme să o percepem ca fiind în același sistem solar cu noi, chiar și dacă se află la o distanță aproximativă de 20 – 100 miliarde de mile depărtare și i-ar lua între 10.000 și 20.000 de ani să încheie o mișcare de tranziție în jurul Soarelui pe propria orbită.

O nouă metodă de stocare a datelor

În februarie 2016, cercetătorii britanici au prezentat un disc de cuarț de dimensiunile unei monede, pe care pot fi stocaţi 360 de terabiţi de informaţie, pentru o perioadă de până la 13,8 miliarde de ani. Mediul de stocare creat de specialiştii Universităţii din Southampton a fost denumit „cristale de memorie Superman”.

Cercetătorii au folosit un laser cu pulsaţii de câteva femtosecunde pentru a scrie informaţia binară în structura 3D a cuarţului la o scară nanometrică. Citirea discului se face la rândul său tot cu un asemenea laser. Sistemul de stocare este, de asemenea, rezistent, putând suporta temperaturi de 157 de grade Celsius. Momentan, aceasta e cea mai performantă metodă de stocare și ar putea îngloba toată istoria omenirii.

Continuarea, pe playtech.ro.

Cine profită de madam Şoşoacă

Pavel LUCESCU

Cine profită de madam Şoşoacă

Campania care urmează la Iaşi nu trebuie să devină un circ de tip Şoşoacă, decât dacă vrem să ne batem joc de viitorul acestui oraş. Nu vreau să spun că madam SOS România ar trebui ignorată, ci că n-ar fi rău dacă am încerca să înţelegem mai mult ce are în cap când vine vorba de viitorul oraşului şi mai puţin ce vrea ea să ne vândă, adică scandal.

Distrugerea statuilor

Distrugerea statuilor

Frenezia negatoare woke e urmarea obscurantismului, a fanatismului şi a inculturii. Ideologii woke au cale liberă în mass-media, au pătruns în universităţi şi în şcoli. Acţiunile lor n-au nimic comun cu adevărul istoric. Ei pretind că fac dreptate celor ai căror strămoşi au fost umiliţi şi exploataţi, în realitate manipulează istoria şi adâncesc fracturile sociale.

De ce este atât de aspru Postul Mare?

De ce este atât de aspru Postul Mare?

Faţă de celelalte posturi de peste an, Postul Mare (care precede Sfintele Paşti) este considerat unul aspru, atât din punct de vedere alimentar, cât şi din alte puncte de vedere. De ce este – sau ni se pare a fi – Postul Mare atât de aspru? De ce, în genere, ne este atât de greu să postim? Din mulţimea de posibile răspunsuri, să reflectăm azi la trei dintre ele.

Roboţi

Roboţi

Robotul a trecut, treptat, de la „plimbarea” convulsivă pe coridoarele Universităţii, la alergarea „profesionistă”. Se arăta capabil să sară şi peste obstacole, plăcerea sa supremă fiind „să evite” deliberat, în viteză, femeile de serviciu îngenuncheate pe ciment şi prinse în efortul răzuirii gumelor de mestecat aruncate iresponsabil. Îngrijitoarele se speriau îngrozitor şi ţipau injurios după Robogică (foarte des îl numeau „pocitania dracului”!).

Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

Un mare mister tace şi face pe piaţa politichiei locale în această perioadă, stimaţi electori: cine va face listele de candidaturi de la parlamentarele din toamnă la liberalii ieşeni?

La reciclat pet-uri și doze

Când Sistemul Garantie Colectare te pune pe gânduri

Cumpara editia digitala

Vremea in Iasi

Curs valutar

Vladimir Putin, presedintele Federatiei Ruse, a declarant intr-un interviu dat jurnalistului american Tucker Carlson ca nu va ataca niciun stat NATO. Credeti ca isi va respecta cuvantul dat?