Cine sunt cei trei care vor decide cum se dezvoltă Iaşul în următorul deceniu
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco
agri.shop

Cine sunt cei trei care vor decide cum se dezvoltă Iaşul în următorul deceniu

GALERIE
Iasi
  • Iasi
- +

Mai multe companii vor să actualizeze două strategii ale Iaşului vitale pentru obţinerea de fonduri europene în următorul deceniu. Este vorba despre Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană (SIDU) şi Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD). În baza celor două documente, Primăria Iaşi a atras fonduri UE şi în actuala programare bugetară (2014 – 2020), dar pentru următorul exerciţiu european (2021 – 2027) sunt necesare actualizări în noul context strategic de finanţare. 

Refacerea SIDU şi PMUD va determina şi o listă extinsă a proiectelor propuse pentru următorii 10 ani la Iaşi, iniţiative care vor fi prioritizate şi ulterior depuse pentru obţinerea fondurilor UE. Pentru actualizarea documentelor strategice, Primăria beneficiază tot de o finanţare europeană, valoarea contractului fiind de circa un milion de lei (inclusiv TVA).

Trei ofertanţi s-au înscris la licitaţie

La procedura lansată de Primărie în sistemul naţional de achiziţii publice (SICAP) s-au înscris trei asocieri de firme: Civitta Strategy – TTL Planning (ambele din Bucureşti), Sigma Mobility Engineering (Piteşti) – Avensa Consulting (Iaşi) şi Urban Scope – Consultanţă şi Asistenţă Tehnică SRL (ambele din Bucureşti). La începutul acestui an, o firmă care participă la licitaţie (Civitta) a mai încheiat un contract cu Primăria Iaşi, respectiv pentru realizarea unui plan strategic de dezvoltare a zonei Moara de Vânt după un concept „Smart City”.

În cazul actualizării SIDU, adjudecatarul licitaţiei va urmări următoarele etape: analiza situaţiei existente, actualizarea viziunii de dezvoltare şi obiectivelor SIDU, conturarea planului de acţiune (inclusiv cu un nou portofoliu de proiecte), consultarea populaţiei şi a actorilor locali şi, nu în ultimul rând, actualizarea metodologiei de implementare, monitorizare şi evaluare a documentaţiei. „Elaborarea listei lungi de proiecte va ţine cont de toate sursele de finanţare publicate la data actualizării strategiei. Se va asigura corelarea cu portofoliul de proiecte propus prin PMUD. (...) Se va avea în vedere şi posibilitatea fazării unor proiecte cuprinse între SIDU 2014 – 2030, cu şanse reduse de implementare până în 2020, respectiv 2023”, se arată în caietul de sarcini.

Conform sursei citate, înainte şi după elaboarea unei variante draft a SIDU vor fi organizate câte 4 consultări publice. În ceea ce priveşte actualizarea PMUD, principalii parametri utilizaţi vor consta, printre altele, în verificarea planurilor de investiţii actuale (publice şi private), creşterea atractivităţii transportului public şi a vehiculelor nemotorizate, analiza rutelor de transport, scoaterea transportului de marfă din oraş, dezvoltarea reţelelor de ciclism şi a zonelor pietonale, stabilirea unei politici complete de parcare, fluidizarea traficului şi înfiinţarea de benzi unice pentru transport public. Documentele strategice trebuie actualizate în maximum 12 luni de la semnarea contractului, ceea ce creează premisele ca variantele finale ale SIDU şi PMUD să fie publicate cel târziu la sfârşitul anului 2021.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

„Câtă populaţie din oraş poate să vorbească cu un robot?”

Cosmin PAȘCA

„Câtă populaţie din oraş poate să vorbească cu un robot?”

De la o vreme, nu există discurs public (de obicei, agramat) în care Chirica să nu folosească în sens peiorativ „progresul” şi „progresiştii”. Iar mesajul său prinde, pentru că cei mai mulţi ieşeni, care au înlocuit relativ de curând căruţa cu maşina, se simt inconfortabili cu traiul într-un oraş la început de secol 21.

Filmuletul zilei

opinii

Experimentalism

Codrin Liviu CUȚITARU

Experimentalism

„Am compulsia irepresibilă a ordinii perfecte, a alinierii simetrice a lucrurilor. Câtă vreme ea, obsesia, mă tulbura strict în zona domestică - pantaloni puşi la dungă, haine încadrate morbid de simetric în şifonier, tablouri aşezate perfect pe pereţi, mobilier rânduit milimetric-infinitezimal, precum soldaţii la paradele militare din Piaţa Roşie moscovită, şi alimente puse în frigider pe categorii şi sub-categorii draconic delimitate -, viaţa mea mai era cum mai era, dar, brusc, nebunia mi-a infectat şi munca de cercetare şi, mai ales, de scris academic.”

Farfuria care nu e niciodată fierbinte - Capcana Facebook (II)

Bogdan ILIESCU

Farfuria care nu e niciodată fierbinte - Capcana Facebook (II)

„The single biggest problem in communication is the illusion that it has taken place./ Cea mai mare problemă în comunicare este iluzia că a avut loc.” George Bernard Shaw

Reţeaua urbană a Moldovei între 1774 şi 1859 (ultima parte)

George ŢURCĂNAŞU

Reţeaua urbană a Moldovei între 1774 şi 1859 (ultima parte)

Repertoriul creării inegalităţilor e unul vast, atât timp cât fiecare structură teritorială se găseşte într-o situaţie particulară, dar dincolo de fiecare acţiune luată separat a ingineriei teritoriale la care a fost supusă Moldova, acumularea şi cronicizarea acestora a creat spaţiul marginal de astăzi, arhetipul teritoriilor interstiţiale.

pulspulspuls

Pod de lemne politice între Iaşi, Suceava şi Neamţ: iaca filiera!

Pod de lemne politice între Iaşi, Suceava şi Neamţ: iaca filiera!

Că tot încă mai avem salate beof prin frigidere unii dintre noi, iacătă ca să vedeţi cum se mai leagă câteodată maioneza asta nu numai în bucătăriile gospodinelor din Iaşi, dar şi prin laboratoarele politichiei de Bahlui sau din judeţele vecine, conectate la Iaşi! 

Caricatura zilei

Două măști

Editia PDF

Bancul zilei

Parintele Vasile a strâns 5 ani bani pentru clopotnita, dar nu i-au ajuns decât pentru un BMW.  

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.