anunturi
grandchef
Mineralia
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

sambata, 26.11.2022

Chirica, „chelfănit“ de liberali într-o parcare ilegală, în zona facultăţilor de la Politehnică

GALERIE
imobil bolobita
  • imobil bolobita
- +

Un nou caz controversat de urbanism bagă zânzania între liberali şi Primărie. Un comunicat al PNL (în documentul alăturat, în facsimile), în care s-a acuzat o „scamatorie imobiliară penală“ în centrul Iaşului, a stârnit reacţii vehemente din partea primarului Mihai Chirica. Acesta l-a catalogat pe şeful organizaţiei municipale a PNL, Marius Bodea, drept un „analfabet funcţional“. Răspunsul deputatului a fost pe măsură: „mai bine un analfabet funcţional decât mafiot funcţional!“. Mărul discordiei: Un bloc al unui cunoscut dezvoltator imobiliar.

La mijloc este o investiţie ce aparţine lui Constantin Bolobiţă, şeful Auto Trans Com SRL, cu privire la construirea unui bloc pe un amplasament din zona străzilor Moldovei şi Adunaţi (zona Smârdan, spre facultăţile Politehnicii). Bolobiţă face parte dintr-un grup de investitori despre care liberalii spun că ar fi favorizaţi de către municipalitate.

La blocul aflat în discuţie, recepţionat în 2015, dezvoltatorul nu a respectat autorizaţia iniţială, în ceea ce priveşte raportul dintre suprafaţa desfăşurată construită şi numărul de locuri de parcare. Nerespectarea autorizaţiei a atras o sancţiune modică din partea Poliţiei Locale (5.000 lei).

După ce a obţinut o autorizaţie de construire de intrare în legalitate (ianuarie 2017), investitorul a preferat să construiască parcări pe o parte dintr-un teren învecinat, dar care aparţinea Primăriei, cu toate că achiziţionase, tot în vecinătate, un alt teren tocmai pentru realizarea de parcări. Un reprezentant al societăţii ne-a confirmat ieri că a fost depăşită limita proprietăţii, dar a infirmat că Primăria ar fi emis o autorizaţie de construire în acest sens, aşa cum au susţinut liberalii.

„Noi am preferat să amenajăm acel teren tocmai pentru a da o cosmetizare zonei. (...) Auto Trans putea să lase terenul liber, iar lumea parca unde apuca“, ne-a declarat ieri cu seninătate, chestionat de noi pe această temă, Traian Miron, reprezentant al Auto Trans. El a adăugat că exista, la momentul amenajării parcării betonate, o cerere pentru concesionarea terenului de la Primărie, dar, ulterior, lucrurile s-au „împotmolit“, cu toate că, iniţial, răspunsul a fost „favorabil“.

Proiectul a revenit în atenţia publică în contextul în care municipalitatea vrea să facă un schimb de terenuri cu suprafaţa ocupată parţial de parcarea betonată a Auto Trans Com SRL. Potrivit lui Bodea, prin acest schimb de terenuri, Primăria vrea să acopere o „maşinaţiune penală“, cu toate că schimbul de terenuri nu este cu Auto Trans, ci cu un alt dezvoltator (Manuela Pohoaţă).

„Este un caz strigător la cer, de tip mafiot, de grup organizat pentru favorizarea ilegală a  unui constructor imobiliar şi de abuz în serviciu“, a susţinut Bodea. În replică, primarul Mihai Chirica a spus ieri că liberalul a încurcat amplasamentele terenurilor aflate în discuţie şi a precizat că municipalitatea nu a emis autorizaţie de construire pe alt teren decât cel aflat în proprietatea investitorului (Auto Trans).

Potrivit primarului, terenul municipalităţii este la intersecţia străzilor Moldovei şi Cometa, iar celălalt este la intersecţia străzilor Adunaţi şi Cometa. Cu toate acestea, autorizaţia de construire a blocului a fost emisă pentru zona străzilor Moldovei şi Adunaţi, str. Cometa făcând legătura între cele două artere, în condiţiile în care proprietatea dezvoltatorului are deschidere la toate cele străzi.

„A confundat amplasarea terenurilor. Vorbea despre faptul că o societate comercială, Auto Trans Com SRL, ar fi construit o parcare şi abia acum se face schimbul de terenuri şi se fac înregistrările, dar asta nu există“, a comentat primarul Chirica.

Recepţie cu nereguli

Cert este că blocul din strada Moldovei a fost recepţionat în 2015 fără a avea toate actele în regulă. Reprezentanţii dezvoltatorului au admis că au construit mai multe apartamente decât cele autorizate, dar au susţinut că tocmai din acest motiv au achiziţionat o altă suprafaţă de teren din vecinătate. Însă, o parte dintre parcări nu a fost făcută pe noua proprietate, ci pe terenul Primăriei.

„Noi făcând acea cerere la Primărie (de concesionare, n.r.), am zis: hai să betonăm parcarea în eventualitatea ulterioară să-l putem concesiona şi să folosim bucata cealaltă de 1.083 mp (terenul nou achiziţionat, n.r.) pentru posibilitatea unui alt proiect imobiliar“, a declarat reprezentantul Auto Trans.

De câteva luni, liberalii refuză să voteze orice plan urbanistic zonal propus în Consiliul Local, ei acuzând lipsa unui Plan Urbanistic General actualizat şi favorizarea unor constructori de către Primărie. Recent, liberalii au luat decizia să voteze investiţiile importante (spital regional, aeroport şi alte proiecte publice), dar, în continuare, proiectele propuse de privaţi au parte de aviz negativ din partea consilierilor PNL.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.