Cine va proiecta Spitalul de Urgenţă Iaşi: grecii, românii sau britanicii?
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco
agri.shop

sambata, 08.05.2021

Cine va proiecta Spitalul de Urgenţă Iaşi: grecii, românii sau britanicii?

GALERIE
spital urgente
  • spital urgente
- +

Contractul de proiectare are o valoare de 64 milioane lei. Primăria a prezentat ieri stadiul a trei mari licitaţii. De unde vor veni banii pentru fiecare în parte.

Primăria a prezentat ieri stadiul a trei licitaţii de proiectare importante pentru oraş. Cele trei proceduri vizează Spitalul Regional de Urgenţă (SRU), pasajele supraterane din Podu Roş şi un pachet de 14 străzi.

În primul caz, licitaţia de proiectare este organizată de Ministerul Sănătăţii (MS), iar Primăria este partener, în timp ce celelalte două sunt derulate exclusiv de către municipalitate. Doar în cazul străzilor a fost semnat contractul de proiectare, la SRU şi pasaje licitaţia fiind în etapa de ofertare.

Pentru toate obiectivele enumerate există, teoretic, surse de finanţare şi pentru lucrările de construire: străzile vor fi modernizate cu bani de la bugetul local, SRU cu bani de la Guvern (credite) şi Comisia Europeană (finanţare nerambursabilă), iar în cazul pasajelor va fi depus proiectul tehnic pentru obţinerea de fonduri în cadrul Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), respectiv planul post-pandemic de relansare a economiei.

Patru firme vor înainta oferte la SRU

Contractul de proiectare a lucrărilor la SRU are o valoare estimată de 64 milioane lei, fără TVA, finanţarea fiind asigurată din fonduri europene prin intermediul Programului Operaţional Regional 2014 - 2020.

Licitaţia a fost lansată încă din decembrie 2019 şi se desfăşoară în două etape: într-o primă etapă 8 firme au depus candidaturi, iar, în prezent, 4 dintre aceste companii au fost invitate să înainteze oferte.

Procedura este diferită faţă de licitaţiile obişnuite întrucât valoarea investiţiei la SRU este semnificativă - peste 2,2 miliarde lei. Ministerul Sănătăţii nu a comunicat numele firmelor, iar informaţia că sunt 4 companii selectate pentru oferte a venit ieri de la primarul Mihai Chirica.

De asemenea, unele informaţii arată că firmele ar fi din Marea Britanie, Grecia şi România. Cel mai probabil, numele companiilor vor fi făcute publice la începutul anului 2021, iar cel târziu până în vară ar putea fi semnat contractul de proiectare.

SRU are asigurată finanţare pentru lucrările de construire pe următorul exerciţiu bugetar european (2021 - 2027) şi co-finanţare din partea guvernului: recent, executivul a aprobat un memorandum pentru începerea demersurile de obţinere a unei sume de 1,1 miliarde lei (credite).

Pasajele din Podu Roş au atras cinci oferte

O altă licitaţie importantă vizează pasajele supraterane din Podu Roş.

În acest caz, contractul de proiectare are o valoare estimată de 2,2 milioane lei, iar procedura de licitaţie a atras cinci oferte: Mem Project Construct, asocierea NV Construct SRL - Integrated Road Solutions, asocierea Pod Proiect - Routte-Construct - Proexrom, asocierea Romasco Concept - Protelco şi asocierea Sigm-Home Project - Protess Consulting.

Dacă Primăria va atribui contractul în cel mult o lună, atunci proiectul tehnic poate fi gata cel târziu în iunie-iulie 2021: acest lucru creează premisele ca lucrările de construire a pasajelor, evaluate la circa 70 milioane lei, să fie finanţate prin intermediul PNRR.

Cele două pasaje vor avea o lungime de 551 metri (pe malul drept), respectiv de 546 metri (pe malul stâng). Pasajele nu vor avea trotuare, dar vor avea prevăzute piste pentru biciclete şi suprafeţe de refugiu, asigurând fluenţa circulaţiei auto, cât şi posibilitatea de depăşire a autovehiculelor aflate în staţionare ca urmare a unei avarii.

„Aceste pasaje rezolvă un conflict de circulaţie în intersecţia Podu Roş şi asigură fludizarea traficului”, a declarat ieri primarul Mihai Chirica, într-o scurtă prezentare a proiectului.

Un pachet de 14 străzi intră în faza de proiectare

Singurul contract semnat deja dintre cele trei licitaţii anunţate ieri face referire la proiectarea lucrărilor la 14 străzi: Fermei, Eugen Stătescu, Şipoţel, Fundac Olari, Mocanului, Ursulea, Islaz, Ştefan Dimitrescu, Prof. Nicolae Bucur, Valea Adâncă, Fântânilor, Ateneului, Spital Paşcanu şi Prof. Petru Cujbă. Arterele de circulaţie se află în zone precum Bucium, Crucea Roşie, Copou, Bularga, Galata, Tătăraşi, Moara de Vânt şi Centru-Gară.

Primăria a semnat contractul cu asocierea 3B Construction Project - Regio Construct Proiect (ambele din judeţul Iaşi) pentru o sumă de circa 140.000 lei. Valoarea de adjudecare este mult sub cea estimată de către Primărie (700.000 lei), dar la licitaţie au participat nu mai puţin de 10 oferte. Lungimea totală a celor 14 străzi ajunge la aproape 7,4 km.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Cu primarul Mihai Chirica la Zoiosu’

Toni HRIŢAC

Cu primarul Mihai Chirica la Zoiosu’

Primarul foloseşte resursele patrimoniale şi juridice ale primăriei ca să-şi gestioneze destinul politic.

Filmuletul zilei

opinii

Dezastru de sărbători

Alexandru CĂLINESCU

Dezastru de sărbători

Să nu ne amăgim cu gândul că lumea, în special tinerii, nu se mai uită la televizor. România TV are audienţă la un segment deloc neglijabil din populaţie, sensibil la „patriotism” şi la grija pentru „nevoile românilor”. Direct sau insidios, postul exercită o influenţă nefastă, cu consecinţe pe termen lung.

Marte

Neculai SEGHEDIN

Marte

Aşa cum românii au aşteptat în zadar sosirea americanilor (au venit, ce-i drept, dar cam târziu!), aşa şi pământenii au aşteptat invazia marţienilor până când s-au plictisit şi atunci au trimis ei diverşi emisari către planeta vecină.

De ce romanul? (I)

Nicolae CREŢU

De ce romanul? (I)

A trecut de mult vremea întrebării simptomatic reluate pe atunci „De ce nu avem roman?”. În zilele noastre mai că-ţi vine să (te) întrebi, în faţa producţiei de titluri, altceva: dar oare chiar avem atât de mulţi romancieri? Asta, înainte de a-i citi? După lectură, schimbând ceea ce e de schimbat: oare cum s-o fi explicând iluzia atâtor „romancieri” despre ceea ce scriu ai? Pentru că, la drept vorbind, proporţia de autentice romane din „avalanşa” editorială readuce percepţia realităţii la adevărata şi onesta ei măsură.

pulspulspuls

Mărirea şi decăderea lui Mihăiţă vodă Chirica: cine i-a tras scatoalca ce l-a dat jos de pe cal?

Mărirea şi decăderea lui Mihăiţă vodă Chirica: cine i-a tras scatoalca ce l-a dat jos de pe cal?

Una bucăţică de analiză politico-mondenă de Bahlui pe ziua de azi, stimaţi telespectatori, dacă tot e ziua Izvorului Tămăduirii, sărbătoare cu cruce roşie.

Caricatura zilei

Două măști

Editia PDF

Bancul zilei

Parintele Vasile a strâns 5 ani bani pentru clopotnita, dar nu i-au ajuns decât pentru un BMW.  

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.