Anunturi de Mica Publicitate
Abonament la editia electronica
TVR Iasi Telejurnal
Abonament la editia tiparita

vineri, 29.03.2024

Cercetătorii au descoperit cum se răspândeşte cancerul în organism

cancer
  • cancer

Oamenii de ştiinţă britanici susţin că au descoperit cheia pentru crearea unor medicamente care ar putea ajuta la oprirea răspândirii cancerului, relatează The Daily Telegraph. O echipă de cercetători de la University College din Londra (UCL) a descoperit indicii despre ce determină boala să migreze dintr-o parte în alta a corpului, în condiţiile în care, în multe cazuri, decesul bolnavilor de cancer nu survine ca urmare a tumorii primare, ci a unor tumori secundare. Indiciile identificate survin în urma unor experimente efectuate pe embrioni de broască şi de peşte zebră. Cercetătorii au identificat un mecanism, denumit "vânează şi aleargă", care indică modul în care celulele bolnave şi sănătoase se "urmăresc" unele pe altele prin corp. "Nimeni nu ştia cum se întâmplă acest lucru şi credem acum că am descoperit. Dacă aşa stau lucrurile, atunci va fi relativ uşor să creăm medicamente care interferează cu această interacţiune", a declarat profesorul Roberto Mayor, cercetătorul care a condus echipa britanică.
Potrivit acestora, cheia înţelegerii răspândirii cancerului în corp stă în înţelegerea "motivului" pentru care celulele canceroase se ataşează de celulele sănătoase la început. Cercetătorii au realizat acest lucru, imitând ceea ce cred că se întâmplă prin utilizarea unor tipuri comparabile de celule şi prin observarea comportamentului acestora. În cadrul experimentelor, rolul celulelor canceroase a fost luat de celule din creasta neuronală, o formă comună de celule stem care formează ţesuturi de origine animală, iar cel al celulelor sănătoase de placodele (îngroşări epiteliale laterale) care într-un final fac parte din nervul cranian. Experimentele au indicat că placodele nu numai că au atras celulele neuronale, dar au fost urmate de acestea atunci când au încercat să scape.

Cine profită de madam Şoşoacă

Pavel LUCESCU

Cine profită de madam Şoşoacă

Campania care urmează la Iaşi nu trebuie să devină un circ de tip Şoşoacă, decât dacă vrem să ne batem joc de viitorul acestui oraş. Nu vreau să spun că madam SOS România ar trebui ignorată, ci că n-ar fi rău dacă am încerca să înţelegem mai mult ce are în cap când vine vorba de viitorul oraşului şi mai puţin ce vrea ea să ne vândă, adică scandal.

Distrugerea statuilor

Distrugerea statuilor

Frenezia negatoare woke e urmarea obscurantismului, a fanatismului şi a inculturii. Ideologii woke au cale liberă în mass-media, au pătruns în universităţi şi în şcoli. Acţiunile lor n-au nimic comun cu adevărul istoric. Ei pretind că fac dreptate celor ai căror strămoşi au fost umiliţi şi exploataţi, în realitate manipulează istoria şi adâncesc fracturile sociale.

De ce este atât de aspru Postul Mare?

De ce este atât de aspru Postul Mare?

Faţă de celelalte posturi de peste an, Postul Mare (care precede Sfintele Paşti) este considerat unul aspru, atât din punct de vedere alimentar, cât şi din alte puncte de vedere. De ce este – sau ni se pare a fi – Postul Mare atât de aspru? De ce, în genere, ne este atât de greu să postim? Din mulţimea de posibile răspunsuri, să reflectăm azi la trei dintre ele.

Roboţi

Roboţi

Robotul a trecut, treptat, de la „plimbarea” convulsivă pe coridoarele Universităţii, la alergarea „profesionistă”. Se arăta capabil să sară şi peste obstacole, plăcerea sa supremă fiind „să evite” deliberat, în viteză, femeile de serviciu îngenuncheate pe ciment şi prinse în efortul răzuirii gumelor de mestecat aruncate iresponsabil. Îngrijitoarele se speriau îngrozitor şi ţipau injurios după Robogică (foarte des îl numeau „pocitania dracului”!).

Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

Un mare mister tace şi face pe piaţa politichiei locale în această perioadă, stimaţi electori: cine va face listele de candidaturi de la parlamentarele din toamnă la liberalii ieşeni?

La reciclat pet-uri și doze

Când Sistemul Garantie Colectare te pune pe gânduri

Cumpara editia digitala

Vremea in Iasi

Curs valutar

Vladimir Putin, presedintele Federatiei Ruse, a declarant intr-un interviu dat jurnalistului american Tucker Carlson ca nu va ataca niciun stat NATO. Credeti ca isi va respecta cuvantul dat?