CNIR intră în sfârșit și pe A8. Când se vor lansa licitațiile și pe unde va trece munții Autostrada Unirii?
Noua companie de investiții rutiere a aprobat în Consiliul de Administrație inițierea licitațiilor pentru ultimele loturi ale sectorului montan.
După ce a „spart gheața” cu licitația pentru drumul expres Focșani-Brăila, Compania Națională de Investiții Rutiere trece la Autostrada Unirii. În prima zi a lunii octombrie, Consiliul de Administrație al noii companii a aprobat lansarea licitațiilor pentru cele patru loturi montane ale A8 care au mai rămas de atribuit. Este vorba de secțiunea Sărățeni-Pipirig, cu o lungime totală de 116 km.
Cele patru proceduri vor fi lansate pentru loturile:
- (1C) Sărățeni-Joseni (32,4 km)
- (1D) Joseni-Ditrău (14,4 km)
- (2A) Ditrău-Grințieș (37,9 km)
- (2B) Grințieș-Pipirig (31,5 km)
Pe traseul celor patru loturi, care traversează munții în județele Mureș, Harghita și Neamț, sunt prevăzute 38 de tuneluri și 183 de poduri, pasaje și viaducte. Termenele de realizare care vor fi prevăzute în anunțurile de licitație sunt de 54 luni (14 luni proiectare și 40 luni execuție) pentru loturile 1C, 2A și 2B, iar pentru Lotul 1D, 34 de luni (10 luni proiectare și 24 execuție). Finanțarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile, Programul Transport (2021-2027), precizează cei de la CNIR într-un anunț făcut imediat după ședința CA.
În câteva zile, cele patru seturi de documente vor fi trimise la Agenția Națională de Achiziții Publice, care le va verifica și va da un răspuns în maxim 10 zile. Acordul ANAP înseamnă lansarea licitațiilor pe platforma electronică de achiziții publice, ne-a spus Cătălin Urtoi, președintele CA al CNIR, ce pași urmează.
Stadiul celorlalte segmente de pe A8
Amintim că cele două capete ale sectorului montan, Tg. Mureș-Miercurea Nirajului și Tg. Neamț-Moțca, sunt deja atribuite, iar primele lucrări vor începe în zilele următoare pe sectorul de dincoace de munți.
Contractele de proiectare și execuție pentru următoarele două loturi, Miercurea Nirajului-Sărățeni și Pipirig-Tg. Neamț, au fost scoase la licitație astă-primăvară, iar acum ambele sunt în etapa de evaluare a ofertelor.
Pentru sectorul ieșean al A8, studiul de fezabilitate actualizat urmează să treacă la începutul săptămânii viitoare de ultima comisie tehnico-economică, cea interministerială, iar apoi guvernul să emită hotărârea prin care să aprobe indicatorii tehnico-economici. Dacă asta se va întâmpla luna aceasta, o primă licitație ar putea să fie lansată în cel mai optimist caz până la sfârșitul anului.
Publicitate și alte recomandări video