CLUJ-NAPOCA INTRĂ ÎN CENTENARUL FILMULUI ROMÂNESC
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi

Comunicat de presă

CLUJ-NAPOCA INTRĂ ÎN CENTENARUL FILMULUI ROMÂNESC

GALERIE
071237304024e2d2b7cd490efe42bf68771485d1d81702428f03e4e12ddddcf1
  • 071237304024e2d2b7cd490efe42bf68771485d1d81702428f03e4e12ddddcf1
- +

Filmele Pintea și Moromeții 2: cu Florin Piersic, Ioana Bugarin și Iosif Paștina

Caravana celor 100 de filme ajunge la finalul lunii noiembrie în Transilvania, în municipiul Cluj-Napoca, cu o expoziție de fotografie și trei filme românești. Evenimentele, din incinta Cinematografului „Florin Piersic”, se vor desfășura pe parcursul a două zile și îl vor readuce în fața publicului pe marele actor Florin Piersic, care va veni la întâlnirea cu cinefilii clujeni, în cadrul proiecției filmului Pintea. Întâlnirea va fi moderată de Irina-Margareta Nistor.
Ioana Bugarin și Iosif Paștina vin în a doua zi a Centenarului Filmului Românesc la Cluj-Napoca. Sâmbătă, 1 decembrie, actorii vor participa la proiecția filmului Moromeții 2, în prezența Irinei-Margareta Nistor, care este și Ambasadorul proiectului.
Rezervările se pot face în prealabil pe eventbook.ro

Programul evenimentelor Centenarului Filmului Românesc la Cluj-Napoca:
Vineri, 30 noiembrie 2018
20.00 – Vernisajul expoziției de fotografie AGERPRES – România: Evoluție
20.30 – Proiecție de gală – Pintea (regia: Mircea Moldovan)
Invitat special: Florin Piersic, actor
Prezintă: Irina-Margareta Nistor, Ambasadorul proiectului
Centenarul Filmului Românesc la Cluj-Napoca este susținut de Primăria Cluj-Napoca, în parteneriat cu Cinema “Florin Piersic”.

Sâmbătă, 1 decembrie 2018
18.00 - Proiecție film documentar - Marea Unire, România la 100 de ani - o producție AGERPRES
21.00 - Proiecție de gală – Moromeții 2 (regia: Stere Gulea)
Invitați: Iosif Paștina, Ioana Bugarin
Prezintă: Irina-Margareta Nistor, Ambasadorul proiectului

DESPRE FILME


Pintea (1976)
Regizor: Mircea Moldovan
Durată: 94 minute
Gen: Aventură, Dramă, Istoric
Rating: Audiență generală
Distribuție: Florin Piersic, Nae Mazilu, Maria Ploae, Constantin Diplan, Colea Răutu, Ovidiu Schumacher, Eugenia Bosânceanu, Constantin Băltărețu
Trailer: https://www.youtube.com/watch?vâs7wG6h6eb0I


 
Ofițerul român Grigore Pintea se întoarce în satul natal din Maramureș la începutul secolului al XVIII-lea și părăsește armata austriacă, după ce află de nedreptățile săvârșite de oamenii grofului Bartolok. După plecarea sa, viteazul se dedică unei cauze nobile, care îi ia viața, dar îl înveșnicește în glorie.
Un film de aventuri istorice cu haiduci, destul de bine asezonat cu balade populare din ținutul Maramureşului. Această operă cinematografică abundă în momente memorabile, precum cea în care haiducii se aruncă de pe stânci pentru a nu fi prinși vii, și rămâne o lecție de patriotism și de onoare.

Moromeții 2 (2018)
Regizor:  Stere Gulea
Durată: 109 minute
Gen: Dramă
Rating: Audiență generală
Distribuție: Horațiu Mălăele, Dana Dogaru, Iosif Paștina, Andi Vasluianu, Răzvan Vasilescu, Gheorghe Visu, Cuzin Toma, Florin Zamfirescu, Oana Pellea
Trailer: https://www.youtube.com/watch?vâeD1ijRl5C_A



        Moromeții 2 continuă povestea familiei lui Ilie Moromete, din satul din Câmpia Dunării, și-l are în prim-plan pe mezinul Niculae. Peste lumea pe care o cunoșteau, în care cel mai important lucru era să ai pământ pe care să-l muncești, trecuse un război. Toată ordinea vieții lor se schimbă o dată cu venirea noului regim, care propovăduiește egalitatea. Se șterg diferențele într-un mod forțat și violent, iar albul devine negru, și invers. Anii 1945-1946 îl găsesc pe Ilie Moromete îmbătrânit, dar încă în putere. Între el și cea de-a doua soție, Catrina, tensiunile continuă, în timp ce Niculae este pus la încercare de promisiunile lumii noi, în care totul e posibil dacă te înregimentezi.

DOCUMENTARUL AGERPRES „ROMÂNIA LA 100 DE ANI” VA FI PROIECTAT DE ZIUA NAȚIONALA A ROMÂNIEI
Co-organizator al evenimentului – AGERPRES - va prezenta în deschiderea evenimentelor, Documentarul dedicat Centenarului României: „România la 100 de ani”. Redacţia Video din cadrul Agenţiei Naţionale de presă AGERPRES prezintă în documentarul realizat cu ocazia Centenarului Marii Uniri de la 1918 cum a fost realizat acest deziderat al românilor. Povestea pleacă de la contextul istoric internaţional, ajungând la trăirile oamenilor de rând, care şi-au dorit un singur lucru: o ţară în care există acelaşi grai, acelaşi port, aceeaşi simţire, fără graniţe.
Filmările au fost realizate pe teritoriul României, dar şi în Bucovina de Nord şi în Basarabia. Filonul istoric, cu date precise, este păstrat în documentar prin intervenţiile mai multor istorici, care preiau rolul naratorilor, iar latura dramatică, emoţională este pusă în scenă prin intermediul oamenilor care, prin mărturiile lor, evocă momentele trăite de străbunii lor sau chiar de ei. Documentarul „Marea Unire - România, la 100 de ani” este realizat de Mihuţ Năstăsache, Marilena Stănescu şi Sergiu Olteanu. Imaginea este semnată de Alfred Schupler, Sergiu Olteanu şi Andrei Cârlan. Reporteri au fost Marilena Stănescu, Mihuţ Năstăsache şi Camelia Moise. Grafica, sunetul şi montajul sunt semnate de Andrei Cârlan, asistent tehnic fiind Alex Vintilescu.

Intrarea la proiecții este gratuită, în limita locurilor disponibile.

DESPRE INVITAȚI
Florin Piersic (actor)
Este unul dintre cei mai mari actori români de teatru și film. Florin Piersic a jucat drame, comedii, tragedii, figuri istorice și haiduci, pe marele ecran și pe scena Teatrului Național din București.
Născut pe 27 ianuarie 1936, Florin Piersic a fost și a rămas omul-spectacol. Pe lângă darul ireproșabil al actoriei, s-a remarcat prin sinceritate dezarmantă. Este iubit atât pentru actorul, cât și pentru omul care este.
În 1957 a absolvit Institutul de Artă Teatrală și Cinematografică din București. Florin Piersic a debutat pe scena Teatrului Național din București la doi ani după absolvire, el obținând rolul titular în Discipolul diavolului. Prestațiile sale din Tragedia optimista, Oameni și șoareci sau Orfeu în Infern au reușit sa stârnească admirație și ropote de aplauze.
Într-o carieră de peste o jumătate de secol, Florin Piersic a apărut în peste 40 de lungmetraje printre care se număra: Aproape de soare, Neamul Șoimăreștilor, Răscoala, Mihai Viteazul, Frații Jderi, Cuibul salamandrelor, Rug și flacără, Trandafirul galben și Fix Alert.
A fost distins cu Ordinul Meritul Cultural clasa a V-a, în anul 1967 „pentru merite deosebite în domeniul artei dramatice”. La 30 mai 2002, actorul a fost decorat cu Ordinul național Steaua României în grad de Cavaler „pentru prestigioasa carieră artistică și talentul deosebit prin care a dat viață personajelor interpretate în filme, dar și pe scenă, cu prilejul celebrării unui veac de film românesc”.

Ioana Bugarin (actriță)
Despre Ioana Bugarin e suficient să spui că a fost unul dintre cei 25 de oameni admiși, acum câțiva ani, la Royal Academy of Dramatic Art, una dintre cele mai prestigioase instituții de învățământ din lume.
Deși a fost plecată să cucerească Londra, Ioana s-a mândrit mereu cu identitatea sa și nu a ezitat să spună lumii că e româncă, motiv pentru care nu a încetat să colaboreze cu regizori români. Astfel, actrița apare în filmul Moromeții 2, în regia lui Stere Gulea.


Iosif Paștina (actor)
Crescut într-un mediu filmic, cu un tată care a fost a fost regizor de film şi documentar şi a lucrat şi în televiziune, Iosif Paștina spune că și-a dorit de mic să fie actor, dorința fiindu-i încuviințată de tată, care îi mai dădea câte o carte de citit, un filmuleț de văzut.
Tânărul actor mărturisește că a ajuns la casting pentru filmul Moromeții 2, în regia lui Stere Gulea, în perioada în care își dădea examenul de bacalaureat. Junele a fost remarcat și acceptat pentru rol pentru că regizorul a apreciat naturalețea talentului său. Astfel, când au început filmările pentru a doua parte a unuia dintre cele mai memorabile filme românești, Iosif Paștina a aflat că a intrat primul admis la UNATC.
Deși este abia la primul rol, începutul carierei sale este unul solid și promite un viitor pe măsură.

DESPRE CLUJ-NAPOCA
În Antichitate, pe teritoriul de astăzi al oraşului se găsea una dintre cele mai însemnate localități din Dacia. Aceasta purta numele Napuca şi a fost atestată documentar pentru prima dată de geograful grec Claudiu Ptolomeu.
Epoca medievală a însemnat pentru Cluj o nouă denumire, aceea de Castrum Clus, care coincide cu perioada sosirii numeroaselor grupuri de colonişti saşi şi dobândirea dreptului de oraş liber în 1405. Din acel moment și-a luat avânt modernizarea oraşului, prosperitatea şi nivelul ridicat de trai. Toate acestea au contribuit la dobândirea supranumelui  de „oraşul comoară”.
Înaintând pe axa timpului, după compromisul austro-ungar din 1867, Clujul era al doilea oraş ca mărime din Regatul Ungariei, după Budapesta, și reședința comitatului Cluj.
Perioada interbelică împreună cu cele două războaie mondiale a rezervat Clujului un destin destul de zbuciumat, el aparţinând succesiv Regatului României şi coroanei maghiare. În anul 1947 a intrat din nou în componenţa României, regimul comunist schimbându-i numele în Cluj-Napoca.

DESPRE CENTENARUL FILMULUI ROMÂNESC
Inițiat de ARTIS și Asociația Obștească MIA, organizat de Primăria Municipiului Iași şi Ateneul din Iaşi, Centenarul Filmului Românesc a fost lansat anul acesta, pe 3 februarie, la Iași, orașul care a înregistrat momente importante din cadrul Marii Uniri a României.
Centenarul Filmului Românesc este un proiect desfășurat în cadrul programului Centenar al Primăriei Municipiului Iași (2017-2020).
 
 Despre ARTIS (Iași)
Din dragoste pentru film și din pasiune pentru organizarea de evenimente, s-a conturat, în anul 2016, Asociația ARTIS. Echipa este alcătuită din membri alumni ai Asociației Studenților Jurnaliști (ASJ), împreună cu care organizează, de 9 ani, festivalul Serile Filmului Românesc.
    Anul acesta, pentru a celebra împlinirea a 100 de ani de la Marea Unire, ARTIS a inițiat un nou proiect, produs și organizat de Primăria Municipiului Iași, în colaborare cu Asociația Obștească MIA: Centenarul Filmului Românesc. Co-organizator al proiectului este Agenția Națională de Presă AGERPRES.

Despre Asociația Obștească MIA (Chișinău)
            AO „MIA” este o asociație non-profit, creată cu scopul de a stimula producția independentă de film și TV, de a promova cultura audiovizuală și de a educa consumatorul prin intermediului imaginilor în mișcare.
Fondată în anul 2000,  „MIA” a realizat diverse proiecte – de la producții video, TV și film la campanii sociale de amploare, de la training-uri, seminare și instruiri la evenimente de impact național.

Proiect desfășurat și finanțat în cadrul programului Centenar al Departamentului Centenar din cadrul Primăriei Municipiului Iași

Un eveniment inițiat de: ARTIS și Asociația Obștească „MIA” (Protecția și Dezvoltarea Mediului  Audiovizual Informațional) din Chișinău
Co-organizator: Agenția Națională de Presă AGERPRES

PARTENERI
În colaborare cu: Asociația Studenților Jurnaliști
Partener academic: Universitatea „Petre Andrei” din Iași
Parteneri: Dacin Sara, Institutul Cultural Român
PARTENERI MEDIA
●       Partener media principal: AGERPRES
●       Frecvența de încredere: Radio România Cultural
●       Televiziunile Centenarului: Antena 3, TVR IAȘI
●       Parteneri media naționali: Europa FM, SMART FM, Cinefan, miscareaderezistenta.ro, România Liberă, AARC.ro, Filmsi.ro, movienews.ro, Cooperativa urbană, Flacăra, fundația culturală magazin istoric
●       Partener media regional: VIVA FM
●       Parteneri media locali: Viva FM Iași, Zile și Nopți Iași, Evenimentul Regional al Moldovei, Ziarul de Iași, Iași FUN, Radio Iași, Iași TV LIFE, Suplimentul de Cultură
●       Lobby blog: Cineamator, Cinemil, cefilmevad.ro, piratulcinefil.wordpress.com, filme-carti.ro, raluka-fă-teauzit.blogspot.com, semnebune.ro
●       Parteneri media Republica Moldova: Radio Chișinău, TVR Moldova, Diez.md
●       Monitorizat de: zelist.ro
●       Ne mișcă cei de la: ZigZag prin România

ON-LINE
Facebook: www.facebook.com/100filme.ro
Instagram: https://www.instagram.com/centenarulfilmului
Site: 100filme.ro
                                                             

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Dicţionar politic 2021 (II)

Cătălin ONOFREI

Dicţionar politic 2021 (II)

Cuvântul specific anului 2021 este „trădare”. Dacă ar fi să-l personalizez, mi-aş imagina un păpuşoi uriaş, blond, cam stricat, ce repetă sacadat, ori de câte ori îl scapi cu fundul în sus, pe-se-de, pe-se-de, pe-se-de…

Filmuletul zilei

opinii

Paradoxul australian

Briscan ZARA

Paradoxul australian

Nu zic să accepţi pe oricine îţi bate în poartă, mai ales acum că stai într-un cartier select, curat, pretenţios, ai iarba tunsă la milimetru, în casă miroase a levănţică şi nu găseşti fir de praf nicăieri, dar trebuie totuşi trasată o linie între democraţie reală şi abuz democratic, cu damf de tiranie.

Echilibristică pe grămăjoara de monede

Cristina DANILOV

Echilibristică pe grămăjoara de monede

Banii - investiţii şi decizii de afaceri - sunt de obicei legaţi de domeniul matematicii, finanţelor şi statisticii, datele indică de fiecare dată când guvernele lumii se apleacă asupra lor unde ar trebui să dirijeze resursele financiare pentru ca întreaga societate să atingă un anumit nivel de prosperitate. Dar, în familie, lucrurile stau puţin altfel, oamenii nu iau decizii financiare doar pe foaie de calcul. Le iau după cină, uneori la un pahar de vin sau după ce au terminat treburile casnice, ţinând cont de priorităţi, intenţii, dorinţe, de istoria personală, de propria lor viziune asupra viitorului, de egoul lor, în fine, de marketingul, de promoţiile şi stimulentele salariale.

Mic tratat despre proasta guvernare (I)

Mihai DORIN

Mic tratat despre proasta guvernare (I)

La doi ani de la debutul pandemiei, în România putem face un succint bilanţ. Aceasta a prilejuit developarea realităţilor social-politice, instituţionale şi a mentalităţilor specifice unei societăţi întârziate. Metoda comparativă înlesneşte clarificarea diferenţelor de abordare a crizelor între societăţile incluzive şi cele extractive. Fără a intra în detalii, precizăm că societăţile incluzive sunt cele care edifică instituţii creative, dinamice, democratice şi predictibile, iar cele extractive sunt rezultatul selecţiei nedemocratice, prin intermediul unor soluţii opace, din interiorul cercurilor vicioase ale puterii.

pulspulspuls

Cine este ieşeanca ce va lua locul ocupat cândva de madam Beatrix? E de bine!

Cine este ieşeanca ce va lua locul ocupat cândva de madam Beatrix? E de bine!

Pentru că auzim că multă şi zbuciumată curiozitate a mai trezit zilele trecute pontul nostru legat de faptul că viitoarea şefă a Operei ieşene, în locul amicului lui Chirică, ar urma să fie o madamă de bine din târg apropiată de partidoi, iacătă că pe azi avem ceva date mai concrete, în afară de genul viitoarei şefe, adicătelea cel femeiesc, despre care vedem că a creat atâta vâlvă. 

Caricatura zilei

Pantaloni

Editia PDF

Bancul zilei

Doi tipi, amândoi casatoriti, stau de vorba: – Nu stiu ce sa ma mai fac! De câte ori vin acasa, dupa ce am ba (...)

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.

    X