Cele mai mari vânzări auto în primul trimestru din ultimii 7 ani
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

vineri, 17.09.2021

Comunicat de presă

Cele mai mari vânzări auto în primul trimestru din ultimii 7 ani

GALERIE
toyota-2015-world-of-toyota-article-news-events-8-million-hybrid-focus-image_tcm-3060-559838
  • toyota-2015-world-of-toyota-article-news-events-8-million-hybrid-focus-image_tcm-3060-559838
- +

Livrările totale de autovehicule (autoturisme + vehicule comerciale) au înregistrat în primele trei luni din 2016, o creștere la nivel national de 17,3% comparativ cu aceeași perioadă din 2015, mai exact 25.762 unități .

Şi pe plan european remarcăm o creștere consistentă a vânzărilor de autovehicule în primele trei luni din 2016 (Franța +8,2%, Germania +4,5%, Italia+20,8%, Spania +6,9% și UK +5,1%). În România, vânzările realizate în primul trimestru au fost, ca și în anii precedenți, susţinute de achiziţiile realizate de către persoanele juridice, ponderea acestora din totalul pe primele 3 luni fiind de 89% (vs. 11% pers. fizice). Procentele sunt similare cu cele înregistrate în aceeași perioadă din 2015, efectul de așteptare generat în piață de către Programul “Rabla” fiind unul evident.

La nivel naţional, analizând vanzările de autovehicule, top-ul pe mărci după primele trei luni este condus de către Dacia, cu 6.204 unități, urmată de Volkswagen cu 2.446 unități; Skoda 2.097 unităţi; Ford 1.867 unităţi si Renault 1.551 unități.

În Iași s-au vandut 708 autovehicule, ceea ce reprezinta doar 3% din piaţa naţională, Iaşul fiind devansat de ani de zile de către oraşele concurente: Bucureşti, Cluj, Braşov, Argeş şi Timişoara. Topul celor mai cumpărate mărci auto de către ieşeni este deschis firesc de Dacia cu 213 unități. Pe locul 2, Toyota 64 unități urmată de Ford cu 62 unități. Locurile 4 şi 5 revin mărcilor Renault cu 47 unități, respectiv Volkswagen cu 46 unități.

În ceea ce privește autoturismele hibride sau 100% electrice, remarcăm o creștere
importantă, de 113,6% comparativ cu primele trei luni din 2015.  Cea mai comercializată marcă auto ecologică a fost Toyota - cu 90 de unităţi (+181,3% faţă de T1 din 2015), urmată de Lexus (18 unităţi, +20%) şi Land Rover (6 unităţi,- 14,3%). În primele trei luni din 2016, cifrele arată că au fost achiziţionate 126 de autoturisme hibride/electrice 100%. 
 



 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Restauraţia fără rest

Pavel LUCESCU

Restauraţia fără rest

Uitându-te la ce se întâmplă zilele astea în politica românească începi să-ţi dai seama că acum un an am luat de fapt o mare ţeapă şi că premierul pe care şi l-a dorit şi l-a impus Iohannis, Florin Cîţu, nu e decât versiunea sintetică şi coafată a grindenilor, tudoşilor şi dăncilelor lui Dragnea pentru fraierii de „dreapta”.

Filmuletul zilei

opinii

Ce tot aveţi cu filosofia? (I)

Ioan Alexandru TOFAN

Ce tot aveţi cu filosofia? (I)

Schimbările, câte sunt, par a fi făcute de un copil râzgăiat care, supărat pe ursuleţul lui, vrea să îl transforme în maşinuţă. Sunt mutate băncile, ca să fie în cerc şi nu în rând. Se dă cu var. Sunt înlocuite tablele. Iar se dă cu var. Power-point-ul este încurajat să devină un limbaj universal, aruncându-se în inactualitate însuşi fundamentul culturii noastre europene, care este cuvântul. Power-point-ul se proiectează pe un var strălucitor. Se schimbă ordinea rubricilor în diverse tabele. Concluziv, se mai dă o dată cu var.  

Muzica pe care o ascultăm, parte a identităţii noastre

George PLEȘU

Muzica pe care o ascultăm, parte a identităţii noastre

Fără nici o îndoială, muzica pe care o ascultăm şi împărtăşim cu alţii este parte a individualităţii nostre, a identităţii personale, sociale şi culturale, inclusiv prin dorinţa de a ne integra, de a corespunde sau a ne diferenţia de majoritate. Departe de a fi doar distracţie sau o experienţă pur estetică, muzica este un limbaj în sine, care se dezvoltă continuu, odată cu omenirea.

IN MEMORIAM: Existenţa unei făpturi mirabile în regatul frumuseţii nepieritoare

Grigore ILISEI

IN MEMORIAM: Existenţa unei făpturi mirabile în regatul frumuseţii nepieritoare

Viaţa Ecaterinei Ilisei, născută Şerbu, şi purtând din 1960 până la căsătoria din 22 noiembrie 1965 numele de Moldovan, cel a bunicilor materni, care o înfiaseră spre a o scăpa de anatema „originii nesănătoase”, stigmat al regimului comunist, a fost hărăzită de Dumnezeu să-şi rânduiască viaţa sub semnul frumuseţii. Fusese plămădită să fie chip al splendorii umane. 

pulspulspuls

Idilă politică cu Iulică Răzgândică: ce surprize vom mai avea?

Idilă politică cu Iulică Răzgândică: ce surprize vom mai avea?

Una scurtă pe azi despre subiectul ultimelor zile din politichia locală: cel despre demisia anunţată dar nescrisă a conţilierului userist Iulică Răzgândică.

Caricatura zilei

Tramvaiul nou și-a început treaba

Editia PDF

Bancul zilei

Când ma întâlnesc în parc si vorbesc cu barbati casatoriti, am impresia ca toti traim cu aceeasi femeie! (...)

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.