Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat că a avizat astăzi în Consiliul Tehnico-Economic (CTE) Studiul de Fezabilitate pentru tronsonul Târgu Neamț – Iași – Ungheni al Autostrăzii A8, cunoscută și sub numele de Autostrada Unirii.
Traseul acestui tronson se întinde pe o distanță de 93,269 kilometri, pornind din zona localității Moțca, traversând localitățile Pașcani, Târgu Frumos, Podu Iloaiei, municipiul Iași și finalizându-se în apropierea localității Ungheni, unde va face joncțiunea cu Podul peste Prut.
Care vor fi costurile
Autostrada Târgu Neamț – Iași – Ungheni va include o infrastructură complexă, cu 101 poduri și pasaje, 14 tuneluri, 11 noduri rutiere, 4 spații de servicii, 2 Centre de Întreținere și Coordonare (CIC) și 6 parcări de scurtă durată. Valoarea totală estimată a proiectului se ridică la 26,39 miliarde lei (fără TVA).
Pași următori pentru realizarea proiectului
Pentru a putea lansa licitația pentru construcția acestui tronson esențial al Autostrăzii A8, urmează avizarea Studiului de Fezabilitate în CTE al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, avizarea în Consiliul Interministerial și aprobarea indicatorilor tehnico-economici prin Hotărâre de Guvern.
Autostrada A8 este un proiect de importanță strategică pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere din România, conectând regiunile istorice Moldova și Transilvania, și facilitând legătura cu granița de est a Uniunii Europene.
Citiți și:
- Am prins-o și pe asta: amânare a amânării, pe Autostrada A8. Cum stăm cu restul termenelor
- Autostrada A8: situația la zi. Ce piedici pun în pericol proiectul?
Publicitate și alte recomandări video