Centura Podu Iloaiei: sens unic pe Europeană? Proiectul șoselei simple a plecat la CNAIR cu cost de autostradă

joi, 03 octombrie 2024, 03:06
2 MIN
 Centura Podu Iloaiei: sens unic pe Europeană? Proiectul șoselei simple a plecat la CNAIR cu cost de autostradă

De la sfârșitul lunii iulie până la finalul lunii septembrie, varianta ocolitoare Podu-Iloaiei s-a scumpit cu aproape 50 la sută. Ce intenții are DRDP Iași pentru acest proiect?

Directorul Regionalei de drumuri naționale Iași ne-a spus că studiul de fezabilitate a fost avizat de Comisia tehnico-economică a DRDP Iași în ultima zi a lunii trecute, documentația fiind trimisă apoi la București, la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Dacă aceasta este vestea bună, vestea mai puțin bună – ne-a spus directorului Ovidiu Laicu – este că va costa aproximativ 130 de milioane de lei pentru cei cca. 4,5 km. Noua estimare este cu aproape 50 la sută mai mare decât relata Ziarul de Iași cu două luni în urmă, pe baza memoriului de prezentare a proiectului depus la Agenția ieșeană de Protecție a Mediului.

 

„Nu se pot face mai mult de două benzi pe centura de la Podu Iloaiei”

„Sunt multe condiționări”, ne-a explicat directorul DRDP Iași, Ovidiu Laicu, care a menționat pasaje, devieri ale liniilor de înaltă tensiune și exproprieri. El nu a exclus posibilitatea ca, pentru o fluidizare mai bună a traficului, să fie adoptată varianta sensului unic pe variantă, concomitent cu impunerea sensului unic pe DN 28 care străbate orașul. Nu se pot face mai mult de două benzi pe centura de la Podu Iloaiei, a adăugat el, subliniind însă că „mai întâi să o vedem făcută”.

Cât privește punerea în funcțiune a semafoarelor amplasate în trei intersecții-cheie din oraș, Ovidiu Laicu s-a arătat din nou optimist că în câteva zile vor fi aprinse. Șeful Regionalei de drumuri naționale a precizat că a mai rămas de cuplat al treilea contor electric de către cei de la Delgaz Grid. Amintim că cei de la Delgaz au subliniat într-un răspuns pentru Ziarul de Iași, cu două săptămâni în urmă, că alimentarea cu energie electrică a celor trei grupuri de semafoare trebuie să respecte regulile în vigoare.

Directorul Laicu a amintit și alte proiecte de infrastructură rutieră – precum centura de trafic ușor de la Uricani și lărgirea DN 24 de la capătul bd. C.A. Rosetti până la intersecția de la Vânători, care însă se află la București, la CNAIR. Cel mai probabil, procedurile de licitație vor fi lansate anul viitor.

 

Citește și: 

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii