Anunturi de Mica Publicitate
Abonament la editia electronica
Iasi Tv Life
TeleM
TVR Iasi Telejurnal
Abonament la editia tiparita

vineri, 29.03.2024

Citiţi răspunsurile date de şeful Termoservice, Ciprian Ioan Chiriţa, la întrebările online adresate de cititorii Ziarului de Iaşi

GALERIE
Ciprian Chirita, seful Termoservice
  • Ciprian Chirita, seful Termoservice
- +

Invitatul acestei săptămâni la Ziarul de Iaşi este Ciprian Ioan Chiriţa, şeful Termoservice Iaşi.

El a răspuns la întrebările online adresate de cititorii ZDI în legătură cu Asociaţiile de Proprietari, cu modul de calculare a întreţinerii, cu felul în care se stabilesc şi plătesc pierderile de apă, cu modalitatea de repartizare a cheltuielilor legate de căldura pe casa scării sau alte servicii.

Răspunsurile le găsiţi la secţiunea Cometarii, în dreptul fiecărei întrebări puse de cititori, sau ]n r\ndurile de mai jos:

Vasile Popa
La ce mai aveti corp de control intern atata timp cat femeile de serviciu isi fac treaba de la foarte putin spre deloc, in batjocura, iar deszapezirea si turturii sunt curatate tot asa, cand li se pune unora pata. Am sesizat anul trecut la control asociatii la primarie problema asta si nu s-a luat nici o masura. Au venit un domn si o doamna de la controlul termoservice si nu au facut nimic, nu s-a raspuns cu ce s-a facut. In conditiile astea, la ce va mai platim?

Ciprian Chiriţa   
Vă asigurăm că depunem toate diligenţele necesare asigurării, în condiţii de calitate, a tuturor serviciilor pe care le prestăm asociaţiilor de proprietari. Biroul de control intern din cadrul societăţii are, printre alte atribuţii, verificarea şi analizarea serviciilor prestate de societate, conform planului aprobat sau ca urmare a sarcinilor sau sesizărilor primite. Serviciile de curăţenie sunt asigurate asociaţiilor conform prevederilor din contractul de administrare, unde există şi periodicitatea prestării acestuia, respectiv măturarea zilnică şi spălarea săptămânală cu apă şi detergenţi. În situaţia în care am avea detalii despre asociaţia din care faceţi parte, am putea analiza împreună, dacă şi în ce mod, au fost soluţionate sesizările primite.

Locatar cu cerere
Am inaintat in numele a peste 10 locatari o cerere catre Termoservice pe 28 feb 2014. Aceasta a fost inregistrata la sercretariat si am primit numar de inregistrare. NU mi s-a raspuns nici in termenul legal si nici in vre-un fel. Sau Teermoservice are termen pt a raspunde la cereri de 2-3 ani de zile?? CIne e responsabil pt aceasta refuzul raspunzului in termenul legal si ce sanctiuni primeste?

Ciprian Chiriţa  
Pentru a putea verifica cele sesizate de dumneavoastră vă rugăm sa ne contactaţi pentru a identifica şi rezolva cele solicitate prin cererea înregistrată în data de 28 februarie 2014 (pentru această dată au fost înregistrate 150 de documente astfel că este necesar numărul de înregistrare).

Irina
Ce aveți de gând să întreprindeți în problema curățeniei pe scări, care este tot mai deficitară? La multe blocuri ( dețin împreună cu familia 4 apartamente în blocuri administrate de termo-service) curățenia se face NU așa cum este trecut în contractul de administrare. De exemplu, în Nicolina la blocul G3 se face curățenie zilnic, așa cu trebuie, însă la alte blocuri (situate în zonele Tătărași, Podu Roș, Frumoasa) se face sporadic. În aceste condiții, să mai plătim curățenia pe care pretindeți că o prestați? Sau să renegociem comisionul de curățenie, care să fie direct proporțional cu munca prestată?

Ciprian Chiriţa 
Pentru serviciilor de curăţenie oferite de SC Termo Service SA încearcă o nouă organizare a acestui compartiment pentru o continuă îmbunătaţire a performanţelor serviciilor oferite clienţilor. Pentru a putea remedia cele sesizate de dumneavoastră vă rugăm să ne contactaţi pentru a putea identifica împreună problemele asociaţiilor la care faceţi trimitere şi remedierea celor sesizate de dumneavoastră.

Gelu
Cum intenționați să rezolvați problema penalităților calculate greșit și deja prescrise? Este notoriu in practica judiciară locală faptul că în acțiunile Termoservice pentru asociații, penalitățile nu se admit aproape niciodată, ca fiind nedovedite și eronat calculate. Cu toate astea, ele continuă să crească și să umple listele în continuare?

Ciprian Chiriţa  
Penalităţile sunt calculate în cuantumul stabilit în cadrul unei adunări generale a fiecărei asociaţii de proprietari, în limitele stabilite prin art.49 din Legea 230/2007. De asemenea, aceste penalităţi sunt solicitate de către furnizorii de utilităţi şi conform prevederilor art.25, alin.3 din HG 1588/2007, se recuperează de la restanţierii la cotele de întreţinere, proporţional cu cuantumul restanţelor. Dacă vă referiţi la jurisprudenţa instanţei locale, arătăm faptul că, până la intrarea în vigoare a Legii 134/2010, acţiunile în instanţă erau promovate numai la solicitarea reprezentanţilor legali ai acestora, şi de regulă, ca urmare a apariţiei unor situaţii ce necesitau rezolvări urgente. În acest sens, soluţia găsită, la acel moment, o reprezenta calea unei ordonanţe de plată, întemeiată pe prevederile OG 5/2001 care, după cum ştiţi, era o procedură sumară de judecată, în care nu puteau fi administrate probe ca expertizele contabile, astfel că o simplă contestare a valorii acestora, ducea la soluţia de respingere a unui astfel de capăt de cerere. Totodată, acea ordonanţă de plată nu avea autoritate de lucru judecat, ea nesoluţionând fondul raporturilor juridice dintre părţi.

Costel
Cum vedeti ca jurist in primul rand, activitatea de management juridic pe care pretindeti ca o oferiti, atat timp cat juristii societatii Dvs. nu au calitate de reprezentant fata de asociatii? Iar cele mai multe dosare se resping pe acest temei? In conditiile noului cod de procedura civila, contractul de administrare pe care il aveti incheiat cu asociatiile nu mai tine loc de mandat.Ati instiintat asociatiile despre acest lucru? Stiu ele ca nu le mai puteti oferi servicii de asistenta si reprezentare juridica?

Ciprian Chiriţa   
Fără a face niciun comentariu asupra unora dintre hotărârile judecătoreşti, trebuie să arăt faptul că toate acţiunile din instanţă sunt asumate, prin semnătură, de către singurul reprezentant legal al asociaţiei, respectiv preşedintele acesteia. Contractul de administrare oricum are valoarea unui mandat general, iar pentru reprezentare este nevoie de un mandat special. După intrarea în vigoare a Legii 134/2010, privind Codul de Procedură Civilă şi în spiritul noului plan de management a societăţii, am luat măsura modificării contractului de administrare. Problema semnalată de dumneavoastră are mai multe soluţii juridice, printre care, mandatul special dat de asociaţie, cererea de judecare în lipsă, soluţii pe care preşedinţii asociaţiilor administrate le cunosc şi le aplică.


Ioan
Cum credeti ca o sa mentineti portofoliul de clienti ai Termoservice SA in conditiile in care comisionalele au ramas aceleasi, iar tot mai multe asociatii pleaca din administrare catre Urbica? Credeti ca sunteti victimele unui complot, in conditiile in care au aparut avocati si consilieri juridici care invata asociatiile cum sa se desprinda de administrarea TS? Intentionati sa micsorati comisionalele?

Ciprian Chiriţa   
Societatea TERMO SERVICE SA funcţionează şi activeză pe o piaţă liberă şi concurenţială. Totuşi, serviciile oferite de societatea noastră sunt mult mai diversificate şi calitativ superioare concurenţei. Astfel, salariaţii societăţii nu „lucrează la negru”, deţin atestatele şi avizele legale necesare, casieriile sunt dotate cu sisteme antiefracţie şi supraveghere, iar transportul valorilor se face în codiţii de securitate. Am venit în sprijinul cetăţenilor, iar acum plata cheltuielilor de întreţinere se poate face, indiferent de zona în care locuiesc, la oricare din cele 20 de casierii din toate zonele municipiului sau direct online. Asigurăm dispecerat non-stop pentru intervenţiile de urgenţă la instalaţiile din condominii şi asigurăm garanţii extinse la toate lucrările pe care le efectuăm. Toate aceste servicii, de care beneficiază membrii asociaţiilor administrate de societatea noastră, concură la creşterea gradului de confort locativ, iar prin noul plan de management al societăţii dorim să rezolvăm cât mai prompt, eficient şi în favoarea cetăţenilor, problemele cu care se confruntă aceştia în cadrul asociaţiilor de proprietari sau cu furnizorii de utilităţi. Analizăm posibilitatea micşorării tarifelor practicate.


EVA MARIANA
DEOARECE AM SESIZAT CA CHELTUIELILE CU COTA INDIVIZA AU CRESCUT FOARTE MULT IN ASOCIATIA MEA.DIN LISTELE DE PLATA NU REIESE DIN CE SUNT FORMATE CHELTUIELILE GOSPODARESTI, ADMINISTRATIVE. POT CERE ADMINISTRATORULUI UN DESFASURATOR CU ACESTE CHELTUIELI? POT SA SOLICIT SA VAD CE SALARII AU TOTI SALARIATII DIN ASOCIATIE?


Ciprian Chiriţa 
Conform prevederilor art.10 din Legea 230/2007, proprietarii au dreptul să cunoască toate aspectele ce ţin de activitatea asociaţiei şi au acces, la cerere, la orice document al acesteia. De asemenea, conform prevederilor art.12, alin.A, lit.d din HG 1588/2007, proprietarii, membri ai unei asociaţii, au dreptul să primească explicaţii cu privire la calculul cotei de contribuţie la cheltuielile asociaţiei de proprietari şi, eventual, să o conteste la preşedintele asociaţiei de proprietari, în termen de 10 zile de la afişarea listei de plată. Preşedintele asociaţiei de proprietari este obligat să răspundă la contestaţie în termen de 7 zile; În ceea ce priveşte angajaţii asociaţiei dumneavoastră, trebuie să vă adresaţi comitetului executiv, acesta având în atribuţiile legale angajarea de personal specializat pentru îndeplinirea sarcinilor ce îi revin şi poate adopta decizii asupra cuantumului salariilor, indemnizaţiilor, remuneraţiilor şi al eventualelor premieri care se acordă personalului încadrat cu contract individual de muncă sau în baza unei convenţii civile de prestări de servicii, în limita bugetului aprobat de adunarea generală.


aa
Ca sa dati divort de TermoService trebuie sa fiti cu platile la zi si mai trebuie proces!!

Ciprian Chiriţa 
Nu putem confirma cele susţinute mai sus.

Sergiu Radu
Buna ziua..o singura intrebare... de ce termoservisul isi bate jos de jumatatea pop***tiei iasului pe care o administreaza? termoservice-ul tine cu dintii si cu o nesimtire de poveste de asociatiile de proprietary, le indatoreaza si cel mai important lucru nu le da voie sa scape de acest PARAZIT. Asociatiile trebuie sa stie un lucru: termoservice-ul este angajat asa ca dati-l afara!

Ciprian Chiriţa 
Conform Legii 230/2007 şi HG 1588/2007 există obligativitatea tuturor asociaţiilor de proprietari pentru angajare unui administrator persoană fizică sau juridică, aşa cum prevede art. 35 alin. (1) din 230/2007 „Pentru activitatea de administrare care include activităţi de administrare tehnică, de contabilitate şi casierie, asociaţia de proprietari poate angaja fie persoane fizice atestate pentru funcţia de administrator de imobile, fie poate încheia contract de administrare cu persoane juridice specializate şi autorizate, care au ca obiect de activitate numai domeniul asociaţiilor de proprietari ori care au ca activitate principală administrarea imobilelor pe bază de tarife sau contract”.

Vasile Petrea

Daca am de primit de la stat niste bani ei sunt radiati daca au trecut 3 ani. Dar penalizarile nu se radiaza? Daca da, dupa cati ani?

Ciprian Chiriţa  
În primul rând trebuie să vă spun că radierea unor penalităţi înseamnă practic modificarea evidenţei contabile atât a unui membru cât şi a întregii asociaţii. Efectuarea unei astfel de operaţii nu se face de drept, ci numai în baza unei hotărâri judecătoreşti definitive. Termenul de 3 ani la care faceţi referire, este de fapt termenul împlinirii prescripţiei extinctive care stinge numai dreptul creditorului la acţiune, în sens material nu şi creanţa în sine. Mai mult, prescripţia extinctivă nu operează de drept, prin simpla împlinire a termenului şi nici din oficiu, ci numai prin hotărâre judecătorească. Penalităţile calculate la plata cu întârziere a cotelor lunare de întreţinere reprezintă accesoriul principalului care este restanţa. Potrivit unui principiu de drept, accesoriul urmează principalul, astfel că, fiecare debitor al asociaţiei, atunci când plăteşte restanţa, se obligă să achite şi accesoriul, adică penalitatea calculată la restanţa achitată, ceea ce întrerupe cursul prescripţiei extinctive a penalităţilor.

MARIA Neagu
Care sunt facilitatile de care pot beneficia daca am reparat singura terasa? Infiltratiile creau probleme deosebite. Am solicitat un deviz de la Termoservice, dar suma solicitata era enorma: 5500 lei pentru o suprafata de circa 80 mp de acoperit cu folie pluvitec. Am acoperit pe banii mei (1200 lei - materiale si manopera). Mentionez ca nu am acte pentru toate acestea. Atat doar ca ... se poate verifica terasa. Nu a contribuit niciun vecin. Nu pot recupera nimic, nu pot fi scutita de nicio cheltuiala comuna daca am facut reparatii la un spatiu comun pe banii mei? Multumesc pentru raspuns.

Ciprian Chiriţa  
Astfel de lucrări efectuate „în regie proprie” şi fără acte nu beneficiază de o certificare a calităţii, atât a materialelor cat şi a manoperei şi mai ales nu au o perioadă de garanţie. În aceste condiţii, din păcate, ceilalţi proprietari nu pot contribui la plata lucrărilor. Cu toate acestea, în cadrul unei adunării generale vecinii dumneavoastră ar putea sa aprobe scutirea de la plată a unor lucrări comune, la subsolul imobilului spre exemplu.

Jitrau Mariana
Ne poate spune dl. Director, in calitatea dumnealui de jurist, regimul coloanelor verticale care tranziteaza apartamentele; daca reprezinta instalatie comuna, atunci intr-o proprietate privata pot coabita alte doua proprietati (privata si comuna)? Impozitele pe proprietate sunt stabilite functie de suprafata utila a proprietatii individuale si, dupa cum bine se stie, aceste tevi verticale diminueaza suprafata utila si-n consecinta platim sume de bani mai mari decat ar trebui? Va multumesc.

Ciprian Chiriţa  
HG nr.1588 din 2007 Norme de aplicare a Legii nr. 230/ 2007 precizează, la art. 44: “(1) Cheltuielile pe cota-parte indiviză de proprietate reprezintă cheltuielile asociaţiei cu privire la proprietatea comună, cu privire la: fondul sau fondurile pentru lucrări de întreţinere, service, reparaţii şi, după caz, de consolidare, reabilitare, eficienţă energetică, modernizare la părţile de construcţii şi instalaţii aflate în şi pe proprietatea comună, astfel cum este descrisă în cartea tehnică a construcţiei şi în acordul de asociere: subsolul; conductele de distribuţie şi coloanele instalaţiilor de apă, canalizare, încălzire, energie electrică; casa scării; podul; spălătoria; uscătoria; terasa; ascensorul; interfonul - partea de instalaţie de pe proprietatea comună; centrala termică proprie; crematoriul; tubulatura de evacuare a deşeurilor menajere; structura de rezistenţă; faţadele; acoperişul şi altele asemenea, conform prevederilor din acordul de asociere; personalul angajat sau contractat al asociaţiei: salarii sau remuneraţii pentru administrator, contabil, casier, instalator, electrician, portar, cheltuieli pentru curăţenie etc.;” Instalaţiile interioare de distributie a energiei termice pentru încălzire care traversează proprietaţile individuale fac parte din proprietatea comună a imobilului, din care fiecare proprietar are alocată a cotă-parte indiviză ideală, aflată în proprietate “forţată”. În consecinţă, fiecare locatar trebuie să plătească impozit atât pentru proprietatea individuală, cât şi pentru cota-parte indiviză din proprietatea comună aferentă apartamentului său, proprietate comună din care fac parte inclusiv conductele verticale. Conform Noului Cod Civil art. 649, Coproprietatera forţată- Proprietatea comuna este definită astfel : „(1) Sunt considerate părţi comune, în măsura în care prin lege ori prin act juridic nu se prevede altfel:    c) instalaţiile de apă şi canalizare, electrice, de telecomunicaţii, de încălzire şi de gaze de la branşament/racord până la punctul de distribuţie către părţile aflate în proprietate exclusivă, canalele pluviale, paratrăsnetele, antenele colective, precum şi alte asemenea părţi; d) alte bunuri care, potrivit legii sau voinţei părţilor, sunt în folosinţă comună. Aceleaşi prevederi le regăsim şi în Legea 50/1991 art. 40 alin. 1 şi următoarelor care prevăd: „ În cazul când în clădire se realizează mai multe apartamente şi suparafeţe locative cu altă destinaţie, proprietarii acestora dobândesc şi o cotă-parte de proprietate asupra tuturor părţilor de construcţie şi instalaţii, precum şi asupra tuturor dotărilor care, prin natura lor, nu se pot folosi decât în comun, indiferent de tronsonul, scara sau etajul la care este situată proprietatea lor.”

antinikita

Ce atatea intrebari care de care mai colorate? Desprideti-va de TermoService cat de repede puteti!! Astia sunt niste camatari atata timp cat aplica niste dobanzi nerusinate si penalizari. Daca se va face contorizare individuala la apa rece, la fel ca la curent si la gaz, nu mai aveti nevoie de administrator.

Ciprian Chiriţa  
Conform Legii 230/2007 penalizările sunt stabilite în cadrul Adunării generale şi nu de către administrator, aşa cum prevede art. 49, alin. (1) „Asociaţia de proprietari poate stabili un sistem propriu de penalizări pentru orice sumă cu titlu de restanţă, afişată pe lista de plată. Penalizările nu vor fi mai mari de 0,2% pentru fiecare zi de întârziere şi se vor aplica numai după o perioadă de 30 de zile care depăşeşte termenul stabilit pentru plată, fără ca suma penalizărilor să poată depăşi suma la care s-au aplicat.”


Ion T
Bună seara! Spuneți-mi ,vă rog ,dacă, există posibilitatea ,ca o persoană care are la asociația coordonată de instituția dv o penalizare de 3000 Ron și este cu ,,asociația la zi” să-i fie radiată această penalizare ,dacă își execută singur pod sau bituminează terasa de pe un ap aflat la etajul 4.Solicit acest lucru deoarece în scara respectivă sunt f. multe persoane cu f.multe datorii ,sunt pensionari și nu au posibiltatea să plătească cotă parte la lucrările pe care Termoservice ar trebui sa le realizeze pe terasa respectivă.Situația pe care v-am prezentat-o este cunoscută de către d-na administrator Alina din Galata,dar dumneaei a precizat că nu se poate să fie radiată datoria ,ci să aduc jumătate de semnături+1 ,ca să poată fi executată lucrarea de către o firmă pe care o agreeză Termoservice.Ori în această situație ce se poate face dacă vecini nu semnează? Persoana despre care fac vorbire întodeauna a fost de acord și a plătit pt.toate lucrările care s-au făcut de-a lungul timpului în scară.Fiind vorba de o pensie de 700 ron ,ce poți face cu o terasă în care plouă și iar plouă ,de s-a infiltrat apa la un moment dat și la etajul 3. Precizez că din pensia f .mare pe care o primește acest locatar de-a lungul anilor a montat carton bituminat ,dar se pare că nu aceasta a fost soluția cea mai eficientă. În speranța că veți aduce un nou suflu și o nouă în viziune în instituția pe care o coordonați ,vă dorim sănătate și putere de muncă, pentru a schimba în bine viața locuitorilor din Iași care fac parte din Asociațiile coordonate de către Termoservice.


Ciprian Chiriţa  
Terasa unui condominiu este proprietate comună, prin urmare întreţinerea şi repararea acesteia cade în sarcina tuturor proprietarilor. În situaţia existenţei unui refuz, din partea celorlalţi proprietari, în cadrul unei adunări generale, proprietarul afectat poate efectua, pe cheltuială proprie, reparaţiile necesare, solicitând ulterior, în baza documentelor legale, participarea pe cotă indiviză şi a celorlalţi proprietari. Pe de altă parte, în situaţia expusă de dumneavoastră, conform prevederilor art.49, alin.1, alin. 2 din Legea 230/2007, şi art. 25, al. (2), din H.G 1588/2007, „sumele rezultate din aplicarea penalităţilor de întârziere vor face obiectul fondului de penalităţi al asociaţiei de proprietari şi se vor utiliza numai pentru plata penalizărilor impuse asociaţiei de proprietari de către terţi şi pentru cheltuieli de reparaţii ale proprietăţii comune sau pentru alte cheltuieli de natura administrativă”, cu menţiunea că valoarea penalităţilor încasate de la proprietari trebuie să fie mai mare decât valoarea penalităţilor ce trebuiesc achitate furnizorilor de utilităţi Astfel, solicitaţi întocmirea unui deviz estimativ al lucrării, supuneţi-l aprobării în cadrul adunării generale a proprietarilor care poate hotărî în ceea ce priveşte modul de plată a lucrării de reparaţie.

admin

Buna ziua. Avem in asociatie un bloc turn cu 35 de ap.din care 34 sunt debransate de la reteaua de agent termic pt. ca au centrale proprii, iar cel ramas bransat are un singur calorifer din 3, celelalte 2 fiind scoase. Pentru acest locatar, toate celelalte 34 de ap. trebuie sa suporte cheltuielile de incalzire pt. partile comune, lucru de care acei loocatari nici nu vor sa auda. Va rugam daca puteti sa ne dati dvs. o solutie( daca exista), pt. ca nicaieri unde ne-am interesat,, nu am gasit o rezolvare. Va multumim anticipat


Ciprian Chiriţa  
Situaţia prezentată de dumneavoastră este reglematată de Ordinul 483/2008 -privind aprobarea Contractului cadru de furnizare a energiei termice, conform Capitolului IV (Drepturile şi obligaţiile utilizatorului) art.16 Utilizatorul (în speţă asocaţia de proprietari, prin preşedinte şi comitet executiv) are obligaţia să aducă la cunoştinţă furnizorului orice modificare a suprafeţei echivalente termic a corpurilor de încălzire din spaţiile comune şi din cele cu altă destinaţie decât cea de locuinţă”. Pentru apartamentul rămas branşat la sistemul centralizat de încălzire, toţi proprietarii care locuiesc pe aceeaşi coloana cu acesta vor contribui cu plata părtilor comune pentru subsol cât şi pentru coloanele de distribuţie ce travesează apartamentele. Proprietarii acestor apartamente pot izola aceste coloane astfel aplicându-se un coeficient de corecţie în funcţie de materialele folosite pentru izolare, astfel cota de participare la cheltuielile de incalzire sa fie diminuate. Pentru celelalte apartamente plata părţilor comune va fi reprezentată doar de cota parte pentru subsol. La începutul fiecărui sezon de încălzire inventarierea se efectuează prin grija comitetului executiv (acesta poate apela la o persoană autorizată pentru un calcul cât mai corect). Conform Legii 325/2006, art.(2) „Proprietarii apartamentelor individuale siuate în imobile de locuit tip condominiu, care sunt deconectate de la reţeaua de alimentare cu energie termică, plătesc o cotă-parte din cheltuielile cu energia termică consumată pentru încălzirea spaţiilor aflate în proprietate indiviză, proporţională cu cota indiviză”. Renunţarea la dreptul de folosinţă a instalaţiilor comune prin deconectarea de la sistemul centralizat de alimentare cu agent termic nu conferă proprietarilor aflaţi în această situaţie, scutirea de la plata cheltuielilor comune cu agent termic sau de la întreţinerea şi repararea acestor instalaţii. Fiecare proprietar dobândeşte odată cu proprietatea individuală şi o cotă parte de proprietate comună asupra tuturor părţilor de construcţii şi instalaţii, precum şi asupra tuturor dotărilor care, prin natura lor, nu pot fi folosite decât în comun, indiferent de tronsonul, scara sau etajul la care se află proprietatea individuală Ca o posibilă soluţie recomandăm realizarea instalaţiilor interioare de încălzire în sistem de distribuţie pe orizontală şi contorizare individuală pe fiecare apartament. Aceasta presupune o alimentare cu agent termic pe două sau mai multe coloane (tur-retur), coloane amplasate pe casa scării de la parter până la ultimul consumator. Din acestea se realizează racorduri individuale pentru fiecare apartament, branşamentele fiind prevăzute cu robinete de izolare şi buclă de măsură a consumului de energie termică pentru încălzire (contor de energie termică).


Miro

De ce tariful negociat pentru deratizare este 12,5 lei de apartament pentru deratizarea scarii de bloc atat timp cat sunt firme de deratizare care solicita 6,5 lei de apartament pentru aceeasi suprafata, respectiv casa scarii? De ce daca pierdeti un proces cu un locatar (pentru ca ati calculat gresit penalizari) solicitati celorlalti locatari sa plateasca cheltuielile de judecata desi nu sunt parte in proces? De ce imputati cheltuieli de judecata si onorariu expert fara prezentarea unui titlu executoriu? De ce nu raspundeti petitiilor/ cererilor de rectificare adresate de catre locatari? De ce savarsiti astfel de abuzuri desi aveti cel mai mare tarif de administrare? Ce faceti cu fondurile obtinute din penalizari? De ce induceti in eroare locatarii care nu au studii juridice si afirmati faptul ca cheltuielilie de judecata/taxa onorariu expert sunt cheltuieli de asociatie si se impart pe cota indiviza desi acestea trebuie facturate individual pe apartament?


Ciprian Chiriţa 
În ceea ce priveşte activitatea de deratizare arătăm că, legislaţia în vigoare stipulează în mod clar importanţa şi periodicitatea lucrărilor de dezinsecţie, dezinfecţie şi deratizare, precum şi consecinţele neefectuării lor. Astfel, obligativitatea asigurării acestor lucrări este prevăzută de acte normative cu caracter general, precum art.37, alin.1, lit.b din Legea 95/2006, privind reforma în domeniul sănătăţii, art.50, lit.b din OMS nr.536/1997, privind asistenţa de sănătate publică şi prin acte normative locale, respectiv prin prevederile Cap.I pct.4 din HCL 172/2002, privind gospodărirea şi menţinerea curăţeniei în Municipiul Iaşi. Pentru anul 2014 un număr de 8 (opt) firme şi-au arătat inteţia de a efectua lucrările pentru deratizare, dezinfectie, deratizare la asociaţiile administrate de societatea noastră. Acestora li s-au transmis condiţiile impuse de legislaţia în vigoare pentru a participa la selecţia de oferte. Până la data impusă au depus documente un număr de 7 (şapte) firme. Toate cele şapte firme s-au încadrat în condiţiile legale stabilite, prin urmare au fost invitate la sediul societăţii unde au fost purtate discuţii în legatură cu modul de lucru, au fost negociate tarife unice pe fiecare operaţiune, tarife care datorită situaţiei economice actuale şi a puterii financiare din ce în ce mai scăzute a clienţilor noştri au rămas la nivelul celor din 2008. Toate documentele impuse şi prezentate de firme le puteţi consulta la sediul central al societăţii. De asemeni şi Primăria Municipiului Iaşi solicită tuturor asociaţiilor din Municipiul Iaşi efectuarea acestor lucrări. Referitor la procesele cu locatarii, arătăm următoarele. Conform prevederilor art.55 şi urm. din Legea 134/2010, privind Codul de procedură civilă, părţile în procesele civile la care faceţi referire sunt asociaţiile de proprietari prin presedinţii acestora, reprezentate în faţa instanţei prin administrator, respectiv societatea noastră doar ca reprezentant convenţional şi debitorii, respectiv datornicii la plata cheltuielilor de întreţinere, ca pârâţi. Cu alte cuvinte, indiferent de soluţia instanţei, fie că „se câştigă” fie că „se pierde”, asociaţia de proprietari este parte în proces. Astfel, în situaţia admiterii acţiunii, pârâtul este obligat la plata cheltuielilor de întreţinere către asociaţia din care face parte şi care l-a chemat în judecată şi nu către societatea noastră ca administrator al asociaţiei. În situaţia respingerii acţiunii, asociaţia, ca parte căzută în pretenţii, poate fi obligată de instanţă la plata cheltuielilor de judecată, dacă acestea există. Cheltuielile de judecată cât şi onorariul de expert pot fi acordate numai de instanţele judecătoreşti prin dispozitivul hotărârilor emise. Societatea noastră, ca administrator al unei asociaţii nu poate „imputa” astfel de cheltuieli. Neştiind despre ce hotărâre se face vorbire putem arăta că, o hotărâre judecătorească se execută de bună-voie sau prin executare silită. Tocmai pentru ca o asociaţie să nu fie grevată şi de plata cheltuielilor de executare silită, pentru a nu fi obligată prin executorul judecătoresc în aplicarea legii, este necesară punerea în aplicare a acesteia de bună-voie. Societatea noastră, ca administrator, a răspuns întotdeauna solicitărilor membrilor asociaţiilor în ceea ce priveşte sumele înscrise în listele de plată a cheltuielilor de întreţinere. Dacă solicitarea de rectificare, la care faceţi referire, este stabilită printr-o hotărâre judecătorească definitivă, dispozitivul acesteia este pus în aplicare şi evidenţiat în rectificarea listei de plată. Deacă vă referiţi la un capăt de cerere privind, de regulă, respingerea penalităţilor printr-o ordonanţă de plată, arătăm că această hotărâre emisă de instanţa de judecată nu are autoritate de lucru judecat, cu privire la fondul raporturilor juridice dintre părţi, asociaţia având la dispoziţie calea unei noi acţiuni pe drept comun. Conform prevederilor art.49 alin.3 din Legea 230/2007, privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari, sumele rezultate din aplicarea penalităţilor de întârziere, la plata cheltuielilor de întreţinere, fac obiectul fondului de penalităţi al asociaţiei de proprietari şi nicidecum al administratorului acesteia şi se utilizează numai pentru plata penalizărilor impuse asociaţiei de proprietari de către furnizorii de servicii şi utilităţi şi pentru cheltuieli cu reparaţiile asupra proprietăţii comune sau alte cheltuieli de natură administrativă.

 

 

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Cine profită de madam Şoşoacă

Pavel LUCESCU

Cine profită de madam Şoşoacă

Campania care urmează la Iaşi nu trebuie să devină un circ de tip Şoşoacă, decât dacă vrem să ne batem joc de viitorul acestui oraş. Nu vreau să spun că madam SOS România ar trebui ignorată, ci că n-ar fi rău dacă am încerca să înţelegem mai mult ce are în cap când vine vorba de viitorul oraşului şi mai puţin ce vrea ea să ne vândă, adică scandal.

opinii

Distrugerea statuilor

Alexandru CĂLINESCU

Distrugerea statuilor

Frenezia negatoare woke e urmarea obscurantismului, a fanatismului şi a inculturii. Ideologii woke au cale liberă în mass-media, au pătruns în universităţi şi în şcoli. Acţiunile lor n-au nimic comun cu adevărul istoric. Ei pretind că fac dreptate celor ai căror strămoşi au fost umiliţi şi exploataţi, în realitate manipulează istoria şi adâncesc fracturile sociale.

De ce este atât de aspru Postul Mare?

pr. Constantin STURZU

De ce este atât de aspru Postul Mare?

Faţă de celelalte posturi de peste an, Postul Mare (care precede Sfintele Paşti) este considerat unul aspru, atât din punct de vedere alimentar, cât şi din alte puncte de vedere. De ce este – sau ni se pare a fi – Postul Mare atât de aspru? De ce, în genere, ne este atât de greu să postim? Din mulţimea de posibile răspunsuri, să reflectăm azi la trei dintre ele.

Roboţi

Codrin Liviu CUȚITARU

Roboţi

Robotul a trecut, treptat, de la „plimbarea” convulsivă pe coridoarele Universităţii, la alergarea „profesionistă”. Se arăta capabil să sară şi peste obstacole, plăcerea sa supremă fiind „să evite” deliberat, în viteză, femeile de serviciu îngenuncheate pe ciment şi prinse în efortul răzuirii gumelor de mestecat aruncate iresponsabil. Îngrijitoarele se speriau îngrozitor şi ţipau injurios după Robogică (foarte des îl numeau „pocitania dracului”!).

pulspulspuls

Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

Un mare mister tace şi face pe piaţa politichiei locale în această perioadă, stimaţi electori: cine va face listele de candidaturi de la parlamentarele din toamnă la liberalii ieşeni? 

Caricatura zilei

La reciclat pet-uri și doze

Când Sistemul Garantie Colectare te pune pe gânduri

Cumpara editia digitala

Vremea in Iasi

Curs valutar

Parteneri

Intrebarea zilei

Vladimir Putin, presedintele Federatiei Ruse, a declarant intr-un interviu dat jurnalistului american Tucker Carlson ca nu va ataca niciun stat NATO. Credeti ca isi va respecta cuvantul dat?

vezi raspunsuri