anunturi
grandchef
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

vineri, 12.08.2022

Calendarul modernizării străzilor din Iaşi: listă cu 100 de nume

Cinci benzi pe Bucium, patru benzi după Podul Cicoarei, bretea suplimentară la Pasajul Băncilă

GALERIE
trafic_Bucium_Iasi
  • trafic_Bucium_Iasi
- +

Primăria a prezentat ieri o listă cu 100 de străzi pregătite pentru modernizare. Le-a împărţit pe categorii, în funcţie de posibilitatea începerii lucrărilor la cele cu documentaţiile finalizate sau aproape gata.

 

O listă cu peste o sută de străzi din Iaşi în curs sau care urmează să fie modernizate a fost prezentată ieri de primarul Mihai Chirica. Pe 13 dintre acestea se lucrează acum - Luca Arbore, I.I. Mironescu, Ţicăul de Jos, Dochia, Roşcani, Timpului, Viticultori, Şt.O. Iosif, Orientului, Romană, Prof. Ion Simionescu şi Pădurii, precum şi o supralărgire a bd. Tudor Vladimirescu pe o lungime de 80 metri.

Urmează un grup de 29 de străzi care au proiectele tehnice şi documentaţiile finalizate. Printre acestea se numără: str. Văscăuţeanu, Aleea Copou, Turcu, Dr. Vicol, Munteni, Simion Bărnuţiu, Varianta Şoseaua Rediu, Albineţ, Hotin, supralărgirea la patru benzi de circulaţie între podul Cicoarei şi strada omonimă a stradelei Sofia Nădejde, Aurel Vlaicu-Ciurchi (3.100 metri), lărgirea la 5 benzi - acolo unde este posibil - a şoselei Bucium (3500 metri), precum şi banda suplimentară de circulaţie pe direcţia Şos. Arcu - str. Păcurari adiacentă Pasajului „Octav Băncilă” (180 metri lungime şi 5 m lăţime).

Valoarea totală estimată a lucrărilor de modernizare a celor 29 de străzi este de 99,75 milioane de lei.

Alte 40 de străzi sunt propuse pentru lucări de întreţinere de către Citadin SA, dintre care 37 anul acesta. În fine, 41 străzi vor fi introduse în programul de proiectare şi execuţie ca urmare a solicitărilor primite în cadrul audienţelor şi dezbaterilor publice. Din această ultimă categorie face parte şi bd. Poitiers, pe o lungime de 2.610 metri, care va avea în final lăţimea standard de 14 metri (3,5 metri pentru fiecare bandă). Primarul a amintit că fosta opţiune pentru Centura de Sud nu mai reprezintă cea mai bună soluţie de variantă ocolitoare. Însă, dacă bulevardul va fi modernizat, continuarea prin strada Trei Fântâni („Drumul hoţilor”) până la DN 28 (Tomeşti-barieră) nu mai reprezintă o prioritate, deşi rămâne în atenţia Primăriei, a mai spus Mihai Chirica.

Tot la proiectare în vederea modernizării este propusă şi Şoseaua Ştefan cel Mare şi Sfânt, din Copou, pe o lungime de 2.650 de metri. Artera se desprinde din bd. Carol I, în dreptul Parcului Expoziţiei, şi continuă apoi spre nord, oarecum paralel cu acest bulevard dar şi cu DN 24, până la intersecţia cu acest drum. 

 

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Liviu Dragnea să ne ierţi

Liviu Dragnea să ne ierţi

Dosarele deschise cu greu de procurori împotriva suspecţilor de abuz şi alte infracţiuni se tot înfundă. Unele se închid, mai nimeni nu e vinovat de nimic. După fumul gros de la gazele jandarmilor din 10 august, peste evenimentele din piaţă se aşază ceaţa unei justiţii inerte. Ceaţa persistă şi azi, dar azi ştim deja multe şi lucrurile deja nu mai par ceea ce păreau pe-atunci.

opinii

O limbă din prefabricate

Alexandru CĂLINESCU

O limbă din prefabricate

Un fenomen frapant care se petrece astăzi este ceea ce aş numi proliferarea prefabricatelor. Nu e ceva nou, dar devine tot mai accentuat şi, pentru cine ţine la expresivitatea limbii, tot mai supărător. Spun „prefabricate” pentru că e vorba de cuvinte şi formule luate de-a gata şi puse uneori în cele mai neaşteptate contexte. Au făcut de pe acum o glorioasă carieră la televiziune, politicienii şi jurnaliştii le rostesc cu o voluptate solemnă, convinşi că impresionează publicul printr-un limbaj elevat.

Tehnologie şi muzică (2)

Neculai SEGHEDIN

Tehnologie şi muzică (2)

Chitarele electrice au pătruns în România în anii '50-'60, odată cu muzica rock-and-roll, devenită, apoi, muzica rock. Bineînţeles că limitările ideologice ale vremii nu permiteau o dezvoltare pe scară largă a culturii rock, un curent muzical care era o expresie a libertăţii de exprimare şi care utiliza mijloace de expresie artistică nemaivăzute până atunci. Însă, cu toate barierele de comunicare cu vestul, tinerii din România, în special studenţii, erau la curent, atât cât se putea, cu noile orientări muzicale occidentale. Pe lângă aceste constrângeri, mai apărea o problemă, aceea a instrumentelor muzicale, care presupuneau o tehnologie nouă, aveau costuri ridicate, se procurau greu şi nu se fabricau în ţară.

Nebuna de la Rhornfield Hall

Codrin Liviu CUȚITARU

Nebuna de la Rhornfield Hall

Meritul „intertextului” lui Jean Rhys este acela de a reconfigura un personaj schematic (în forma sa iniţială) şi de a-i conferi dimensiune psihologică. Fantoma lunatică „Bertha” devine, în acest roman postmodern, sensibila şi nevropata „Antoinette”, victima unui univers rigid şi extrem de neconcesiv cu inadaptaţii.

pulspulspuls

Zilele trecute am celebrat patru ani de la această semnătură istorică a premarelui. Fie primit (ştiţi voi unde)!

Zilele trecute am celebrat patru ani de la această semnătură istorică a premarelui. Fie primit (ştiţi voi unde)!

Iacătă, stimaţi telespectatori, că, graţie unei vigilenţe sporite a unui amic de la presa concurentă din târg, am intrat şi noi în posesia unei fotografii document. 

Caricatura zilei

Isărescu și calul

Editia PDF

Bancul zilei

Un sofer de TIR opreste la un popas, comanda un sandwich, o cafea si o placinta. Intra trei motociclisti rai, unul îi man&ac (...)

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.