CENTENARUL FILMULUI ROMÂNESC AJUNGE LA BÂRLAD cu filmul „RESTUL E TĂCERE”
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco
agri.shop

Comunicat de presă

CENTENARUL FILMULUI ROMÂNESC AJUNGE LA BÂRLAD cu filmul „RESTUL E TĂCERE”

GALERIE
AFIS restul e tacere-page-001niculescu
  • AFIS restul e tacere-page-001
  • niculescu
- +

Invitat special: actorul Ovidiu Niculescu

100 DE ANI, 100 de filme, 100 DE ORAȘE: în deschidere va fi proiectat Documentarul AGERPRES „România la 100 de ani”

 

Pe 13 mai 2018, Caravana Centenarului Filmului Românesc ajunge la Bârlad, acolo unde, începând cu ora 18:00, la Cinema Victoria, va fi proiectat filmul Restul e tăcere, în regia lui Nae Caranfil. Invitatul special al evenimentului este actorul Ovidiu Niculescu.

„Este foarte important când autoritățile locale înțeleg semnificația acestui proiect prin care sărbătorim cinematografia românească. Ajungem la Bârlad cu o capodoperă semnată de Nae Caranfil. Restul e tăcere spune povestea regizării primului lungmetraj românesc din istorie - Războiul de Independență din 1912”, spune Andrei Giurgia, Managerul Centenarului Filmului Românesc.

 

DESPRE FILM

Restul e tăcere este o reconstituire artistică a istoriei realizării primului film de lungmetraj românesc - Independența României. Tânărul Grig, fiu al unei vedete de teatru din Bucureștiul anilor ‘20, este obsedat de propriile frustări, provocate de aspectul fizic și de timiditatea excesivă în raport cu femeile. Totuși, dincolo de aceste complexe, tânărul vede un proiect cinematografic pe care, după multă trudă și dezamăgiri, reușește să-l împlinească.

Restul e tăcere evidenţiază greutăţile ce au stat la baza apariţiei primelor filme româneşti, în condiţiile unei lipse de interes a societăţii de atunci pentru filmele autohtone, în favoarea filmelor străine. Această peliculă este o pagină din istoria cinematografiei româneşti, care ar trebui să ne facă să vedem cu alţi ochi eforturile cineaştilor autohtoni.

Comedia dramatică îi are în echipa de distribuție pe Ovidiu Niculescu, Marius Florea Vizante, Mihai Bendeac, Mirela Zeța, Nae Caramfil, Andrei Aradits, Constantit Dita, Ioana Bulcă, Diana Cavallioti și fost premiată cu 9 premii Gopo, inclusiv premiul pentru Cel mai bun film, Cel mai bun scenariu și Cea mai bună imagine, 2009.

 

 DESPRE INVITAT

În 1988, pe când avea doar 14 ani, Ovidiu Niculescu s-a întâlnit cu doi prieteni care frecventau un cerc de teatru. Făcut curios, a mers și el să recite o poezie pe scenă și în acel moment și-a jurat că va deveni actor. A urmat cursuri la Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L.Caragiale”, Secţia Arta Actorului, clasa prof. Florin Zamfirescu,  promoţia 1996.

Expresiv, cu farmec şi aplomb, Ovidiu Niculescu a reuşit să se remarce în „Visul unei nopţi de vară” la Teatrul Mic, apoi în „Ruleta rusească” la Teatrul de Artă Bucureşti, trudind cu folos, uitând uneori că are și dreptul la odihnă. Are nenumărate reclame la activ, a fost şi moderator de emisiuni de televiziune, dar a demonstrat că este un actor complet și s-a făcut remarcat în filme ca Filantropica, Restul e tăcere.

Destinul i-a scos în cale câţiva prieteni cu idei şi astfel s-a născut trupa sa, „White Mahala”, cu care deja susţine concerte, fiind deosebit de apreciată. Scrie şi poezie și este autorul unui volum de versuri care poartă titlul „Solo”.

 

DOCUMENTARUL AGERPRES „ROMÂNIA LA 100 DE ANI” AJUNGE LA CINEMA VICTORIA, ÎN BÂRLAD

Co-organizator al evenimentului – AGERPRES - va prezenta în deschiderea evenimentului, Documentarul dedicat Centenarului României: „România la 100 de ani”. Redacţia Video din cadrul Agenţiei Naţionale de presă AGERPRES prezintă în documentarul realizat cu ocazia Centenarului Marii Uniri de la 1918 cum a fost realizat acest deziderat al românilor.

Povestea pleacă de la contextul istoric internaţional, ajungând la trăirile oamenilor de rând, care şi-au dorit un singur lucru: o ţară în care există acelaşi grai, acelaşi port, aceeaşi simţire, fără graniţe.

Filmările au fost realizate pe teritoriul României, dar şi în Bucovina de Nord şi în Basarabia. Filonul istoric, cu date precise, este păstrat în documentar prin intervenţiile mai multor istorici, care preiau rolul naratorilor, iar latura dramatică, emoţională este pusă în scenă prin intermediul oamenilor care, prin mărturiile lor, evocă momentele trăite de străbunii lor sau chiar de ei. Documentarul „Marea Unire - România, la 100 de ani” este realizat de Mihuţ Năstăsache, Marilena Stănescu şi Sergiu Olteanu. Imaginea este semnată de Alfred Schupler, Sergiu Olteanu şi Andrei Cârlan. Reporteri au fost Marilena Stănescu, Mihuţ Năstăsache şi Camelia Moise. Grafica, sunetul şi montajul sunt semnate de Andrei Cârlan, asistent tehnic fiind Alex Vintilescu.

Intrarea la proiecție este gratuită, în limita locurilor disponibile.

 

DESPRE BÂRLAD

     În 1848, ideile revoluționare care au răscolit întreaga Europă la mijlocul secolului și-au găsit un larg răsunet și în rândul bârlădenilor. Astfel, în preajma anului revoluționar 1848, ia ființă la Bârlad „Asociația Patriotică” în fruntea căreia se aflau Alexandru Ioan Cuza, Iordache Lambrino, Gheorghe Sion, Ion Cuza, Grigore Cuza și alții. Principalul scop al acesteia era prefacerea politico-socială specifică Moldovei și ca țel final unirea Moldovei cu Țara Românească.

Înfăptuirea unirii a fost obiectivul de luptă care a însuflețit masele, în fruntea cărora se găseau cele mai progresiste elemente din Bârlad, printre care Manolache Costache Epureanu, Iorgu Radu, Ioan Popescu, care au creat atmosfera prielnică care a dus la dubla alegere ca domnitor a lui Al.I Cuza, „fiu al Bârladului”.

 

DESPRE CENTENARUL FILMULUI ROMÂNESC

Inițiat de ARTIS și Asociația Obștească MIA, organizat de Primăria Municipiului Iași şi Ateneul din Iaşi, Centenarul Filmului Românesc a fost lansat anul acesta, pe 3 februarie, la Iași, orașul care a înregistrat momente importante din cadrul Marii Uniri a României.

Centenarul Filmului Românesc este un proiect desfășurat în cadrul programului Centenar al Primăriei Municipiului Iași (2017-2020).

 

Despre ARTIS (Iași)

Din dragoste pentru film și din pasiune pentru organizarea de evenimente, s-a conturat, în anul 2016, Asociația ARTIS. Echipa este alcătuită din membri alumni ai Asociației Studenților Jurnaliști (ASJ), împreună cu care organizează, de 9 ani, festivalul Serile Filmului Românesc.

Anul acesta, pentru a celebra împlinirea a 100 de ani de la Marea Unire, ARTIS a inițiat un nou proiect, produs și organizat de Primăria Municipiului Iași, în colaborare cu Asociația Obștească MIA: Centenarul Filmului Românesc. Co-organizator al proiectului este Agenția Națională de Presă AGERPRES.

 

Despre Asociația Obștească MIA (Chișinău)

AO „MIA” este o asociație non-profit, creată cu scopul de a stimula producția independentă de film și TV, de a promova cultura audiovizuală și de a educa consumatorul prin intermediului imaginilor în mișcare.

Fondată in anul 2000,  „MIA” a realizat diverse proiecte – de la producții video, TV și film la campanii sociale de amploare, de la training-uri, seminare și instruiri la evenimente de impact național.

 

Un eveniment inițiat de: ARTIS și Asociația Obștească „MIA” (Protecția și Dezvoltarea Mediului  Audiovizual Informațional) din Chișinău

Co-organizator: Agenția Națională de Presă AGERPRES

Eveniment realizat cu sprijinul Primăriei și Consiliului Local Bârlad și Cinema Cityplex Victoria Bârlad, în cadrul sărbătorii locale „Zilele Culturale ale Bârladului - ediția a 33-a”

 

PARTENERI

În colaborare cu: Asociația Studenților Jurnaliști

Partener academic: Universitatea „Petre Andrei” din Iași

Partener: Dacin Sara

PARTENERI MEDIA

●   Partener media principal: AGERPRES

●   Frecvența de încredere: Radio România Cultural

●   Televiziunile Centenarului: Antena 3, TVR IAȘI

●   Parteneri media naționali: Europa FM, SMART FM, Cinefan, miscareaderezistenta.ro, România Liberă, AARC.ro, Filmsi.ro, movienews.ro, Cooperativa urbană, Flacăra, magazin istoric

●   Partener media regional: VIVA FM

●  Parteneri media locali: Viva FM Iași, Zile și Nopți Iași, Evenimentul Regional al Moldovei, Ziarul de Iași, Iași FUN, Radio Iași, Iași TV LIFE, Suplimentul de Cultură

● Lobby blog: Cineamator, Cinemil, cefilmevad.ro, piratulcinefil.wordpress.com, filme-carti.ro, raluka-fă-teauzit.blogspot.com, semnebune.ro

●   Parteneri media Republica Moldova: Radio Chișinău, TVR Moldova, Diez.md

●   Monitorizat de: zelist.ro

●   Ne mișcă cei de la: ZigZag prin România

 

ON-LINE

Facebook: www.facebook.com/100filme.ro

Instagram: https://www.instagram.com/centenarulfilmului

Site: 100filme.ro

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

„Câtă populaţie din oraş poate să vorbească cu un robot?”

Cosmin PAȘCA

„Câtă populaţie din oraş poate să vorbească cu un robot?”

De la o vreme, nu există discurs public (de obicei, agramat) în care Chirica să nu folosească în sens peiorativ „progresul” şi „progresiştii”. Iar mesajul său prinde, pentru că cei mai mulţi ieşeni, care au înlocuit relativ de curând căruţa cu maşina, se simt inconfortabili cu traiul într-un oraş la început de secol 21.

Filmuletul zilei

opinii

Experimentalism

Codrin Liviu CUȚITARU

Experimentalism

„Am compulsia irepresibilă a ordinii perfecte, a alinierii simetrice a lucrurilor. Câtă vreme ea, obsesia, mă tulbura strict în zona domestică - pantaloni puşi la dungă, haine încadrate morbid de simetric în şifonier, tablouri aşezate perfect pe pereţi, mobilier rânduit milimetric-infinitezimal, precum soldaţii la paradele militare din Piaţa Roşie moscovită, şi alimente puse în frigider pe categorii şi sub-categorii draconic delimitate -, viaţa mea mai era cum mai era, dar, brusc, nebunia mi-a infectat şi munca de cercetare şi, mai ales, de scris academic.”

Farfuria care nu e niciodată fierbinte - Capcana Facebook (II)

Bogdan ILIESCU

Farfuria care nu e niciodată fierbinte - Capcana Facebook (II)

„The single biggest problem in communication is the illusion that it has taken place./ Cea mai mare problemă în comunicare este iluzia că a avut loc.” George Bernard Shaw

Reţeaua urbană a Moldovei între 1774 şi 1859 (ultima parte)

George ŢURCĂNAŞU

Reţeaua urbană a Moldovei între 1774 şi 1859 (ultima parte)

Repertoriul creării inegalităţilor e unul vast, atât timp cât fiecare structură teritorială se găseşte într-o situaţie particulară, dar dincolo de fiecare acţiune luată separat a ingineriei teritoriale la care a fost supusă Moldova, acumularea şi cronicizarea acestora a creat spaţiul marginal de astăzi, arhetipul teritoriilor interstiţiale.

pulspulspuls

Pod de lemne politice între Iaşi, Suceava şi Neamţ: iaca filiera!

Pod de lemne politice între Iaşi, Suceava şi Neamţ: iaca filiera!

Că tot încă mai avem salate beof prin frigidere unii dintre noi, iacătă ca să vedeţi cum se mai leagă câteodată maioneza asta nu numai în bucătăriile gospodinelor din Iaşi, dar şi prin laboratoarele politichiei de Bahlui sau din judeţele vecine, conectate la Iaşi! 

Caricatura zilei

Două măști

Editia PDF

Bancul zilei

Parintele Vasile a strâns 5 ani bani pentru clopotnita, dar nu i-au ajuns decât pentru un BMW.  

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.