Centura uşoară a Iaşului: câştigătoare, o firmă ce nu poate executa lucrarea
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

vineri, 26.02.2021

După ce am stat degeaba 15 ani, mai aşteptăm o vreme din cauza greşelilor sau tentativelor neclare de la licitaţii ale funcţionarilor CNAIR

Centura uşoară a Iaşului: câştigătoare, o firmă ce nu poate executa lucrarea

GALERIE
Centura usoara2_blogSolutiiPentruIasi
  • Centura usoara2_blogSolutiiPentruIasi
- +

Asta a contestat una din firmele care a pierdut licitaţia CNAIR, referindu-se la unele lucrări ce vizează evaluarea exproprierilor şi investigaţiile arheologice. CNAIR a respins sesizarea, însă Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor a dat dreptate firmei contestatare.

 

Atribuirea contractului de proiectare a lucrărilor pentru un tronson din centura „uşoară” a Iaşului a intrat în prelungiri. Licitaţia a fost finalizată la mijlocul lunii noiembrie, dar raportul procedurii a fost contestat de o firmă clujeană. Zilele trecute, Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC) a dat câştig de cauză contestatorului. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) are la dispoziţie mai puţin de 10 zile să emită un nou raport.

Odată ce va atribuit în mod definitiv contractul, firma câştigătoare va avea la dispoziţie 12 luni să întocmească proiectul tehnic. Anul trecut, reprezentanţi ai CNAIR declarau că documentaţia poate fi gata şi în 3 luni întrucât gradul de complexitate este redus. Contractul prevede proiectarea lucrărilor pe traseul Uricani - Cicoarei, un tronson de circa 8 km. La o altă licitaţie importantă pentru Iaşi este aşteptat astăzi un răspuns: CNAIR ar trebui să comunice câştigătorul contractului în valoare estimată de peste 73 milioane lei pentru proiectarea lucrărilor la autostrada Iaşului, respectiv tronsonul Ungheni - Iaşi – Tg. Neamţ, parte a autostrăzii A8. Acest tronson se suprapune parţial şi cu varianta nord a centurii Iaşului.

„Câştigătorul nu poate executa legal unele părţi ale contractului”

La procedura organizată de CNAIR pentru Uricani - Cicoarei participă NV Construct (Cluj), Proiect Construct Regiunea Transilvania (Oradea) şi asocierea Way Research (Bucureşti) - 3TI Progetti Italia. CNAIR a atribuit contractul către firma din Oradea, dar NV Construct a contestat rezultatul. În sesizarea depusă la CNSC, compania clujeană a susţinut, în principal, că oferta aleasă de CNAIR trebuia declarată neconformă. „Ofertantul nu poate realiza în mod legal părţi ale contractului, respectiv activitatea de întocmire a raportului de evaluare a imobilelor afectate de expropriere”, se arată în contestaţie. NV Construct a susţinut că firma câştigătoare şi niciunul dintre subcontractanţii declaraţi de aceasta nu sunt autorizaţi de instituţiile de resort pentru o astfel de activitate.

Un alt aspect sesizat a ţinut de investigaţiile arheologice: nici în acest caz, a susţinut firma clujeană, câştigătorul licitaţiei nu poate realiza legal această activitate. Într-un punct de vedere, CNAIR a respins lucrurile invocate de NV Construct şi a susţinut că firma clujeană „scoate din context anumite fraze din documentaţia de atribuire şi le reformulează în scopul inducerii în eroare”. „Admite contestaţia şi, pe cale de consecinţă, va anula raportul procedurii şi actele subsecvente şi va obliga autoritatea contractantă la reevaluarea ofertelor cu respectarea documentaţiei de atribuire, a prevederilor legale şi al motivării aferentă prezentei”, se arată însă în decizia CNSC. Contractul de proiectare are o valoare estimată de 1,5 milioane lei, fără TVA.

Tronsonul este parte din varianta Sud a centurii Iaşului

Realizarea variantei de trafic uşor pe tronsonul Uricani - Cicoarei a fost resuscitată anul trecut, în condiţiile în care studiul de fezabilitate a fost întocmit acum aproape 15 ani. Parte din varianta Sud a centurii Iaşului, tronsonul are 8,1 km, iar proiectul prevede şi o penetraţie în cartierul Dacia. Potrivit documentaţiei de atribuire a contractului, varianta de trafic uşor se desprinde din varianta de trafic greu (singurul obiectiv realizat până acum din centura Iaşului), la intrarea în localitatea Uricani, printr-o intersecţie giratorie şi se desfăşoară paralel cu râul Bahlui, la baza dealului Catolicilor.

Acest sector se termină la intrarea pe str. Cicoarei şi are o lungime de 4,95 km. Cel de-al doilea sector se suprapune pe amplasamentul str. Cicoarei (intersecţie cu Calea Galatei) şi, apoi, pe str. Arh. Ioan Berindei până la intersecţia cu str. Nicolina. Finanţarea lucrărilor de execuţie ar urma să fie asigurată prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, unde Iaşul figurează cu o sumă de 88 milioane euro pentru construirea a 15 km de drum între Leţcani şi municipiul Iaşi, pe un traseu paralel cu drumul european şi care, parţial, se suprapune cu tronsonul Uricani - Cicoarei.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Politicienii ieşeni faţă în faţă cu adevăraţii băieţi deştepţi

Dan CONSTANTIN

Politicienii ieşeni faţă în faţă cu adevăraţii băieţi deştepţi

Este un domeniu care cere mai ales creativitate, înţelegerea modului de business şi o conexiune bună la internet.

Filmuletul zilei

Franta a construit în insula Reunion o autostrada-viaduct de 12,5 km (care a costat 1,7 miliarde euro), ce serpuieste prin O (...)

opinii

Mituri şi inerţii

Alexandru CĂLINESCU

Mituri şi inerţii

În ura faţă de „trădătorul” Pacepa acţionează două mituri: mitul Securităţii „patriotice”, care ne-a apărat de duşmani (mai ales de sovietici) şi mitul lui Ceauşescu mare patriot, omul care a făcut o sumedenie de lucruri bune şi care a schimbat faţa României. Aceste două mituri sunt de o deconcertantă tenacitate şi e uşor să ne convingem dând o simplă „raită” pe Facebook.

Cel mai modest dintre pământeni (III)

Neculai SEGHEDIN

Cel mai modest dintre pământeni (III)

La 32 de ani Armstrong îşi trăieşte tragedia vieţii: pierderea fiicei sale, Karen, în vârstă de doi ani, în urma unei tumori la creier. El nu va mai vorbi cu nimeni despre acest fapt, nici măcar cu soţia sa, Janet. Momentul este redat în filmul „First man/ Primul om”, realizat în 2018, la şase ani după moartea astronautului.

„Deşoşocizarea” AUR

Nicolae CREŢU

„Deşoşocizarea” AUR

La cum merg treburile în politichia românească, perspectivele de „spectacol” public al tupeului şi imposturii, din păcate, sunt din ce în ce mai… înfloritoare.

pulspulspuls

Cum de a apărut scandalul cu şpaga onorabilului Mugurel care bea Ciuc

Cum de a apărut scandalul cu şpaga onorabilului Mugurel care bea Ciuc

Multă lumea ne-a sunat să ne întrebe ce se întâmplă cu ultima acţiune a procurorilor de anticorupţie, cea care îl vizează pe Mugurel care bea Ciuc, viteazul penelist care a păstorit cândva şi pe plaiurile noastre. 

Caricatura zilei

Bloc lângă vilă

Editia PDF

Bancul zilei

Parintele Vasile a strâns 5 ani bani pentru clopotnita, dar nu i-au ajuns decât pentru un BMW.  

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Relaxarea condițiilpr de deplasare în starea de alertă va duce la:

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.