anunturi
grandchef
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM

vineri, 20.05.2022

Cine sunt cei trei care vor decide cum se dezvoltă Iaşul în următorul deceniu

GALERIE
Iasi
  • Iasi
- +

Mai multe companii vor să actualizeze două strategii ale Iaşului vitale pentru obţinerea de fonduri europene în următorul deceniu. Este vorba despre Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană (SIDU) şi Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD). În baza celor două documente, Primăria Iaşi a atras fonduri UE şi în actuala programare bugetară (2014 – 2020), dar pentru următorul exerciţiu european (2021 – 2027) sunt necesare actualizări în noul context strategic de finanţare. 

Refacerea SIDU şi PMUD va determina şi o listă extinsă a proiectelor propuse pentru următorii 10 ani la Iaşi, iniţiative care vor fi prioritizate şi ulterior depuse pentru obţinerea fondurilor UE. Pentru actualizarea documentelor strategice, Primăria beneficiază tot de o finanţare europeană, valoarea contractului fiind de circa un milion de lei (inclusiv TVA).

Trei ofertanţi s-au înscris la licitaţie

La procedura lansată de Primărie în sistemul naţional de achiziţii publice (SICAP) s-au înscris trei asocieri de firme: Civitta Strategy – TTL Planning (ambele din Bucureşti), Sigma Mobility Engineering (Piteşti) – Avensa Consulting (Iaşi) şi Urban Scope – Consultanţă şi Asistenţă Tehnică SRL (ambele din Bucureşti). La începutul acestui an, o firmă care participă la licitaţie (Civitta) a mai încheiat un contract cu Primăria Iaşi, respectiv pentru realizarea unui plan strategic de dezvoltare a zonei Moara de Vânt după un concept „Smart City”.

În cazul actualizării SIDU, adjudecatarul licitaţiei va urmări următoarele etape: analiza situaţiei existente, actualizarea viziunii de dezvoltare şi obiectivelor SIDU, conturarea planului de acţiune (inclusiv cu un nou portofoliu de proiecte), consultarea populaţiei şi a actorilor locali şi, nu în ultimul rând, actualizarea metodologiei de implementare, monitorizare şi evaluare a documentaţiei. „Elaborarea listei lungi de proiecte va ţine cont de toate sursele de finanţare publicate la data actualizării strategiei. Se va asigura corelarea cu portofoliul de proiecte propus prin PMUD. (...) Se va avea în vedere şi posibilitatea fazării unor proiecte cuprinse între SIDU 2014 – 2030, cu şanse reduse de implementare până în 2020, respectiv 2023”, se arată în caietul de sarcini.

Conform sursei citate, înainte şi după elaboarea unei variante draft a SIDU vor fi organizate câte 4 consultări publice. În ceea ce priveşte actualizarea PMUD, principalii parametri utilizaţi vor consta, printre altele, în verificarea planurilor de investiţii actuale (publice şi private), creşterea atractivităţii transportului public şi a vehiculelor nemotorizate, analiza rutelor de transport, scoaterea transportului de marfă din oraş, dezvoltarea reţelelor de ciclism şi a zonelor pietonale, stabilirea unei politici complete de parcare, fluidizarea traficului şi înfiinţarea de benzi unice pentru transport public. Documentele strategice trebuie actualizate în maximum 12 luni de la semnarea contractului, ceea ce creează premisele ca variantele finale ale SIDU şi PMUD să fie publicate cel târziu la sfârşitul anului 2021.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Nimic de salvat

Pavel LUCESCU

Nimic de salvat

Încăput pe mâna lui Barna, Ghinea, Drulă, Năsui şi prietenii, USR a devenit un soi de anexă libertariană a PNL, unde ar fi logic să şi sfârşească, alături de gaşca Câţu-Gorghiu.

opinii

Simple notaţii

Alexandru CĂLINESCU

Simple notaţii

Sorin Oprescu mi-a fost dintotdeauna profund antipatic, şi asta înainte să aflu despre matrapazlâcurile lui. Îmi părea un şmecher de „capitală”, un ins cu apucături golăneşti, vulgar şi agresiv. Îl situam cam pe aceeaşi treaptă cu Becali, deşi la acesta din urmă mai puteam detecta nişte urme de umanitate. Am aflat, în urma condamnării lui Oprescu, ceea ce, probabil, ştia destulă lume: doctorul lucra în stil mare, cerea şpăgi colosale, avea - precum mafioţii - oameni de încredere care îl protejau şi îşi asumau treburile riscante. 

Tencuiala antiseismică

Neculai SEGHEDIN

Tencuiala antiseismică

Desigur, o legendă urbană, unul din miturile care însoţesc toate amintirile, povestirile, convingerile legate de cutremur, care au dus la dezvoltarea unei adevărate culturi a seismului în România.

Love story la “om la lună”

George PLEȘU

Love story la “om la lună”

Se face curând un an de zile de când nu am mai scos din player-ul maşinii cd-ul cu albumul În caz de om la lună, strigaţi „om la lună, stânga/ dreapta” după caz.

pulspulspuls

Unde a dispărut de-o vreme şi de ce madam Şoşo, cea mai cu greutate sinatoare de Iaşi

PULS

Unde a dispărut de-o vreme şi de ce madam Şoşo, cea mai cu greutate sinatoare de Iaşi

Multă lumea ne-a tot întrebat în ultima vreme unde o fi dispărut din peisaj sinatoarea de Iaşi cu cea mai mare greutate (la quintale ne referim, nu la influenţă, evident), dar şi cu gura cea mai mare. Ei bine, stimaţi telespectatori, am apelat pentru un răspuns la această spinoasă problemă a politichiei locale, naţionale şi, de ce nu, chiar evropeneşti am putea spune, la aceeaşi sursă a noastră care ne-a spus câte una sau alta la momentul candidaturii ei la Iaşi pe listele auriste, când mai nimeni nu ştia de un’ s-o ia pe madam: adicătelea amicul Archibald Tănase, stimaţi telespectatori, că sigur vă era olecuţă dor de el, nu-i aşa?

Caricatura zilei

Cireșe, nu ruble

Editia PDF

Bancul zilei

Doi rechini : - Ce faci, ma? - Am fost bolnav... - Pai, ce-ai avut?  - Am mâncat un general rus si o saptamân (...)

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.