Anunturi de Mica Publicitate
Abonament la editia electronica
Iasi Tv Life
TeleM
TVR Iasi Telejurnal
Abonament la editia tiparita

vineri, 29.03.2024

Cine ne scapă de dopul de trafic din Podu Iloaiei? Credeţi că soluţiile propuse vor fi eficiente?

GALERIE
blocaj trafic Podu Iloaiei1
  • blocaj trafic Podu Iloaiei1
- +

Semaforizarea sau intervenţia poliţiştilor de la Rutieră sunt două soluţii până la construirea unei pasarele pietonale. O altă opţiune ar fi evitarea orelor când se formează, la intrarea sau la ieşirea din oraş, cozi care au ajuns să depăşească un kilometru

Blocajele de trafic care apar pe­riodic la intrarea şi ieşirea din Podu Iloaiei încep să exaspereze şi autorităţile. În anumite zile din săptămână, în orele de vârf, se formează cozi lungi de peste un kilometru, iar autovehiculele prinse în capcană se târâie câţiva metri, apoi stau. Ambuteiajul creat îi costă pe conducătorii auto 30-35 de minute, timp în care motoarele merg. Pierderea de timp este dublată astfel de costuri mari, dacă socotim sutele de maşini care aşteaptă să treacă de gâtuitura de la Podu Iloaiei. Ambuteiajele apar lunea, de la 7.30 la 10 către Iaşi, vineri şi sâmbătă după-amiază spre Tg. Frumos şi duminică - după ora 17, când se întorc ieşenii plecaţi în weekend. Luni, în localitate este zi de târg, ceea ce amplifică aglomeraţia.  În absenţa oricărui semn că se mişcă ceva în proiectul autostrăzii - care, evident, va ocoli de la distanţă Podu Iloaiei - autorităţile încearcă să adapteze traficul în creştere la şoseaua existentă. Problema este că, pe o porţiune de 300-400 de metri, drumul european (E58) are o singură bandă pe sens. Acostamentul folosit ca banda I „dispare“ la intrarea în Podu Iloaiei dinspre Iaşi.

Lărgire nu, pasaj da

Primarul celui mai mic oraş din judeţ exclude posibilitatea de a lărgi şoseaua la intrarea în Podu Iloaiei dinspre Iaşi prin exproprierea imobilelor - aşa cum se întâmplă în Oradea, unde aproximativ 30 de case urmează să fie demolate pentru lărgirea unei străzi. „Am primit acceptul celor de la Poliţia Rutieră să încercăm semaforizarea celor două intersecţii, cea din faţa Primăriei şi de la clădirea unde a funcţionat Romtelecomul. Totuşi, o semaforizare ar însemna oprirea totală a traficului timp de 30 de secunde, plus că iarna ar apărea probleme dacă şoseaua nu este curăţată“, ne-a declarat primarul Constantin Istrate. El a amintit că o trecere de pietoni a fost deja desfiinţată din acest motiv, la cererea Regionalei ieşene a drumurilor naţionale.

„Vom depune la Compania Naţională de Investiţii o cerere pentru construirea unei pasarele. Până atunci însă, voi discuta cu comandantul Poliţiei Rutiere şi voi solicita sprijinul domnului prefect să reînfiinţăm poliţia rutieră la Podu Iloaiei cu 3-4 oameni, care să intervină atunci când apar probleme de trafic“, a spus primarul.

Fără maşini parcate „la şosea“

Ovidiu Laicu, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri, ne-a declarat că cea mai bună soluţie ar fi totuşi înlocuirea celor două treceri de pietoni existente cu una singură, situată la mijlocul distanţei dintre ele. Pe lângă asta, ar trebui ca banda I să rămână liberă, a mai spus el, în condiţiile în care, în centrul localităţii, şoseaua are două benzi pe sens. Directorul Regionalei a mai spus, la rândul lui, că va fi testată soluţia semaforizării.

Interzicerea staţionării autovehiculelor este invocată şi de prefectul Marian Şerbescu. El i-a sugerat primarului să ordone poliţiştilor locali să „păzească“ centrul oraşului şi să nu permită niciunei maşini să tragă pe dreapta. O altă soluţie ar fi mutarea târgului săptămânal de luni, dacă nu în alt loc, atunci în altă zi. Pe de altă parte, nici prefectul nu vede o soluţie în semaforizare - până la soluţia pe termen lung, cea a construirii unui pasaj suprateran.

Aglomeraţie e şi pe trecerile de pietoni

Senatorul Vasilică Toma, secretar al Comisiei de transporturi din camera superioară sa Parlamentului, dimpotrivă, crede că semaforizarea ar putea fi o soluţie: „Dacă se lasă 20 de secunde pentru pietoni şi 80 pentru maşini, se va opri fluxul pietonal în zilele aglomerate - când oamenii trec încontinuu pe acolo“, a afirmat el. Pe de altă parte, Toma a amintit de o obiecţiune a poliţiştilor rutieri, cum că un semafor instalat în faţa Primăriei ar face ca maşinile să se oprească pe podul situat mai jos, în porţiunea îngustă a străzii. „Dar, când e aglomerat, maşinile oricum stau pe pod“, a remarcat senatorul. Printr-o interpelare depusă ieri, la Senat, Vasilică Toma solicită intervenţia ministrului Transporturilor pentru deblocarea traficului La Podu Iloaiei, dar şi pentru fluidizarea circulaţiei la Tg. Frumos. „Precizez că valorile de trafic depăşesc consistent nivelul care să impună construirea autostrăzii“, menţionează parlamentarul ieşean în interpelare. Până când autorităţile vor cădea de acord asupra soluţiei optime şi o vor şi pune în aplicare, cea mai bună alternativă ar fi evitarea intervalelor aglomerate. Pentru cei care îşi permit această opţiune. Variantă ocolitoare nu există.

 

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Cine profită de madam Şoşoacă

Pavel LUCESCU

Cine profită de madam Şoşoacă

Campania care urmează la Iaşi nu trebuie să devină un circ de tip Şoşoacă, decât dacă vrem să ne batem joc de viitorul acestui oraş. Nu vreau să spun că madam SOS România ar trebui ignorată, ci că n-ar fi rău dacă am încerca să înţelegem mai mult ce are în cap când vine vorba de viitorul oraşului şi mai puţin ce vrea ea să ne vândă, adică scandal.

opinii

Distrugerea statuilor

Alexandru CĂLINESCU

Distrugerea statuilor

Frenezia negatoare woke e urmarea obscurantismului, a fanatismului şi a inculturii. Ideologii woke au cale liberă în mass-media, au pătruns în universităţi şi în şcoli. Acţiunile lor n-au nimic comun cu adevărul istoric. Ei pretind că fac dreptate celor ai căror strămoşi au fost umiliţi şi exploataţi, în realitate manipulează istoria şi adâncesc fracturile sociale.

De ce este atât de aspru Postul Mare?

pr. Constantin STURZU

De ce este atât de aspru Postul Mare?

Faţă de celelalte posturi de peste an, Postul Mare (care precede Sfintele Paşti) este considerat unul aspru, atât din punct de vedere alimentar, cât şi din alte puncte de vedere. De ce este – sau ni se pare a fi – Postul Mare atât de aspru? De ce, în genere, ne este atât de greu să postim? Din mulţimea de posibile răspunsuri, să reflectăm azi la trei dintre ele.

Roboţi

Codrin Liviu CUȚITARU

Roboţi

Robotul a trecut, treptat, de la „plimbarea” convulsivă pe coridoarele Universităţii, la alergarea „profesionistă”. Se arăta capabil să sară şi peste obstacole, plăcerea sa supremă fiind „să evite” deliberat, în viteză, femeile de serviciu îngenuncheate pe ciment şi prinse în efortul răzuirii gumelor de mestecat aruncate iresponsabil. Îngrijitoarele se speriau îngrozitor şi ţipau injurios după Robogică (foarte des îl numeau „pocitania dracului”!).

pulspulspuls

Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

Un mare mister tace şi face pe piaţa politichiei locale în această perioadă, stimaţi electori: cine va face listele de candidaturi de la parlamentarele din toamnă la liberalii ieşeni? 

Caricatura zilei

La reciclat pet-uri și doze

Când Sistemul Garantie Colectare te pune pe gânduri

Cumpara editia digitala

Vremea in Iasi

Curs valutar

Parteneri

    Intrebarea zilei

    Vladimir Putin, presedintele Federatiei Ruse, a declarant intr-un interviu dat jurnalistului american Tucker Carlson ca nu va ataca niciun stat NATO. Credeti ca isi va respecta cuvantul dat?

    vezi raspunsuri